جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

تطابق حوادث واقعی با آیات کتاب آسمانی

آخرین اخبار از سریال «قصه های قرآنی»/ سلحشور: نیروهای مذهبی را برای تولید در نظر گرفته‌ام

نشست خبری فرج الله سلحشور

سینماپرس: فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون ایران که این روزها سریال «قصه های قرآنی» را در مقام تهیه کننده در درست تولید دارد گفت: ما برای تولید این سریال از داستان های واقعی تاریخی، جنگی و حتی داستان های روز جامعه با رویکرد و محوریت اخلاقی و اعتقادی و شرعی بهره گرفته ایم.

کارگردان سریال تلویزیونی «مردان آنجلس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس  با بیان اینکه مطمئن هستیم این اثر می تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود افزود: در واقع خط اصلی تمامی داستان های این سریال وقایع مستندی هستند که به صورت داستانی درآمده اند.

وی اضافه کرد: اینکه عنوان این سریال «قصه های قرآنی» است به این معنا نیست که کل داستان آن از کتاب آسمانی ما وام گرفته باشد و به صورت یک تفسیر از سوره ها و آیات قرآن به رشته تحریر درآمده باشد بلکه داستان هایی با رویکردهای مذهبی و عبرت آموز است که به بحث تطابق حوادث زندگی انسان ها با آنچه در قرآن کریم است می پردازد.

سلحشور با تاکید بر اینکه این سریال قرار بود حدود ۳ سال قبل به تولید برسد اما  سازمان صدا و سیما تقریباً نیمی از بودجه مورد نیاز برای ساخت سریال قصه های قرآنی را به ما می داد و ما نمی توانستیم با این بودجه این سریال را بسازیم اظهار داشت: ما در حال حاضر این سریال را برای پخش در شبکه های برون مرزی و به سفارش بسیج تولید می کنیم و اینکه آیا «قصه های قرآنی» از شبکه های سراسری سیما پخش می شوند یا نه هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: آنچه برای ما مهم است این است که کار خوبی را تولید کنیم تا بتواند برای تمامی بینندگانش تاثیر گذار بوده و همه را به سوی خود جلب نماید.

وی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: سریال «قصه های قرآنی» توسط نیروهای مومن و مذهبی تولید می شود و تمامی فیلمنامه های داستان های گوناگون این سریال زیر نظر کارشناسان مذهبی نوشته شده است.

وی افزود:  ما در واقع در این اثر یک نوع کار گروهی را به صورت آزمایشی انجام می دهیم وبه نوعی تمامی نیروهایی که در تولید این سریال دخیل هستند در حال آموزش دیدن برای تولید آثار فاخر مذهبی و اسلامی بوده و در حیطه های نگارش، کارگردانی و تولید آموزش می بینند.

کارگردان سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» سپس تاکید کرد: تا کنون حدود ۱۰ قسمت از این سریال تصویربرداری شده و قسمت یازدهم آن نیز این روزها در حال تصویربرداری است و حدود ۵ قسمت از این مجموعه نیز اوایل سال آتی جلوی دوربین خواهد رفت.

سلحشور گفت:  ما تا زمانی که بودجه داشته باشیم این سریال را تولید خواهیم کرد و دست از ساخت آن نخواهیم کشید چرا که آنقدر سوژه های ارزشی در این زمینه زیاد است که حتی ما می توانیم تا ۱۰۰ قسمت دست به تولید این اثر بزنیم.

وی در پایان یادآور شد: من امیدوارم که همان گونه که ما انتظار داریم این سریال مورد توجه تمامی اقشار قرار بگیرد و همگان بتوانند از دیدن آن لذت ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.