چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

مدیران جدید خانه سینما و انتظارات سینماگران/۲

زاهدی: هیأت مدیره جدید خانه سینما امکانات و تسهیلات را عادلانه میان همه اعضا تقسیم کند

حسن زاهدی صدابردار

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینمای ایران گفت: ای کاش در اتاق هیأت مدیره جدید خانه سینما همیشه به روی تمامی اعضای این خانه باز باشد و امکانات و تسهیلات به صورت عادلانه میان اعضای تمامی صنوف تقسیم شود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم «زیر بام های شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: من آرزومندم هیأت مدیره جدید خانه سینما فارغ از هرگونه جناح بازی ها و دسته بندی های سیاسی تنها در پی آن باشند تا حقوق اعضای خود را تأمین کنند و ارتباط آنها با اهلی سینما تنها دایره محدودی از برخی افراد همسو با تفکرات خود آن هم تنها از حدود ۵-۶ صنف را در بر نگیرد.

وی تصریح کرد: هیأت مدیره جدید خانه سینما می بایست علیرغم برخی رویکردهای هیأت مدیره پیشین، تنها دغدغه معیشت اعضایشان را داشته باشند و از ورود به مسائل سیاسی و جناحی و حاشیه ای به شدت بپرهیزند.

این هنرمند باسابقه با تأکید براینکه هیأت مدیره پیشین خانه سینما تنها دایره محدودی از اعضا را تشکیل داده بودند اظهار داشت: تمامی امکانات رفاهی و معیشتی در دوران مدیریت هیأت مدیره قبلی اغلب تنها به برخی از افراد خاص تعلق می گرفت و هزاران نفر از اعضای خانه سینما از آن بی بهره بودند. تنها افراد معدودی از برخی صنوف خانه سینما بودند که به دلیل دست داشتن با هیأت مدیره مرتباً به سفرهای خارجی با هزینه خانه سینما اعزام می شدند و یا امکانات ویژه ای به آن ها تعلق می گرفت که این رویه ضد عادلانه همواره مورد اعتراض تعداد کثیری از اعضای خانه سینما بوده است.

صدابردار فیلم سینمایی «ایران برگر» خاطرنشان کرد: این کارها در حالی صورت می گرفت که تعداد کثیری از اعضای صنوف تابعه خانه سینما به شدت با مشکلات معیشتی دست به گریبان بودند. بیمه بیکاری، بیمه پایه و تکمیلی، اعببار بخشی به کارت های صنفی و امثال اینها به کلی از دید هیأت مدیره خانه سینما دور مانده بود و آن ها حتی درهای اتاق های خود را به روی اعضا بسته بودند و تنها به دادن شعارهای زیبایی با محوریت تأمین رفاه و معیشت اعضای خانه سینما آن ها را دلخوش می کردند.

زاهدی ادامه داد: از سوی دیگر کارت صنفی در طول دوران مدیریتی هیأت مدیره پیشین به شدت اعتبار و ارزش خود را از دست داد و تمامی صنوف به دلیل رفع نیازهای ابتدایی و دریافت حق عضویت مجبور به عضوگیری های گسترده از افرادی شده بودند که سابقه کافی برای عضویت در انجمن ها نداشتند و اصلاً نمی شد آن ها را جزو هنرمندان به شمار آورد که این مسئله مهم کلاً اعتبار خانه سینما را در میان اعضای خود به شدت کاهش داد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم «شهر زیبا» افزود: دلیل اینکه خانه سینما طی سال های اخیر همواره با کاستی های فراوانی همراه بود  ورود مدیران این نهاد به یک سری مسائل حاشیه ای سیاسی و جناحی بود که اصلاً ارتباطی با آن ها نداشت.

وی یادآور شد: هنرمندان با سیاست رابطه چندانی ندارند، به نوعی عرصه هنر عرصه سیاست بازی و کارهای جناحی نیست. هنر تنها می تواند حرف های سیاسی بزند اما مدیران یک نهاد صنفی فرهنگی دلیلی ندارد که در مسائل سیاسی و حزبی ورود پیدا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.