یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

محسنی نسب در گفتگو با سینماپرس:

بخش خصوصی برای اکران فیلم هایش همیشه مشکل دارد/ امشب؛ اکران خصوصی «لامپ ۱۰۰» با اجرای مهران مدیری

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده فیلم سینمایی «لامپ ۱۰۰» که از روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه روی پرده سینماها رفته است در رابطه با فصل بد اکران این فیلم گفت: فیلم هایی که در بخش خصوصی تولید می شوند همیشه برای اکران مشکل دارند و مافیای اکران فرصتی برای نمایش خوب به آن ها نمی دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «یاس های وحشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما برای ساخت فیلم «لامپ ۱۰۰» از هیچگونه امکانات دولتی استفاده نکردیم و هزینه های تولید این فیلم به صورت ۱۰۰درصد در بخش خصوصی تأمین شده است.

وی افزود: «لامپ ۱۰۰» فیلمی است که سال گذشته توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر جایزه گرفت و سازمان سینمایی نیز از آن تقدیر کرد، این فیلم در صورت داشتن یک زمان اکران مناسب می توانست تأثیرات شگرفی بر جامعه بگذارد و بسیاری از افرادی را که احیاناً دچار اعتیاد شده اند را وادار به ترک استعمال مواد مخدر کند که متأسفانه این امر محقق نشده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه «لامپ ۱۰۰» یک فیلم کاملاً فرهنگی است و ساختار بسیار قابل قبولی دارد اظهار داشت: ما قرار بود این فیلم را ابتدا در اکران دوم نوروز امسال نمایش دهیم اما به دلیل آنکه شورای اکران جلوی این امر را گرفت قرار شد در عید سعید فطر و سپس آبان ماه این فیلم را اکران کنیم ولی در نهایت هیچ یک از این زمان های مناسب برای اکران این فیلم فراهم نشد و ما مجبور شدیم به دلیل سوخت نشدن سرمایه تولیدمان این فیلم را در بدترین زمان مناسب روی پرده ببریم.

محسنی نسب ادامه داد: نکته جالب در مورد اکران این فیلم در این زمان نامناسب این است که سینما فرهنگ که به عنوان سرگروه برای اکران این فیلم انتخاب شده است، سانس هایی را که باید برای نمایش این فیلم اختصاص می داد با یک فیلم دیگر تقسیم کرده که همین مهم باعث افت فروش «لامپ ۱۰۰» می شود؛ از سوی دیگر ما نهایتاً تا نوروز می توانیم این فیلم را روی پرده داشته باشیم و «لامپ ۱۰۰» به همین دلیل نخواهد توانست به فروشی که در شأن اش بود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: البته من خوشحالم که این فیلم تنها در یک روز توانست در تهران به فروشی معادل ۲۴ میلیون تومان دست پیدا کند و اگر همین رویه ادامه داشته باشد با توجه به کیفیت بسیار بالای فیلم ما می توانیم امیدوار باشیم که فروش این فیلم تا نوروز به رقم قابل توجهی برسد.

این تهیه کننده و کارگردان سینما افزود: من معتقدم تا وقتی  که دولت دست از سر تولید فیلم ها برندارد و به وظیفه اصلی خودش که ساخت سالن های سینما و تجهیزات مدرن و فراهم آوردن امکانات سخت افزاری است معطوف نشود ما همچنان برای اکران فیلم های سینمای مستقل با مشکل روبرو خواهیم بود.

تهیه کننده «لامپ ۱۰۰» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: ما امشب یکشنبه در یکی از سالن های سینمایی تهران مراسم ویژه ای را برای رونمایی و اکران خصوصی این فیلم برگزار خواهیم کرد که از نظر اجرایی می تواند از بسیاری از جشنواره ها و جشن های سینمای ما بالاتر باشد. مهران مدیری هنرمند محبوب کشورمان اجرای این مراسم بزرگ را بر عهده خواهد داشت و از استاد عبدالله اسکندری به عنوان پیشکسوت چهره پردازی در این جشن تجلیل به عمل خواهد آمد.

گفتنی است؛ عوامل و دست اندرکاران این فیلم عبارتند از : نویسنده و کارگردان:سعید آقاخانی، تهیه کنندگان: احسان دلاویز، محسن محسنی نسب، مجری طرح:محسن تنابنده، مدیر تولید:حسن مصطفوی، مدیر فیلمبرداری:امیر معقولی، طراح چهره پردازی:عبدالله اسکندری، تدوین:بهرام دهقانی، صدابردار و صداگذار:مهران ملکوتی، طراح لباس:مهناز غنی، طراح صحنه :گلرخ حقیقی، موسیقی :یحیی سپهری شکیب، برنامه ریز:فرشاد ارج، دستیار اول کارگردان:مصطفی تنابنده، عکاس مریم تخت کشیان، مشاور رسانه ای:منصوره بسمل، پخش از موسسه نیمروز فیلم. بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات، مسعود کرامتی، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی و حمید لولایی.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.