دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

بيشترين اختلاف جنسيتي و نژادی در مراسم اسكار امسال!

سینماخبر: در حال حاضر بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم و سینما به همراه منتقدین تمرکزشان بر روی فیلم ها و حواشی این مراسم است درحالی‌که یک نکته مهم دور از ذهن مانده و آن‌هم عدم‌تساوی جنسی و نژادی در این مراسم است.

در مراسم اسکار امسال فیلم مرد پرنده ساخته Alejandro González Iñárritu جایزه اسکار بهترین فیلم امسال را از آن خود کرد. علاوه بر جایزه بهترین فیلم، مرد پرنده جایزه بهترین کارگردانی را نیز به دست آورد. در حال حاضر بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم و سینما به همراه منتقدین تمرکزشان بر روی فیلم ها و حواشی این مراسم است درحالی‌که یک نکته مهم دور از ذهن مانده و آن‌هم عدم‌تساوی جنسی و نژادی در این مراسم است. 

http://cinemakhabar.ir/Picture/20150301170905_9.jpg

نیل پاتریک هریس به‌عنوان میزبان اصلی مراسم اسکار امسال نیز در میان صحبت‌های خود به‌طعنه به این موضوع اشاره کرد و چنین گفت: " در مراسم امشب به بهترین و سفیدترین... ببخشید برترین! فیلم های هالیوود خواهیم پرداخت"

 

 

طبق بررسی‌هایی که نشریه تلگراف انجام داده است در مراسم اسکار امسال 102 نفر از کاندیداهای دریافت جوایز مرد با متوسط سنی 51 سال بوده‌اند در حالیکه تعداد کاندیداهای زن تنها 25 نفر با متوسط سنی 41 سال بوده‌اند. در بین کسانی که جایزه‌های امسال مراسم اسکار را دریافت کرده‌اند نیز اختلاف زیادی بین مردان و زنان وجود دارد. در بين اعضاي هيئت داوران آكادمي اسكار نيز اين اختلاف جنسيتي وجود دارد به طوري كه 77 درصد آنها مرد هستند

تبعیض نژادی نیز در مراسم اسکار امسال کاملاً مشهود بود. در بین 4 دسته اصلی جوایز اسکار امسال برای بازیگری هیج فرد سیاه پوستی نامزد دریافت جایزه نشده بود. در مجموع در بین 127 نامزد دریافت جایزه اسکار 128 نفر آن‌ها سفید پوست بوده و تنها 9 نفر آن‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند. 95 درصد اعضاي هيئت داوران آكادمي اسكار سفيد پوست هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.