یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

گزارش هالیوودریپورتر از تحریف شخصیت‌های داستانی

نگرانی منتقدان سینمای جهان از بدآموزی فیلم‌های جدید دیزنی/ سیندرلا هم تحریف شد!

سیندرلا

سینماپرس: هالیوودریپورتر در گزارشی نگرانی منتقدان سینما را از تحریف شخصیت‌های کلاسیک سینمایی نظیر سیندرلا در رویکرد جدید دیزنی طی سال‌های اخیر اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس در گزارش امروز هالیوودریپورتر از رویکرد چند سال اخیر کمپانی والت دیزنی و به ویژه فیلم های آلیس در سرزمین عجایب، هانسل و گرتل، سفیدبرفی و شکارچی و ... انتقاد شده و افراد مختلفی از بدنه سینمای جهان این نوع فیلمسازی را مضر و به ویزه برای کودکان و نوجوانان بدآموزنده عنوان کرده اند.

در این گزارش سوالی مطرح شده مبنی بر این که چرا فیلم های جدید این کمپانی هیچ رنگ و بویی از میراث چندین ساله آن ندارد و ریکی استراوس؛ مدیر بازاریابی دیزنی پاسخ داده است که "این یک رویکرد جدید است."

به نظر می رسد دیزنی پس از ورشکستگی دهه ۹۰ این رویکرد را در پیش گرفته و همه چیز را فدای فروش کرده است.

۱۳ مارس امسال دیزنی فیلمی دیگر را اکران خواهد کرد که سیندرلا نام دارد اما بنا بر اخبار منتشره سیندرلای داخل فیلم نیز چون سفید برفی قبلی این کمپانی تحریف شده و بیشتر یک هیولا در قالب این شخصیت است.

پل رنتراک منتقد سینمایی و تحلیلگر سینما در این زمینه می گوید: این همه ابرقهرمان وجود دارد که می توان از آنها فیلم ساخت و پول هم درآورد و نظایر آن اکنون در سینما زیادند. مشخص نیست دیزنی چه منظوری از تحریف کاراکترهای محبوبی چون سیندرلا دارد که کسب و کار را فدای آن می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.