جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

امینی به سینماپرس خبر داد:

سفر «بدون مرز» به چند جشنواره خارجی/ پیش تولید فیلم «۵۷» بعد از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد

مجتبی امینی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مجتبی امینی تهیه کننده سینما صبح امروز از آغاز پیش تولید فیلم جدید دانش اقباشاوی با نام «۵۷» بعد از تعطیلات نوروز و سفر فیلم سینمایی «بدون مرز» به چند جشنواره فیلم خارجی خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: پروانه ساخت فیلم سینمایی «۵۷» به کارگردانی دانش اقباشاوی حدود یک ماه پیش صادر شد و قرار است پس از تعطیلات نوروز پیش تولید این اثر سینمایی را آغاز کنیم.

امینی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «۵۷» پیش تولید مفصلی دارد که حدود سه ماه  به طول می انجامد؛  داستان این فیلم اجتماعی در فضای جریانات انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و ۵ کاراکتر اصلی قصه چند سال قبل تا بعد از انقلاب را روایت می‌کنند.

این تهیه کننده فیلم سینما بیان داشت: نگارش فیلمنامه  «۵۷» بر عهده کریم نیکونظر است که طبق برنامه ریزی اولیه قرار است بخش اعظمی از این فیلم سینمایی علاوه بر شهرهای مختلف در آبادان فیلمبرداری شود.

مجتبی امینی در پایان این گفتگو در مورد آخرین اخبار از اکران فیلم سینمایی «بدون مرز» که در جشنواره فیلمفجر مورد تحسین قرار گرفت توضیح داد: این فیلم سینمایی پس از نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر از چند جشنواره معتبر خارجی درخواست اکران دارد و قرار است فعالیت خود را در حوزه بین الملل ادامه دهد؛ البته برای اکران داخلی آن در اوایل سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه کنندگی مجتبی امینی نهم آبان ماه در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد.

«بدون مرز» روایت پسری است که هر روز برای ماهی گیری به کشتی به گل نشسته ای در نقطه صفر مرزی می رود و آنجا تبدیل به مکانی برای آرامش و خلوتش تبدیل شده است اما حضور غریبه ای در این محل این خلوت و آرامش را بر هم می زند و در ادامه ماجراهایی پیش می آید.

علیرضا بالدی، زینب ناصرپور، آرش مهربان و ارسلان علی پوریان در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

اشکان اشکانی (مدیر فیلمبرداری)، ابوالفضل جلیلی (مشاور کارگردان)، امساعیل منصف (تدوین)، آرش اسحاقی (صدابردار) و امیر یل ارجمند (آهنگساز)، تهیه کننده:  موسسه شهید آوینی.

فیلم های سینمایی «آفریقا» ساخته هومن سیدی، «به تهران خوش آمدید» به کارگردانی رضا سبحانی و «بدون مرز» به کارگردانی مجتبی عسگری در کارنامه تهیه کنندگی مجتبی امینی به ثبت رسیده است، وی همچنین در فیلم های  «دلشکسته» به کارگردانی علی رویئن تن، «رسوایی» ساخته مسعود ده نمکی، «شکارچی شنبه»  ساخته پرویز شیخ طادی و ... به ایفای نقش پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.