دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

مهدی فرد قادری به سینماپرس گفت

«ماجرای یک شب بارانی» به جشنواره «پلامیر» هند راه یافت

فیلم «ماجرای یک شب بارانی»

سینماپرس: مهدی فرد قادری در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلم «ماجرای یک شب بارانی» پس از حضور در جشنواره «سینمای جدید» آمریکا به جشنواره «پلامیر» هند نیز راه یافت.

فرد قادری در ادامه اظهار داشت: این جشنواره بسیار خاص مخصوص فیلمسازان و منتقدان است که امسال ۱۰ فیلم را در این جشنواره نمایش خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: «ماجرای یک شب بارانی» قصه پیرمردی را روایت می کند که تنها زندگی می کند و شب تولدش باران می بارد، در خانه تنهاست و با گربه ای مشغول بازی می شود پس از چند لحظه با ورود فرزندان وی به خانه قصه فیلم شکل می گیرد و با دور هم جمع شدن خانواده ای که پیرمرد سالها ندیده است فیلم قصه خود را تعریف می کند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: ۳۰۰۰ فیلم امسال به جشنواره «سینمای جدید» آمریکا ارسال گردید که از بین آنها ۴۹ فیلم کوتاه و بلند انتخاب شد که «ماجرای یک شب بارانی» نیز در بین این ۴۹ فیلم حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فیلم هایی را برمی گزیند که فرم و راهکاری جدید برای ارائه مضامین خود انتخاب می کنند و سعی دارند شکلی جدید از فرم را در سینما ارائه دهند. «ماجرای یک شب بارانی» ادامه روند فیلمسازی من است که شکل استفاده از فرم را در فیلم هایم در این فیلم نیز ادامه داده ام و سعی کرده ام که آن را تکامل بخشم. این دومین حضور «ماجرای یک شب بارانی» در جشنواره های آمریکایی است.

کارگردان فیلم کوتاه «تناوب» در ادامه افزود: فکر می کنم فرمی که ما استفاده کردیم آنقدر حائز اهمیت بود که در این جشنواره دیده شد. ساختار فیلم به گونه ای است که در یک پلان ۲۴ دقیقه ای تصویربرداری شده است.

این کارگردان از ادامه روند فیلمسازی اش گفت و اظهار داشت: احساس می کردم که همیشه در فیلم هایم فرم نسبت به داستان برتری داشته و در فیلم «یک شب بارانی» سعی کردم فرم و داستان را به هم نزدیک کنم.

«ماجرای یک شب بارانی» پایانی بر تریلوژی من در فیلم های کوتاه است که در این سه فیلم فرمی را دنبال می کنم که سعی داشته ام به مرور به آن تکامل بخشم و هر بار یک گام جلوتر بروم. انتخاب شکل سکانس پلان برای فیلم هایم به این دلیل نبوده که حتماً بخواهم فیلمی پیچیده با فرمی خاص بسازم چرا که احساس می کنم قصه فیلم لازمه این کار را داشت. سعی خواهم کرد که در سینمای بلند نیز این روند فیلمسازی را ادامه دهم.

فرد قادری در پایان افزود:  «یک شب بارانی» سومین فیلمی است که پس از «تناوب» و «دایره های معکوس» به صورت سکانس پلان ساخته ام و «تناوب» را در سال ۱۳۸۶ ساختم که به جشنواره فیلم فجر نیز راه یافت و در ۲۰ جشنواره خارجی نمایش داده شد. فیلم «دایره های معکوس» نیز فیلمی ۲۱ دقیقه ای در این سبک است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.