جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸

گفتگویی با یک بانوی مستندساز

«اینجا...آدمها»؛ حکایت مردی که پرندگان آسیب دیده تالاب میانکاله را درمان می‌کند

پرواز پرندگان مهاجر تالاب میانکاله

سینماپرس: مریم السادات مومن زاده کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستندی با عنوان «اینجا...آدمها» در دست ساخت دارم که حکایت شخصی از بومیان منطقه شمال کشور است که برخلاف سنت اهالی منطقه خود برای درمان پرندگان آسیب دیده تالاب میانکاله دست بکار شده است.

مومن زاده خاطرنشان کرد: این فیلم راجع به پرندگان مهاجری است که به حوالی تالاب میانکاله، سرخرود و فریدون کنار می آیند و توسط صیادان به شکلی بی رویه و غیرقانونی شکار می شوند و نسلشان در خطر انقراض قرار گرفته است.

وی در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و اظهار داشت: این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی خودم ساخته می شود و علی محرابی به عنوان تصویربردار، حامد معصومی صدابردار و امیررضا شریفی به عنوان تدوینگر با من همکاری می کنند. ضمن اینکه تصویربرداری این مستند به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد.

این کارگردان در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و گفت: مستندی دیگر با عنوان «تمایی» را به تازگی ساخته ام که به زندگی جوانی می پردازد که در ۱۳ سالگی از آذربایجان شرقی به دلیل رفتارهای پدرش فرار کرده، درس را رها می کند و به تهران می آید، در یک پیتزافروشی کار می کند و حالا پشیمان شده و به شهرشان بازمی گردد تا درس بخواند و به هم روستایی هایش کمک کند.

مومن زاده در ادامه توضیحاتی راجع به نام این مستند عنوان کرد و گفت: «تمایی» نام روستایی در آذربایجان شرقی است که در زبان محلی معنی تنهایی را می دهد و دلیل انتخاب این نام برای فیلم این است که این پسر در آن روستا تنها بوده و تنها به شهر می آید. تصویربرداری و تدوین این مستند به پایان رسیده اما دچار اصلاحیه هایی شده است که طی روزهای آینده انجام شده و آماده نمایش می شود.

وی در ادمه افزود: هر دو مستند به سفارش گروه مستند شبکه یک ساخته می شود که قرار است پیش از شروع ایام نوروز از این شبکه پخش شود.  همه عواملی که در ساخت «اینجا...آدمها» با ما همکاری کردند در ساخت مستند «تمایی» نیز حضور داشتند و فقط تصویربرداری این مستند توسط محمد نداف به دستیاری مسعود پورشکوری انجام شد.

نظرات

  • امید کردزنگنه ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۲۳:۳۹
    1 0
    من مستند اینجا آدمها را دیدم خیلی حال کردم با هر دو نفری که خدمت می کردند به محیط زیست جاشون توو بهشته دمتون گرم امید کردزنگنه از بندرعباسl

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.