پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

همراه با هنرمندان در کاخ جشنواره

زرین دست: سال آینده سه فیلم می سازم/ عمده آثار فجر سی و سوم ضعف فیلمنامه دارند

محمد زرین دست

سینماپرس : محمد زرین دست تهیه و کارگردان سینما که صبح امروز در کاخ جشنواره حضور داشت از ساخت سه فیلم در سال آینده خبر داد و از ضعف فیلمنامه آثار جشنواره گلایه کرد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: من سه سال است که هیچ فیلمی نساختم و مشغول نگارش سه فیلمنامه به همراه شبیر شیرزادی بودم.

کارگردان «قفس طلایی» در ادامه افزود: برای هر سه فیلمنامه درخواست پروانه ساخت داده ام و قرار است در خرداد ماه سال آینده فیلم سینمایی «جاده» که اثری در ژانر اجتماعی را جلوی دوربین ببرم.

این کارگردان سینما در ادامه بیان داشت: «جاده» داستان پر شور و هیجانی دارد که در حال حاضر با چند هنرپیشه مطرح سینما وارد مذاکره شده ام.

کارگردان «سرگیجه» در ادامه افزود: اثر بعدی «قوس و قزح» نام داشت که به «دنیای دیوانه دیوانه» تغییر نام داد و قرار است در این فیلم که در ژانر کمدی بعد از اتمام فیلمبرداری «جاده» جلوی دوربین م یرود، رضا عطاران به ایفای نقش بپردازد.  

وی در ادامه در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری فیلم سینمایی «دنیای دیوانه دیوانه» توضیح داد و گفت: این فیلم بر خلاف «قفس طلایی» پروژه سنگینی نیست و فیلمبرداری آن طی ۳۰ جلسه در تهران فیلمبرداری خواهد شد و لوکیشن اصلی  آن قصری در شمیران است.

زرین دست یادآور شد: بعد از اتمام فیلمبرداری این دو فیلم سینمایی در اواخر سال فیلم سینمایی «به دنبال سارا» که یک درام عاشقانه اجتماعی است را خواهم ساخت.

وی در پایان این گفتگو در مورد ارزیابی خود از آثار به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر گفت: آثار زیادی را در سینماهای مختلف تماشا کرده ام اما متاسفانه در اکثر این آثار ضعف فیلمنامه مشهود است و معلوم است که عوامل ساخت یک اثر خیلی شتاب زده  فیلم را برای رسیدن به جشنواره  ارسال کرده اند اما در سینمایی که برای مردم ساخته می شود باید پشت اثر فکر و اندیشه ای باشد تا بتواند مردم با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

برپایه این گزارش، محمد زرين دست متولد ۱۳۱۳ تبريز، فارغ التحصيل سينما از دانشگاه كاليفرنيا در لس آنجلس است. وی فعاليت هنری را با تئاتر آغاز كرد. او برادر عليرضا زرين دست (فيلمبردار) است.

۱۰ فیلم در کارنامه محمد زرین دست به ثبت رسیده است که از جمله آنها میتوان به : «قفس طلایی»، «سرگیجه»، «شهر آفتاب»، «فاتحین صحرا»، «از یاد رفته»، «شکوه قهرمان» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.