دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵

یاسر طالبی در گفتگو با ما اعلام کرد

پخش مجموعه مستند «از سرزمین شمالی» در ایام نوروز از شبکه های سیما/ تله فیلم«جاده تباهی» اردیبهشت ۹۴ کلید می‌خورد

مستند از سرزمین شمالی

سینماپرس: یاسر طالبی مستندساز تلویزیون در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مجموعه مستند «از سرزمین شمالی» را که در دست ساخت دارم و تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله تدوین است، از شبکه های برون مرزی، مراکز و استان های شمالی در ایام نوروز پخش خواهد شد.

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان پخشی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است ۶ قسمت از این مجموعه ۱۳ قسمتی پیش از شروع ایام نوروز آماده نمایش خواهد شد.  

وی افزود: گروه مستند «از سرزمین شمالی» به شهرهای شمالی ایران در استان مازندران سفر می کند تا ایرانیان را با تاریخ، فرهنگ، مناطق دیدنی، غذاهای محلی و دیگر جذابیت ها و سنت های بومی آشنا سازد. این برنامه در زمینه مازندران شناسی و مازندران گردی تولید می شود و به میراث فرهنگی و طبیعی این استان در شاخه های باستان شناسی، تاریخ، محیط زیست، مردم شناسی و آداب و رسوم می پردازد.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این مجموعه را معرفی کرد و گفت: مهدی خلیلی به عنوان راوی، میترا روحی منش در مقام تهیه کننده، احمد محسن پور موسیقی، میثاق مدانلو به عنوان صدابردار با ما همکاری کردند. ضمن اینکه علاوه بر کارگردانی، تصویربرداری این مستند را نیز بر عهده داشتم.

طالبی افزود: تمامی قسمت های این مجموعه به صورت HD ضبط شده است که امیدوارم به همین صورت نیز پخش گردد. ما سعی داشتیم که راوی در این قسمت ها با جان و دل سفر کند تا مخاطب نیز با دیدن این مستند سفر به شهرهای شمالی را تجربه کرده باشد.

کارگردان فیلم «آب شهر» در ادامه خاطرنشان کرد: ۷ قسمت باقیمانده این مجموعه در بهار سال آینده تصویربرداری خواهد شد و ما به دیگر شهرهای باریکه دریای خزر خواهیم پرداخت. در این مجموعه با اشاره به  سبک زندگی و طبیعت زیبای ایران، نگاهی به یادمان های تاریخی و معرفی فرهنگی که در زندگی مردم جاری است نیز داشته ایم.

مستند از سرزمین شمالی

این کارگردان در پایان از ساخت فیلمی بلند خبر داد و گفت: فیلمی تلویزیونی با عنوان «جاده تباهی» را در دست ساخت دارم که در مرحله پیش تولید است و قصه آن راجع به دو جوان است که در مواجه با یک تصادف با بسته ای پول روبرو می شوند که بر سر تصمیم گیری عملکردشان در برابر آن دچار تردید می گردند.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: تصویربرداری این فیلم به تهیه کنندگی میترا روحی منش در نیمه دوم فروردین و یا ابتدای اردیبهشت ماه سال جدید آغاز خواهد شد.

نظرات

  • گل افروز ۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۳:۵۶
    1 0
    سلام.من مستند از سرزمین شمالی رو دیدم وبسیار لذت بردم.این پیامو برای اقای مهدی خلیلی مینویسم:چهره شما؛صدای بی نظیر و طرز بیانتون منو به یاد مرحوم پدرم میندازه.اقرار میکنم تاحالا چنین مستند آموزنده و زیبایی از کانال 5 ندیدم.تاحالا...جناب خلیلی شخصیت ومنش شما بسیار مناسب این مسنده خواهش میکنم به ساختش ادامه بدین ومارو مستفیض کنین.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.