چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

چه فیلم‌هایی نوروز ۹۴ روی آنتن شبکه یک می رود؟

محمد احسانی*

ایسنا: مدیر شبکه یک درباره‌ی پخش فیلم‌های سینمایی در ایام نوروز اعلام کرد: سه فیلم از تولیدات شبکه در نوروز امسال پخش خواهد شد؛ ضمن اینکه یکسری فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی خریداری کرده‌ایم که بعد از توزیع آن‌ها در شبکه‌های تلویزیونی، تاریخ مشخصی برای پخش‌شان در نظر گرفته می‌شود.

محمد احسانی که امروز در پشت صحنه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» - کاری از فریدون جیرانی - حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا درباره‌ی پخش فیلم‌های نوروزی از تلویزیون و اینکه آمدنش از سینما به تلویزیون چقدر در خرید فیلم‌های سینمایی ایرانی موثر بوده است، گفت: ۶۰ الی ۷۰ درصد از کارهای اولیه برای پخش فیلم‌های نوروزی از شبکه‌های تلویزیونی انجام شده است و فقط توزیع آن‌ها در شبکه‌ها باقی مانده که آن هم به‌زودی انجام خواهیم داد. در کل سه فیلم مربوط به تولیدات خودمان می‌شود و یکسری فیلم‌های ایرانی و خارجی خریداری کرده‌ایم تا در ایام نوروز به روی آنتن بروند. اسامی فیلم‌های سینمایی ایرانی که قرار است در ایام نوروز از شبکه‌های تلویزیونی به روی آنتن بروند تقریبا مشخص است اما متأسفانه در ذهنم نیست.

 

وی در ادامه درباره‌ی پخش فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در ایام نوروز از تلویزیون تصریح کرد: شنیده‌ام که در تأمین برنامه بحث خرید حق پخش فیلم «شیار ۱۴۳» مطرح شد، اما اطلاع دقیقی درباره به نتیجه رسیدن آن ندارم.

 

احسانی در ادامه گفت‌وگویش با خبرنگاران اعلام کرد که تلاش کردیم تا فیلم‌های خارجی خوبی خریداری کنیم تا در ایام نوروز روی آنتن ببریم.

 

مدیر شبکه یک درباره پخش برنامه‌هایی متناسب با ایام فاطمه در ایام نوروز اظهار کرد: برنامه‌های غیرنمایشی ما تا حد زیادی متأثر از این مناسبت خواهد بود؛ ضمن اینکه برخی مستندها و فیلم‌هایی که برای پخش در نوروز آماده کردیم، مضمون مادر و مقام زن را خیلی برجسته کرده است که به ترتیب به روی آنتن خواهیم برد.

 

او در ادامه درباره درباره بازگشت محمدرضا شهیدی‌فر - مجری - به تلویزیون گفت: صحبت‌هایی برای حضور آقای شهیدی‌فر انجام شده است و ایشان هم طرحش را به شبکه ارائه داده است؛ ان‌شاءلله از اوایل سال ۹۴ یک برنامه مشابه «پارک ملت» با اجرای وی خواهیم داشت.

 

مدیر شبکه یک همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش، درباره اینکه آیا تمهیداتی برای رفع نقص فیلمنامه‌های کارها اندیشیده‌ است، پاسخ داد: در دوره جدید مرکزی در حال شکل‌گیری است که در آن نگارش فیلمنامه‌ها به طور تخصصی پیش برود. همچنین علاوه بر سبک معمولی که فیلمنامه‌ها نگارش می‌شد و در گروه فیلم و سریال شبکه‌ها بررسی می‌شد، به شکل تخصصی‌تر به متن‌ها خواهیم پرداخت. گمان می‌کنم با تمرکزی که در بحث نمایش در سیما در حال رخ دادن است، سعی شده از افراد متخصص که سال‌ها در شوراهای طرح و برنامه شبکه‌های مختلف سابقه داشتند استفاده کنیم که من خودم هم یکی از اعضای جلسه هستم و زیرمجموعه آن آقای تخشید است و گمان می‌کنم در آینده اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

 

احسانی در پایان گفت‌وگویش با خبرنگاران درباره وضعیت مرکز سیمافیلم گفت: سیما فیلم به لحاظ ساختاری به مرکز نمایش سیما تبدیل شده و زیرمجموعه این مرکز با مدیریت آقای تخشید است. امیدواریم در این حوزه هم اتفاقات خوبی بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.