سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵

در پی اعتراض یکی از اعضای شورای اسلامی تهران

منبتی: آتش سوزی پردیس«ملت» صحت ندارد/ برخی اشخاص و رسانه ها غلو می‌کنند!

محمدهادی منبتی*

سینماپرس: سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پی شایعه آتش سوزی شب گذشته در پردیس سینمایی ملت گفت: خبر آتش سوزی در پردیس سینمایی ملت به هیچ عنوان صحت ندارد و تنها برای دقایقی دود غلیظی طبقات زیرین این پردیس را احاطه کرده بود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من خبر منتشره در برخی از خبرگزاری ها را که توسط شورای شهر تهران به آن ها داده شده است قویاً تکذیب می کنم. این ها اخبار کذبی است که من نمی دانم به چه دلیل برخی افراد پای این موضوع کذب را به صحن علنی شورای شهر تهران باز کرده اند؟

منبتی با تاکید براینکه شب گذشته به دلیل آتش زدن مقداری از شاخ و برگ درختان در بیرون از پردیس سینمایی ملت برای دقایقی دود در راهروهای زیرین توسط سیستم هواساز به داخل کشیده شده بود گفت: بلافاصله پس از مشاهده این اتفاق نیروهای آتش نشانی در محل پردیس سینمایی ملت حضور پیدا کردند و با اینکه آن ها هم اذعان داشتند که هیچ مشکلی برای پردیس سینمایی ملت وجود ندارد با این حال از مخاطبانی که در سالن های زیرزمین در حال تماشای فیلم بودند خواستند تا به مدت نیم ساعت سالن ها را برای احتیاط ترک کنند که این امر با مخالفت تماشاگران مواجه شد اما در نهایت فرمانده آتش نشانی آن ها را مجاب کرد که برای حفظ جان و امنیت خودشان از سالن ها خارج شوند.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر اضافه کرد: پردیس سینمایی ملت ۳۶۱ سنسور اعلام حریق دارد و از لحاظ ایمنی یکی از با ارزش ترین سینماهای منطقه محسوب می شود. این سینما از لحاظ سازه ایمنی و حریق یکی از بهترین های کشور است و تنها ۱۲۶ کپسول آتش نشانی از ۵۰ کیلویی تا ۴ کیلویی در سراسر این مجتمع وجود دارد که تحت نظارت شرکت آذرخش وابسته به سازمان آتش نشانی است که سالی ۱ بار تمامی آن ها تعویض شده و به صورت ماهیانه نیز چک می شوند.

وی تاکید کرد: ما به مخاطبان خود این اطمینان را می دهیم که پردیس سینمایی ملت حتی از خانه های خودشان نیز امن تر است و آن ها با خیال راحت می توانند در این پردیس سینمایی حضور پیدا کرده و لحظات خوشی را تجربه کنند.

منبتی در خاتمه این گفتگو با تاکید بر اینکه خانم معصومه آباد به عنوان رئیس کمیته ایمنی و سلامت شورای شهر تهران خود باید پاسخگوی اظهارات کذبی که صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر داشته اند باشند اظهار داشت: من امیدوارم که پس از این تمامی رسانه ها و مسئولان تنها به انعکاس اخبار موثق بپردازند و از انتشار اخبار خلاف واقع جلوگیری نمایند.

گفتنی است؛ برخی از خبرگزاری ها ساعتی قبل اخباری را به مضمون زیر منتشر کرده بودند:

معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی و سلامت شورای شهر تهران در صحن علنی این شورا، اعلام کرد دیشب آتش سوزی در پردیس سینمایی ملت اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: اگر در سینمایی که ۳۰ سال پیش ساخته شده باشد، این اتفاق بیفتد، دلایل خود را دارد، ولی حریق در شرایطی در این پردیس سینمایی اتفاق افتاده که در مسیر راه پله ها هیچ هشدار دهنده ای نصب نشده است.
آباد گفت: در هر ۴ سالن نمایش، فیلم در حال اکران بوده است ولی بدون هیچ هشداردهنده یا اعلام دود، این اتفاق افتاده و تماشاچیان مطلع نشده اند تا زمانی که این دود به محل اجرای نمایش می آید.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: هر چند آتش نشانی به موقع حضور می یابد و سالنها تخلیه می شود ولی جای تاسف دارد چطور امکان دارد با توجه به اینکه در برنامه دوم توسعه شهر و درتمام قوانین تاکید داریم پایان کار صادر شده، سالنها بدون سیستم اطفای حریق کار می کنند. مردم در مکانهای عمومی با علم بر اینکه این مکانها ایمن هستند حضور می یابند. از آتش نشانی می خواهیم نسبت به کنترل هایی که دارند، دقت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.