جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

خبر «بابک کایدان» به خبرگزاری سینمای ایران

تولید «ازدواج سعید و لیلا» اردیبهشت سال آتی شروع می‌شود/ سریال شهیدان «افراسیابی»؛ همچنان در انتظار تأمین بودجه

بابک کایدان

سینماپرس: بابک کایدان فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون صبح امروز از اتمام نگارش فیلمنامه ای با محوریت شهیدان افراسیابی خبر داد و در مورد اثر دیگرش گفت: فیلم سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» به کارگردانی منوچهر هادی در اردیبهشت ماه سال آینده کلید خواهد خورد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: فیلمنامه «ازدواج سعید و لیلا» یکبار توسط سعید دولت خانی نوشته شده بود که برای تمدید پروانه ساخت مورد بازنویسی مجدد قرار گرفت.

فیلمنامه نویس «زندگی جای دیگریست» در ادامه افزود: قرار بود این فیلم سینمایی بعد از اتمام سی و سومین جشنواره فیلم فجر کلید بخورد اما به دلیل اینکه هم رضا رخشان تهیه کننده این فیلم از ابتدای هفته آینده مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «غیر مجاز» به کارگردانی حسن یکتاپناه خواهد شد و هم منوچهر هادی کارگردان  مشغول ساخت تله فیلمی است قرار بر این شد تا این فیلم در اردیبهشت ماه سال آینده کلید بخورد.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» یک داستان اجتماعی دارد و  در خط داستانی این فیلم آمده است که آقا مرتضی دیوانه‌وار لیلا را دوست دارد و لیلا دیوانه‌وار سعید را. راه رسیدن به لیلا، گذشتن از ایمان و اعتقاد است. آقا مرتضی راه دشواری را در پیش داردو... .

فیلمنامه نویس سریال «سقوط یک فرشته» در مورد سایر فعالیت های خود توضیح داد: نگارش دو تله فیلم با نام های «خفته در بیداری» و «دانش آموز کلاس چهار و سه» را به اتمام رسانده ام اما با توجه به تغییر و تحولات صدا و سیما ساخت همه آثار به نوعی در حالت تعلیق در آمده است  و باید منتظر ماند و شاهد بود که چه اتفاقی رخ خواهد دارد؛ به همین جهت در حال حاضر تمام انرژی خود را معطوف به سینما کرده و روی چند طرح سینمایی مشغول به کار هستم.

وی ادامه داد: مدتی است نگارش فیلمنامه سریال «خورشید، ماه و ۵ ستاره دنباله دار» را به اتمام رسانده ام؛ قرار بود این مجموعه با مشارکت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و سیما فیلم به تهیه کنندگی سعید سعدی تولید شود و حتی طبق صحبت هایی که انجام شد، تغییراتی نیز در جهت کوتاه تر شدن آن انجام داده و بخش هایی از فیلمنامه را  کم کردم اما به نظر میرسد تولید آن همچنان در گرو تأمین بودجه است.

بابک کایدان در پایان این گفتگو در مورد مضمون «خورشید، ماه و ۵ ستاره دنباله دار» توضیح داد: در این فیلمنامه که به زندگی شهیدان افراسیابی می پردازد به نوعی ادای دین داشته ایم به تمام خانواده هایی شهیدی که چند فرزند و اعضای خود را در هشت سال جنگ تحمیلی از دست داده اند.

بپایه این گزارش، بابک کایدان فیلمنامه‌های «صدای پای من»، «زندگی جای دیگری است» و «پریناز» را نوشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.