چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

برنده مسابقه عجیب «برنامه تحویل سال» کیست؟

ایسنا: علی زاهدی، درباره برنامه‌های تحویل سال تلویزیون چنین اظهار نظر کرد: کاش امسال این حلقه حضور مهمانان کلیشه‌ای در تلویزیون شکسته شود و مهمانانی بیایند که هر سال به برنامه تحویل سال نمی‌آیند.

این تهیه‌کننده در عین حال گفت: برنامه‌های تحویل سال شبکه‌ها تبدیل به یک مسابقه عجیب و غریبی شده‌اند که معلوم نیست برنده‌اش کیست.

1424764451327_12345676543213455434323.jpg

علی زاهدی که تهیه‌کنندگی برنامه «ویتامین سه» را در شبکه سه سیما بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، درباره‌ی برنامه‌های تحویل سال تلویزیون گفت: در حال حاضر نمی‌دانم در تلویزیون چه خبر است، اما اگر قرار بود کاری را برای سال تحویل داشته باشم شاید بخشی از برنامه را به جامعه مذهبی‌ از جمله مداحان اختصاص می‌دادم یا سیاسیون از جناح‌های رقیب را در لحظه تحویل سال دور هم جمع می‌کردم‌ و برنامه را به این افراد اختصاص می‌دادم؛ به دلیل اینکه جالب است مخاطب بداند این اشخاص جامعه چطور سال جدید را جشن می‌گیرند.

زاهدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با حضور صرف چهره‌ها در برنامه‌های تحویل سال و پرداخت هزینه‌های هنگفت به آنها به دلیل رقابتی که میان شبکه‌ها وجود دارد موافق است؟ گفت: برنامه‌های تحویل سال به هر حال باید حالت مهمانی داشته باشد‌، اما در کنار آن کارهای خلاقانه‌ای هم می‌توان انجام داد؛ به عنوان مثال ما چند سال پیش در برنامه تحویل سال با احسان علیخانی در استودیو سبزی پلو با ماهی درست می‌کردیم؛ به طوری که همه مهمانان می‌آمدند کمک می‌کردند و در حین کمک هم با یکدیگر گپ می‌زدند و حتی راجع به آسیب‌های عید و اینها صحبت می‌کردیم و فقط صرف حضور هنرمندان نبود. در حال حاضر نمی‌دانم در شبکه‌ها چه خبر است، اما به هر حال تعاریف شبکه‌ها در برنامه‌ها باید رعایت شود.

وی گفت: ۱۰ سال پیش که برنامه‌های تحویل سال را می‌ساختیم رقابت کمتر بود و مثل الان نبود. مزیتی که برنامه‌های تحویل سال الان دارند این است که از دو ماه قبل همه شبکه‌ها می‌دانند که باید چه کنند اما آن موقع دو هفته قبل متوجه می‌شدیم که چه باید بکنیم. برنامه‌های تحویل سال چند سال اخیر مسلما جذاب‌تر و هدفمندتر ساخته می‌شوند؛ به هر حال در بخش‌هایی هم ممکن است نقد به آنها وارد شود اما خیلی بهتر از قبل شده‌اند.

زاهدی درباره دکور برنامه‌های تحویل سال نیز مطرح کرد: متاسفانه دکور از آن مقوله‌هایی است که همه راجع به آن حرف می‌زنند. بنده و آقای علیرضا قانع کسانی بودیم که زمان تولید برنامه «کوله پشتی»، اولین دکور تمام سفید را زدیم و با انتقادهایی همراه شدیم، اما الان چند سال است از این دکور دل نمی‌کنند. یا در «ویتامین سه» دکور نارنجی و پرتقال را زدیم که آن هم با انتقادهایی همراه بود ولی بعدا خیلی طرفدار پیدا کرد. همین آقای پورمحمدی شجاعت این کار را داشت که پذیرفت و این یک اتفاق جدیدی بود.

او گفت: در ارتباط با دکور کسی باید این سنت را بشکند و شبکه هم پایش بایستد. می‌شود با تلفیق سنتی و مدرن، دکور تحویل سال را زد و شبکه‌ها باید این جسارت را داشته باشند نه اینکه صرفا کپی‌برداری کنند.

علی زاهدی در پایان گفت‌وگوی خود به خبرنگار ایسنا گفت: سازندگان برنامه‌های تحویل سال این جسارت را داشته باشند و دکورهای خلاقانه و جدید خلق کنند؛ برنامه‌های تحویل سال یک مسابقه عجیب و غریبی شده است که معلوم نیست برنده کیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.