یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار ما

لشکری قوچانی: فیلم های من هم به درد دنیا می خورند هم آخرت!/ برای تولید«عصر یخبندان» ار هیچ سازمانی پول نگرفتم

منصور لشکری قوچانی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما گفت: تهیه کنندگانی امثال من با پشتوانه خدا برای ماندگاری در سینما همیشه به دو عنصر گیشه برای گذران زندگی و محتوا برای عاقبت به خیری فکر می کنند و از همین رو معتقدم فیلم هایی که تولید می کنم هم به درد دنیا می خورند و هم آخرت!

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» که انتقادات مثبت و منفی منتقدان را در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر در جمع نمایندگان رسانه ها در پی داشت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: بحث محتوای سالم در فیلمنامه ها موضوع مهمی است. به عقیده من باید یک فیلمنامه از لحاظ محتوایی بتواند تاثیرات شگرف مثبتی را برای جامعه داشته باشد و سازندگان تنها نباید به گیشه توجه نشان دهند؛ از سوی دیگر بحث استقبال مخاطب از فیلم ها و فروش چشمگیر فیلم ها در گیشه هم عنصر مهمی است که من به آن توجه نشان می دهم.

وی ادامه داد: جریان اصلی سینمای دنیا هم به همین منوال است. سینما، هنر و یا صنعت تنها نیست و تلفیقی از هنر، صنعت و رسانه است که یک تهیه کننده سینما باید نسبت به آن اشراف و آگاهی کامل داشته باشد.

این تهیه کننده سینما ضمن ابراز خوشحالی از اینکه دو فیلم «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند توانستند نظرات مخاطبان و منتقدان سینمای ایران را بخود جلب کنند اظهار داشت: با توجه به استقبال بسیار زیادی که از این دو فیلم در جشنواره صورت گرفت ما بر آن شدیم تا گزینه های مناسبی را برای اکران این دو اثر سینمایی در نظر بگیریم و به همین علت برای فیلم «عصر یخبندان» متقاضی اکران نوروزی شدیم که امیدوارم این فیلم بتواند در این زمان مناسب به اکران برسد.

لشکری قوچانی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر و در بخش آرای مردمی همیشه شبهه هایی برای انتخاب میان فیلم های دولتی و فیلم های مستقل وجود دارد که من امیدوارم با به اکران رسیدن فیلم هایی مانند «عصر یخبندان» در اکران نوروزی این شبهات بر طرف شود.

وی اضافه کرد: البته فیلم «رخ دیوانه» که امسال توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود نماید فیلم خوبی بود و من هم آن را دوست داشتم اما با تمامی این ها امیدوارم برخی افراد اجازه دهند تا بخش خصوصی کمی نفس بکشد!

وی سپس در مورد فیلم «عصر یخبندان» گفت: ما «عصر یخبندان» را با توجه به بازخوردهای مخاطبان در جشنواره فیلم فجر ۳ دقیقه کوتاه کردیم که البته این کوتاه شدن ربطی به ممیزی فیلم نداشت و خوشبختانه این فیلم پروانه نمایش خود را بدون هرگونه ممیزی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

این تهیه کننده افزود: بخشی که در این فیلم حذف شد مربوط به فصل بعد از مرگ «فرید» بود که ما احساس کردیم بسیار زائد و کسالت بار است و نمی تواند تاثیری در جذابیت داستان داشته باشد. در هر صورت این فیلم مربوط به سینمای امید است و به نقد استعمال مواد مخدر در جامعه می پردازد که امیدوارم در اکران مورد توجه مردم واقع شود.

لشکری قوچانی همچنین از دریافت پروانه نمایش فیلم «کوچه بی نام» خبر داد و گفت: خوشبختانه این فیلم هم توانست بدون هرگونه ممیزی پروانه نمایش دریافت کند و ما امیدواریم که بتوانیم این فیلم را در فصلی مناسب به اکران برسانیم.

این تهیه کننده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه برخی از رسانه ها با انتشار اخبار نابجا گفته اند که من برای ساخت این فیلم ها از بانک پاسارگاد و یا ستاد مبارزه با مواد مخدر پول دریافت کرده ام اظهار داشت: من از طریق این رسانه اعلام می کنم که هیچ پولی از هیچ یک از نهادهای دولتی و خصوصی دریافت نکرده ام در صورتی که در زمانی قرار بود بنیاد سینمایی فارابی وامی را برای ساخت این فیلم ها در اختیار من بگذارد که آن هم محقق نشد.

وی در خاتمه افزود: در هر صورت من این را صراحتاً اعلام می کنم که آنقدر به کار خود اطمینان دارم تا بتوانم از همه نهادهای دولتی و خصوصی وام با هر مبلغی برای ساخت فیلم دریافت کنم چرا که آثار من متعلق به جریان اصلی سینمای ایران است و پول ساخت خود را همراه با سودهایی بسیار خوب باز می گرداند و امروزه با وضعیت اقتصادی موجود سینمای ایران نیاز به خیرینی دارد تا بتوانند برای تولید آثار فرهنگی وامی را در اختیار سازندگان آن ها قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.