جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

آرزوی ۱۵ بازیگر سینما و تلویزیون در سال نو/ ۲

از «رضا رویگری» با آرزوی جیب هایی پرپول تا «داریوش اسدزاده» با امید به رفع غم «نان» در جامعه!

آرزوی سینماگران مطرح

سینماپرس: رضا مرتضوی/ همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو نموده است که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده است و برای گرامی داشتن آن تاکیدات فراوانی صورت گرفته است.

از همین رو سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۳۹۴ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با بازیگران نامداری همچون: داریوش اسد زاده، داریوش ارجمند، کمند امیرسلیمانی، هوشنگ توکلی، حبیب دهقان نسب، ایرج راد، رضا رویگری، مریم سعادت، اردلان شجاع کاوه، ژاله صامتی، دکتر محمود عزیزی، محسن قاضی مرادی، اکرم محمدی، نعیمه نظام دوست و ساعد هدایتی به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید:

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینمای ایران گفت: من در سن ۹۲ سالگی هیچ آرزویی برای خودم ندارم و تنها آرزومندم که مردم میهنم در سال نو در رفاه، آسایش و شادمانی زندگی کنند و سال ۹۴ برای آن ها سالی پربار از لحاظ مسائل اقتصادی نیز باشد.

وی با تأکید بر اینکه من تاکنون به ده ها کشور مختلف در قاره های مختلف دنیا سفر کرده ام اظهار داشت: وقتی من مردم ایران را با مردم کشورهای دنیا مقایسه می کنم به این امر دست پیدا می کنم که مردم ما یکی از نجیب ترین، باصفاترین و مهمان دوست ترین مردم در سراسر دنیا هستند که به هیچ عنوان نمونه آن ها در کل دنیا یافت نمی شود.

این هنرمند افزود: برای تمامی اهالی هنر و سینمای ایران نیز آرزوی وضع معیشتی خوب دارم و امیدوارم که هیچ یک از هنرمندان ما در طول دوران زندگی شان دغدغه «نان» نداشته باشند و تولیدات ما در سینما و تلویزیون همواره رو به ترقی، رشد و تعالی برود.

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز گفت: عید سعید نوروز را به تمامی هم میهنانم صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای یکایک آن ها آرزوی سالی پربار و سرشار از موفقیت می نمایم.

کمند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در این رابطه گفت: من برای خودم، هنرمندان، و سایر آحاد مردم هیچ تفاوتی قائل نیستم و برای همه ایرانی ها تنها این آروز را دارم که در سال ۱۳۹۴ به همه اهداف و آرزوهایشان دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه سالیان درازی است که اغلب ما ایرانی ها اسفند ماه که از راه می رسد خدا را شکر می کنیم که چه خوب که این سال بد تمام شد و با این تفکر سال جدیدمان را آغاز می کنیم، اما من امیدوارم سال آینده برای تمامی مردم مهربان ایران سالی باشد که در اسفندماهش همه غبطه بخورند که چرا این سال رو به پایان است و از اینکه سال در حال اتمام است ابراز تأسف کنند.

این هنرمند در خاتمه گفت: من آرزومند آرزوهای تمامی مردم نازنین کشورم هستم و معتقدم که آن ها لایق بهترین ها هستند و باید به بهترین ها دست پیدا کنند.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران گفت: من آرزومندم در سال ۹۴ درگیری جناح های سیاسی و مدیران از میان برداشته شود و همه مسئولان نظام مقدس ما به سمتی بروند تا یک فضای آرام در جامعه حاکم شده و همه آحاد ملت بتوانند از این فضای آرام و مواهب آن بهره مند شوند.

حبیب دهقان نسب بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون گفت: سال نو را به همه هم میهنان عزیزم در گوشه گوشه ایران و جهان تبریک عرض می کنم و آرزومندم که سال جدید تمامی ملت ایران در رفاه، آسایش، صلح و آرامش توأم با عشق و عاطفه و با محبت نسبت به یکدیگر زندگی کنند.

بازیگر سریال نوروزی «فوق سری» افزود: من در سال جدید برای هنر کشورمان نیز در تمامی عرصه ها از جمله، سینما، تئاتر، ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی آرزوی روزهای بهتری دارم و امیدوارم که روزهای خوبی در انتظار تمامی هنرمندان و هنر کشورمان باشد. از سوی دیگر امیدوارم در سال جدید هر شخصی در هر جایگاهی که قرار دارد در حوزه کاری خود مسئولیت پذیر باشد و به مردم کشور خود خدمت کند.

ایرج راد نیز در این باره اظهار داشت: آرزوی من این است که در سال جدید همه سلامت باشند. متأسفانه در سال ۹۳ ما به دلیل ازدیاد بیماری های خاص شاهد از دست دادن تعداد کثیری از هنرمندان مان بودیم که به دلیل مشکلات عدیده ای از جمله آلودگی هوا و امثالهم دچار بیماری سرطان شده بودند و هیچ امکان درمانی نیز برای آن ها فراهم نبود. از همین رو من امیدوارم در سال جدید ما دیگر شاهد از دست دادن هنرمندان مان به دلیل بیماری های خاص نباشیم.

وی ادامه داد: در درجه بعد آرزومندم که در جامعه ما جو سازنده ای وجود داشته باشد و همه مردم یکدیگر را دوست داشته باشند و ما در جامعه بتوانیم به یک آرامش خاص برسیم و برای یکدیگر ارزش و احترام قائل شویم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در پایان آرزومندم در سال جدید جوانان جامعه ما به آنچه که دوست دارند دست پیدا کنند و نیازها و مشکلات آن ها در مسائل اقتصادی، رفاه اجتماعی، امنیت شغلی و... برطرف شود تا جوانان و آینده سازان میهن ما بتوانند در یک آرامش خاطر زندگی خود را به ثمر برسانند تا آیندگان از مواهب آن ها بهره مند شوند.

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز گفت: امیدوارم سال ۹۴ سال بسیار خوبی برای تمامی مردم ایران باشد و من شاهد این باشم که لبان همه مردم پر از خنده، تن همه آن ها سلامت و جیب تمامی آن ها پر از پول باشد!

وی ادامه داد: برای سینما و تمامی اهالی سینمای ایران هم آرزوی این را دارم که بتوانند در کمال آسایش و آرامش کارهای خود را انجام بدهند و کسی مانع حضور و فعالیت آن ها نشود. امیدوارم در سال جدید مسئولان و مدیران سینمای کشور به این نتیجه برسند که ابزار مهم سینما هنرمندان هستند و از همین رو آن ها باید توجه ویژه ای به یکایک آن ها داشته باشند. 

این هنرمند خاطرنشان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته مطلع شدم تعداد دیگری از هنرمندان سینما و تلویزیون کشور از جمله خانم گیتی ساعتچی سکته کرده اند و هیچ یک از مدیران حتی تلفنی جویای احوال شان نشده اند که این مسئله برای هنر کشور ما که مهد هنر، ادب و فرهنگ است امری ناشایست محسوب می شود.

رویگری در خاتمه گفت: برای خودم نیز تنها و تنها آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم که بتوانم دوباره در عرصه های هنری، حضوری فعال داشته باشم و همچنان بتوانم به مردم میهنم خدمت کنم.

مریم سعادتنیز در این باره اظهار داشت: من امیدوارم سال جدید برای تمامی مردم ایران سالی توأم با آرامش و سلامتی باشد چرا که معتقدم اگر این دو عنصر در زندگی مردم وجود داشته باشد آن ها به راحتی می توانند با تمامی مشکلات روزمره ای که امرزوه گریبان زندگی تمام مردم را گرفته است کنار بیایند.

بازیگر سریال محبوب «خوش رکاب» افزود: از سوی دیگر یک آرزو برای تمامی اهالی سینمای ایران دارم و امیدوارم که تهیه کنندگان در سال ۹۴ برخلاف سال های گذشته به تعهدات مالی خود عمل کنند و همه هنرمندان ارزنده ایران زمین بتوانند مشغول کار باشند و آنقدر کار وجود داشته باشد تا هنرمندان به خاطر معیشت مجبور نشوند در آثار نازل سینما و تلویزیون حضور پیدا کنند چرا که این امر باعث تکدر خاطر مردم مهربان و هنر دوست ایران می شود، به نحوی که بارها برای خود من اتفاق افتاده که در کوچه و خیابان جلویم را می گیرند و می گوید شما چرا در سریال ها و فیلم های ضعیف بازی می کنید!

وی افزود: امیدوارم در سال جدید بتوانیم با نگاهی عمیق تر به تمامی مسائل در سطح جامعه نگاه کنیم و از نگاه های سطحی که امروزه گریبان گیر جامعه شده است دوری گزینیم تا آینده سازان کشورمان نیز بتوانند از نگاه های ما استفاده و بهره درستی ببرند.

اردلان شجاع کاوه دیگر بازیگر سینمای ایران نیز همزمان با فرا رسیدن سال نو گفت: من قبل از هر آرزویی در سال جدید برای تمامی هم میهنانم آرزوی سلامتی دارم و از خداوند متعال خواهانم تا تمامی بیماران را در سال جدید شفای عاجل عنایت فرماید تا تمامی کسانی که هم اکنون در بستر بیماری و در بیمارستان ها به سر می برند بتوانند نزد خانواده های خود بازگردند و در کنار خانواده هایشان باشند.

بازیگر سریال تلویزیونی «مردان آنجلس» ادامه داد: از سوی دیگر مانند تمامی سال های عمرم آرزومندم سینمای ایران به یک رشد و تعالی دست پیدا کند و ما در سال ۹۴ شاهد صنعتی شدن مطلق سینمای کشورمان باشیم و بتوانیم در صنعت فیلمسازی از همه کشورهای جهان پیشی بگیریم و آثار شایسته ای را با توجه به رویکردهای ارزشی، ملی و فرهنگی خود به جهانیان عرضه نماییم.

ٰژاله صامتی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز گفت: من آرزوهای زیادی برای سال جدید داریم چرا که معتقدم آدمی اگر آرزویی نداشته باشد با یک فرد مرده هیچ تفاوتی ندارد اما آنقدر شرایط زندگی در جامعه ما عوض شده که آرزوهای آدم ها نیز تحت تاثیر شرایط تغییر کرده است!

وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر به دلیل اینکه سرنوشت آدم های جامعه  به شدت شبیه به هم شده است دیگر آرزوهای فردی هیچ معنا و مفهومی ندارد و همه ما باید دست به یک آرزوی جمعی بزنیم!

پس من آرزو می کنم که همه ما ایرانیان بتوانیم مانند گذشته ها دوباره از دور هم بودن ها شاد شویم، من امیدوارم نکات کوچکی که در زندگی روزمره همه ما وجود دارد و می توان با آن به قدرت پروردگار توانا ایمان آورد دوباره بتواند همه ما را شاد نماید، از ابری شدن آسمان گرفته تا رویش گل ها و آغاز و پایان فصل ها همه و همه نعمت هایی است که متاسفانه به شدت به آن ها بی توجه مانده ایم و باید آرزو کنیم که چشمان مان مجددا روی این نعمت های الهی باز شود و بتوانیم با وجود آن ها خوشحال و در آرامش زندگی کنیم.

من در نهایت آرزومندم رخوتی که امروزه بخشی از جامعه را فرا گرفته با آمدن بهار از میان برداشته شود و همه ما زیر پرچم کشورمان بتوانیم شادمانه زندگی کنیم.

محمود عزیزی بازیگر پرتوان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز همزمان با عید نوروز اظهار داشت: بزرگترین آرزوی من این است که تمامی ارزش های از دست رفته به سر جای خود بازگردد. ارزش هایی مانند جوانمردی، گذشت، مهربانی و ایثار که جهانیان آن ها را به اسم ما ایرانی ها می شناختند!

وی ادامه داد: این ارزش ها همگی متعلق به فرهنگ ما ایرانیان است که تاریخ ما از آن ها به خود می بالد اما متأسفانه امروزه ما در جامعه مان کمی خودخواه شده ایم و ضد ارزش های گذشته برایمان تبدیل به ارزش شده است. از همین رو من شخصاً برای خودم، خانواده ام، هنرمندان این مرز و بوم و تمامی ایرانیان عزیز که در این فلات بزرگ زندگی می کنند و یا ایرانیان مهاجر این آرزو را دارم که در سال ۱۳۹۴ بتوانند با یک روحیه قوی ارزش های از دست رفته جامعه را دوباره احیاء کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «لیلی با من است» افزود: ارزش ها همیشه مهم هستند و اعتبار انسانی یک جامعه را رقم می زنند و به همین دلیل می بایست تمامی مسئولین، رسانه ها، هنرمندان و تمامی کسانی که می توانند روی جامعه تاثیر گذار باشند بکوشند تا این ارزش ها را در جامعه زنده کنند.

این هنرمند در پایان آرزوی سالی خوش، توأمان با سلامتی برای یکایک ایرانیان کرد و گفت: همچنین آرزومندم در سال نو تمامی مشکلات اقتصادی مردم رفع شود و ما دیگر شاهد دیدن آدم هایی که در فقر مادی زندگی می کنند نباشیم.

محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت و طناز سینما و تلویزیون ایران نیز گفت: من هم مانند بسیاری از مردم جهان در سال جدید آرزوی صلح جهانی دارم و امیدوارم که مملکت ما در سال جدید به یک آرامش واقعی دست پیدا کند و مردم ما هیچ مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: این ها آرزویی است که اگر تنها یکی از آن ها را خداوند برآورده سازد من شخصاً راضی می شوم و دیگر از خدا هیچ چیز نمی خواهم چرا که اگر این مشکلات در دنیا وجود نداشته باشد بسیاری از بیماری ها، مرگ ها، غم ها و غصه ها نیز از میان برداشته می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «پیتزا مخلوط» افزود: من برای خودم در سال جدید آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم دوباره بتوانم سلامت کامل خود را به دست بیاورم. من امسال علیرغم داشتن بیماری در سریال «شمعدونی» به کارگردانی آقای سروش صحت نقشی پر رنگ داشتم که به زودی مردم شاهد پخش آن خواهند بود. من تمامی سختی های کار را برای حضور در عرصه بازیگری به جان می خرم چرا که وقتی در سینما و تلویزیون حضور دارم تمامی بیماری ها و مشکلات خود را فراموش می کنم و حس و انرژی یک جوان را پیدا می کنم.

اکرم محمدی بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون ایران نیز در این باره گفت: من برای تمامی هم میهنانم آرزوی سالی شاد، توأم با موفقیت و خوشی می کنم و امیدوارم تمامی ایرانی ها در سال جدید بتوانند شادمانه زندگی کرده و سرخوشانه لبخند بزنند.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» افزود: من امیدوارم سال ۱۳۹۴ در تمامی دنیا سالی عاری از جنگ، فقر و سایر مشکلات اجتماعی که گریبانگیر اکثریت مردم در جای جای جهان شده است باشد و تمامی مردم دنیا بتوانند در کنار هم با صلح، دوستی و آرامش زندگی کنند.

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون در آغاز سال نو گفت: من در سال ۹۴ برای تمامی مردم مهربان کشورم و تمامی مردم در سراسر جهان ۳ آروز دارم. اول اینکه امیدوارم تن تمامی مردم در این سال سلامت باشد. دوم اینکه در جای جای جهان جنگ و خونریزی از بین برود و دیگر کسی با کسی دشمنی و عداوت نداشته باشد.

کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در ادامه افزود: اما سومین آرزوی من برای سینمای ایران و تمامی اهالی و دست اندکاران آن است. من برای تمامی هنرمندان سینمای کشورم در سال ۹۴ آرزوی سالی پر بار و پر کار را دارم و امیدوارم که در این سال هیچ یک از بازیگران ما غم نان نداشته باشند و همه بتوانند در کارهای دلخواه خود حضور داشته باشند.

ساعد هدایتی بازیگر آثار طنز نیز در آستانه سال نو خطاب به مردم ایران گفت: من برای همه شما عزیزانم آرزوی سالی خوب و خوش دارم و این سال جدید را به تمامی شما از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض می کنم.

بازیگر «شب های برره» ادامه داد: همه ساله و در لحظه تحویل سال و پای سفره هفت سین این آرزو را دارم که کردگار توانا به همه هم میهنانم سلامتی، دل خوش و زندگی بدون مشکلی عطا فرماید و امیدوارم که خدا در سال جدید صدای من را بشنود و حاجتم را روا کند!

 

منتظر شماره بعدی این گزارش باشید....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.