چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

دستخط قابل تأمل منتسب به علی جنتی

«صندوق حمایت از هنرمندان»؛ رفع مشکلات بیمه سینماگران یا سرمایه گذاری در تولید فیلم؟! + تصویر دستور وزیر ارشاد

علی جنتی+دست نویس

سینماپرس: کدام موضوع برای صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان اولویت دارد؟ رفع مشکلات بیمه ای جماعتی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و سینما و تئاتر کشور یا حمایت و مشارکت در تولید فیلم آنهم با دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؟!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دست خط منتسب به  علی جنتی برای حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در هامش نامه یکی از فیلمسازان کشور پیرامون آمادگی احتمالی صندوق حمایت از هنرمندان کشور برای تولید فیلم ابهام جدی را میان هنرمندان در مورد نحوه فعالیت این صندوق بر خواهد انگیخت

در حاشیه این نامه که به همراه فیلمنامه ای برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده بود جنتی خطاب به ایوبی نوشته است:« جناب آقای دکتر ایوبی، لطفا فیلمنامه را بررسی و در صورت تأیید برای ساخت آن کمک و حمایت کنید. ظاهرأ صندوق حمایت از هنرمندان نیز آمادگی سرمایه گذاری در این زمینه را دارد. علی جنتی ۹۳/۹/۲۰»

فارغ از حسن مساعدت متولی اصلی ترین دستگاه فرهنگی کشور از سینماگر مربوطه که اتفاقأ آثارش همیشه مورد تحسین بوده و حمایت همه جانبه از ایشان و امثال این فیلمساز می بایست در دستور کار وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باشد، اما نکته مبهم نقش و آمادگی صندوق حمایت از هنرمندان در ساخت آثار سینمایی و سرمایه گذاری برای تولید فیلم است؛ صندوقی که نزد جامعه هنری کشور در طول سالیان گذشته تنها به عنوان مرکز رفع مشکلات اقتصادی، تأمین کننده بیمه های پایه ای و تکمیلی و نیز ارائه دهنده تسهیلات بانکی شناخته شده است.

گزارش خبرنگار سینماپرس حاکیست این صندوق بنا به اظهارات جناب جنتی در حالی شرایط تأمین هزینه های تولید فیلم را (احتمالأ با تکیه بر اساسنامه خود) داراست که مشکلات بیمه ای بسیاری از هنرمندان رشته های مختلف همچنان بر زمین مانده و تعداد کثیری از اهالی پر تلاش عرصه های هنری که از زمان دولت دهم و با تأیید مراجع ذیصلاح نامه معرفی نامه صندوق مذکور را در دست دارند در رجوع به مراکز بیمه ظاهرأ به دلیل بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی دست خالی به خانه های خود باز می گردند.

کارشناسان و متصدیان مراکز بیمه در حالی از تشکیل پرونده برای هنرمندان به ویژه سینماگران سر باز میزنند که گفته میشود این صندوق به رغم آمادگی برای تولید فیلم در حال حاضر و همچنین توافقات میان دو وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز بدهی های معوقه خود را با سازمان بیمه تأمین اجتماعی تسویه نکرده و این امر در طول ۱۸ ماه گذشته برای اصحاب فرهنگ و هنر مشکل ساز شده است.

حال سوال اینجاست با توجه به بلاتکلیفی موضوعات مربوط به بیمه هنرمندان و حتی کاهش و یا قطع برخی کمک های مالی دولت تدبیر و امید به پیشکسوتان در قالب طرحهای حمایتی( بر مبنای شنیده ها)، کدام موضوع برای صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان اولویت دارد؟ رفع مشکلات بیمه ای جماعتی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و سینما و تئاتر کشور، یا حمایت و مشارکت در تولید فیلم آنهم با دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؟!

در این خصوص سینماپرس باز هم با شما سخن خواهد گفت.

نامه علی جنتی وزیر ارشاد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.