دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

قاسمی جامی: سال آینده دو فیلم اجتماعی خواهم ساخت/ «به بادبادکها شلیک نکنید» در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود

حسین قاسمی جامی*

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما صبح امروز از اکران فیلم سینمایی «به بادبادکها شلیک نکنید» در گروه هنر و تجربه خبر داد و گفت: سال آینده دو فیلم در ژانرهای اجتماعی خواهم ساخت.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: برای سال آینده دو فیلمنامه آماده ساخت دارم، فیلمنامه اول «به جهنم می رویم» نام دارد که با ساخته قبلی ام کاملاً متفاوت است.  

وی توضیح داد: قرار است در سه ماهه اول سال آینده با صدور پروانه ساخت، این فیلم اجتماعی که به مسائل و مشکلات جوانان می پردازد و حرف های جدید به روزی را مطرح می کند را کلید بزنم.

قاسمی جامی در ادامه بیان داشت: پس از آن با جلب سرمایه گذار قصد دارم فیلم سینمایی «سرزمین من دوستت دارم» که آنهم در ژانر اجتماعی است را در شش ماهه نخست سال جلوی دوربین ببرم.

وی در مورد اکران سه فیلم آماده نمایش خود توضیح داد: فیلم سینمایی «به بادبادکهای شلیک نکنید» قرار است با حل مشکلات حقوقی به زودی در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآید.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «به بادبادک ها شلیک نکنید» داستان دختر بچه ای است که در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در باغ زیتون مشغول بادبادک بازی است که عکسی توجه اش را جلب می کند و یک رمز گشایی صورت می گیرد. این فیلم با هدف نشان دادن مظلومیت های کودکان غزه ساخته شده است.

بنابراین گزارش، علی لشگری پور، علی سید تشکر، مهرنوش شیخی، آرمین پاینده مقدم و ... در این فیلم به ایفا نقش پرداخته اند.

وی در ادامه یادآور شدشد: فیلم سینمایی «مرواریدهای خلیج فارس» به تهیه کنندگی داود حیدری  که نام آن به   «p۲۲» تغییر نام داد قرار است در نیمه نخست سال توسط بنیاد مستضعفان به نمایش درآید و فعلاً برای اکران «تا دوردست» برنامه ریزی نداشته ایم.  

حسین قاسمی جامی در پایان این گفتگو یادآور شد: اکثر آثار سی و سومین جشنواره را مشاهده کردم؛ به نظر می رسد سینمای ایران در سال آینده در جذب مخاطب ناکام خواهد بود؛ نمایش برخی آثار هم در این جشنواره تعجب برانگیز بود و معتقدم از آرمان ها روز به روز دور تر شده ایم.

برپایه این گزارش، ۱۰ فیلم در کارنامه حسین قاسمی جامی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «پیتزا مخلوط»، «چشم شیشه ای»، «زمزمه بودا»، «یک شب، یک غریبه» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.