سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

انتقاد یک بازیگر از عدم پرداخت دستمزدش در سریال«زاویه هفتم»/ شریفی: تا ۱۰ روز دیگر معوقات تسویه می‌شود

امیرحسین شریفی-رحیم نوروزی

سینماپرس: درپی طرح برخی گله ها از سوی «رحیم نوروزی» بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون در عدم پرداخت دستمزدش در سریال«زاویه هفتم»، امیر حسین شریفی تهیه کننده این سریال قول داد تا ده روز آینده با وی و سایر عوامل تسویه حساب خواهد کرد.

رحیم نوروزی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس ضمن انتقاد شدید از وضعیت دستمزدهای بازیگران گفت: مدت ها است که در سریال «زاویه هفتم» به کارگردانی محمدعلی سجادی و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی ایفای نقش کرده ام که متأسفانه پس از گذشت ماه ها همچنان دستمزدهای من و بسیاری از بازیگران این سریال تلویزیونی پرداخت نشده و این امر باعث شده که ما به شدت با مشکل معیشتی روبرو شویم.

بازیگر سریال تلویزیونی «پس از باران» با تأکید بر اینکه چنین وضعیتی نه تنها در تلویزیون که در عرصه های تئاتر و سینما هم حاکم شده است اظهار داشت: در صورت استمرار چنین امری نه تنها من که همگی بازیگرانی که با جان کندن طی این سال ها امرار معاش می کردند به بیچارگی و فلاکت می افتند! این در حالی است که تمامی ما سال های سال با عشق به هنر در این عرصه پرخطر حضور داشته ایم اما طی سال های اخیر به ویژه یکی دو سال گذشته تبدیل به طفیلی در این کشور شده ایم.

وی ادامه داد: برای من قابل درک نیست چرا تهیه کنندگان که اتفاقاً بودجه های خوبی را از نهادها و ارگان ها دریافت می کنند هنگام پرداخت دستمزدهای عوامل دست و پایشان چنین می لرزد و آن ها را دنبال خود می کشند. در هر حال اکنون وضعیت هنر در کشور ما در حالت بغرنجی قرار گرفته است و ما هنرمندان دیگر هیچ انرژی برای ادامه حیات مان نداریم.

بازیگر فیلم سینمایی «آسمان هشتم» تأکید کرد: در تئاتر که کلاً بودجه دولتی قطع شده است و بر اساس سیاست گذاری های صورت گرفته هنرمندان می بایست ۲۰ درصد از فروش گیشه شان را به مدیران و صاحبان سالن ها پرداخت کنند، در تلویزیون هم با اینکه تهیه کنندگان بودجه های خوبی را از نهادها برای ساخت فیلم ها و سریال ها دریافت می کنند اما دستمزدی به عوامل شان نمی دهند و در سینما هم که وضعیت به گونه ای دیگر رقم خورده است! تمامی این ها دست به دست هم داده تا تنها کسانی بتوانند در این عرصه حضور داشته باشند که در زندگی شان غم نان ندارند!

نوروزی خاطرنشان کرد: این مسئله نیاز به یک آسیب شناسی جدی و اساسی دارد و می بایست مسئولان ذیربط به آن رسیدگی نمایند. تولیدات در کشور ما به شدت نازل شده و همین موضوع دستمزدها یکی از دلایل نازل شدن کیفیت آثار تولیدی ما است چرا که دیگر کمتر هنرمند اصیلی راغب به حضور در این عرصه است و از همین رو آثار تولیدی با افت کیفی مواجه شده و مخاطبان ترجیح می دهند به جای تماشای آثار اصیل که با فرهنگ شرعی و عرفی آن ها همخوانی دارد به سمت ماهواره ها و سریال های نازل آن گرایش پیدا کنند.

بازیگر سریال تلویزیونی «سال های برف و بنفشه» در خاتمه این گفتگو افزود: یک هنرمند مرتباً باید دست به خلق بزند و اگر این کار را انجام ندهد دچار افسردگی مفرط شده و زندگی اش را از دست می دهد. این شأن ما نیست که یک برگه کاغذ را به عنوان قرارداد در دستانمان داشته باشیم و بخواهیم از این و آن پولی را که حق مان است مطالبه کنیم.

بنا بر همین گزارش امیرحسین شریفی تهیه کننده سریال تلویزیونی «زاویه هفتم» در پاسخ به اظهارات این بازیگر گفت: متأسفانه از زمانی که آقای محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند جلوی پرداخت تمامی اقساط را گرفته اند و مادامی که مابقی قسط ها را پرداخت کنند ما حتماً با تمامی عوامل تسویه حساب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آقای نوروزی کمی غلو کرده اند و تنها ۲ یا ۳ نفر از عوامل این سریال هستند که دستمزدهایشان به صورت کامل پرداخت نشده است که من به آن ها اطمینان می دهم نهایتاً ظرف ۱۰ روز آینده تمامی معوقات به آن ها پرداخت می شود.

این تهیه کننده افزود: من شخصاً به عنوان تهیه کننده این سریال تلویزیونی همچنان ۴۴۰ میلیون تومان از طلب مان را از سازمان صدا و سیما دریافت نکرده و دستمزدهای بسیاری از عوامل این سریال را با گرفتن وام های شخصی پرداخت کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.