چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

سریال «کیمیا» ماه رمضان سال ۹۴ پخش می شود/ افشار: در صدد ساخت سریال جدیدی در مورد وقایع صدر اسلام هستم

 جواد افشار کارگردان  در مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «مادرانه»

سینماپرس: جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان از پخش سریال «کیمیا» در ماه مبارک رمضان سال ۹۴ خبر داد و گفت: قرار است در نیمه دوم سال آینده یک سریال در مورد تاریخ صدر اسلام بسازم.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: قرار است در تیر ماه سال ۹۴ به مدت ۴۰ روز در خارج از کشور برای سریال کیمیا فیلمبرداری داشته باشیم تا پخش این سریال همزمان با ماه مبارک رمضان سال آینده از شبکه دوم سیما به مدت ۱۳ شب پخش شود و پس از آن به صورت شبانه از شبکه دوم سیما ادامه پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «کلبه» در ادامه افزود: به خاطر برخی مصلحت های تولید، فاز اول و دوم ساخت سریال «کیمیا» به طور همزمان فیلمبرداری شده است.  

وی در ادامه یادآور شد: همزمان با اتمام فیلمبرداری این دوبخش، مراحل فنی این سریال ۱۱۰ قسمتی در حال انجام است، خشایار موحدیان مشغول تدوین همزمان بوده،  آرمان موسی پور به زودی ساخت موسیقی را آغاز می کند و بابک شکیبا و امین شریفی نیز صداگذاری این سریال را بر عهده دارند.

برپایه این گزارش، قصه این سریال  که مهراوه شریفی‌نیا در آن نقش کیمیا را بازی می‌کند، در فصل ابتدایی سریال، زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در فصل دوم به زمان جنگ می‌پردازد و فصل سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، پوریا پورسرخ، رضا توکلی، سیدمهرداد ضیایی، حسن جوهرچی، بیوک میرزایی، کورش زارعی، سودابه بیضایی، گلاره عباسی، میرطاهر مظلومی، شهین تسلیمی، سوگل طهماسبی، محمدعلی شادمان، حسین توشه، عاطفه رضوی، مالک سراج، حسن تسعیری، محمود مقامی، عطا عمرانی، نسرین نکیسا، فریبا طالبی، مهتاب ثروتی، علی منجزی، روح‌اله کمانی، نوید خداشناس، میرفرخ هاشمیان، هاجر سراج، علی افشار و... به همراه حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان بازیگران این سریال را تشکیل می دهند.

سریال «کیمیا» در ۱۱۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای به سفارش معاونت سیما و برای گروه فیلم و سریال شبکه دو و با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود.

کارگردان سریال «مادرانه» همچنین در پایان این گفتگو بیان داشت: قرار است پس از اتمام مراحل فیلمبرداری سریال «کیمیا» در نیمه دوم سال ۹۴، یک سریال در مورد تاریخ صدر اسلام بسازم که گروه تهیه آن این روزها مشغول طی کردن مراحل پیش تولید آن هستند.

وی در این خصوص از ارائه هرگونه اطلاعات دیگر خودداری کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.