چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

در مراسم تشییع «سعید مترصد» در خانه سینما

میرعلایی: «سعید » قهرمانی بود که در این سال‌ها مرگ را به خنده گرفت/ توحیدی: اگر از حالش خبر داشتیم اقدامی می‌کردیم

تشییع پیکر مرحوم «سعید مترصد»

سینماپرس: سید احمد میرعلایی تهیه کننده سینما و مدیر قبلی بنیاد فارابی در مراسم تشییع «سعید مترصد» در خانه سینما گفت: سعید به جز هنرمند بودن، قهرمانی بود که در این سال‌ها مرگ را به خنده گرفت. او با وجود وضعیت نابسامان جسمانی‌اش، روحیه‌ای خوب داشت.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم که صبح امروز ۶ اسفندماه در خانه سینما برگزار شد، رئیس هیات مدیره خانه سینما در ابتدای سخنانش گفت: از زمان شنیدن خبر درگذشت زاون قوکاسیان مدام نگران آقای مترصد بودیم و برایش دعا کردیم.

وی ادامه داد: از یک هفته پیش که آقای نوروزبیگی از وضعیت نگران‌کننده آقای مترصد خبر داد، متوجه وخامت اوضاع شدیم اما متأسفانه تا آن زمان اطلاعی از حال ایشان نداشتیم و گرنه حتما زودتر اقدام می‌کردیم.

فرهاد توحیدی  با تسلیت به خانواده سعید مترصد گفت: هر چند زمانی که او بین ما بود کوتاهی کردیم، اما امیدوارم اکنون کنار شما بایستیم و تحمل مصیبت را آسان‌تر کنیم.

در ادامه مراسم  آناهید آباد رئیس کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان با ابراز تأسف از درگذشت سعید مترصد گفت: من ارمنی‌ام و سعید اولین بچه مسلمانی بود که نشان داد، می‌توانم دوست مسلمان داشته باشم و در کنار او احساس امنیت کنم و برادر مسلمان را مثل برادر خودم بدانم.

آباد ادامه داد: سعید شش سال با این بیماری مبارزه کرد. با وجود بیماری دشوارش این همه مدت دوام آورد، به همین دلیل از او سپاسگزارم. او خود در بدترین شرایط نگران بود که ما نگرانش نباشیم و آرزو می‌کنم سعید آخرین قربانی سرطان باشد.

در ادامه سید احمد میرعلایی تهیه‌کننده سینما مرگ را جزئی از زندگی دانست و گفت: خوش به حال آنان که مرگشان پایان خاطره‌شان نباشد.

او اضافه کرد: سعید به جز هنرمند بودن، قهرمانی بود که در این سال‌ها مرگ را به خنده گرفت. با وجود وضعیت نابسامان جسمانی‌اش، روحیه‌ای خوب داشت.

میرعلایی افزود: مرگ یکی از شیرینی‌های زندگی است، اگر خوب با آن برخورد کنیم. جای امثال سعید در سینمای ما همیشه خالی است. دعا کنیم خداوند همه هنرمندان را ببخشاید. سعید در مدت بیماری‌اش همواره نگران بچه‌ها بود.

مدیر پیشین بنیاد سینمایی فارابی با ابراز تأسف از وضعیت معیشتی بعضی از هنرمندان خاطرنشان کرد: بعضی از همکاران ما شب عید مشکل معیشتی دارند. البته مشکلات فقط مالی نیست بلکه گاهی رخ در رخ شدن هم هست.

میرعلایی ادامه داد: در حال حاضر پای آقای ابراهیم سلطانی‌فر قطع شده اما کدام یک از ما روز پرستار به همسر ایشان زنگ زدیم و حالش را پرسیدیم. فرید کشن فلاح وضعیت نامساعدی دارد. هیچ بیماری نیست که وضعیت روحی‌اش بر وضعیت جسمی‌اش تأثیر نداشته باشد.

این تهیه‌کننده سینما گفت: سعید آخرین نیست، لااقل به خاطر خودمان که شده دل‌هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم. خانه سینما زحمت می‌کشد اما هر خانه یک پدر و یک مادر می‌خواهد. امیدوارم خداوند دل‌های ما را به هم نزدیک کند، چون شیطان بین قلب‌های ما نفوذ کرده،‌اما این تشییع جنازه‌ها قلب‌های ما را به هم نزدیک می‌کند.

او در پایان صحبتش ابراز امیدواری کرد: روح سعید مترصد با روح حضرت زینب (س) که دیروز تولدش بود، محشور شود.

بنا بر این گزارش مراسم یادبود مرحوم مترصد روز جمعه ۸ اسفندماه ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه تا ۱۶ و ۱۵ دقیقه در مسجد الرضا به نشانی خیابان آپادانا، میدان نیلوفر برپا خواهد بود.

نظرات

  • فرجاد ۱۳۹۳/۱۲/۰۸ - ۱۶:۱۸
    0 0
    آقاى توحيدى ديگران بايد شما را از حال خراب هنرمندان آگاه بكنند ؟ شما در خانه سينما پس چكاره ايد و چكار مى كنيد !؟ چطور نيمه شب براى اينكه كسى بحساب و كتاب خانه سينماى تعطيل شده ، دست درازى نكند، به كوچه سمنان ميرفتيد و تا پاسى از شب اونجا در اتومبيل مى خوابيديد !؟ اما نمى توانيد روز روشن به خانه اعضاى صنوف سركشى بكنيد و بايد شما را مطلع بكنند !؟؟؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.