شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

انتقاد و راهکار یک نماینده مجلس

هروی: بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای شرکتهای بازی ساز داخلی را حمایت کند

جواد هروی

سینماپرس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سیاری از شرکت های بازی ساز با مشکل مالی روبرو هستند از این رو بنیاد ملی بازی های رایانه ای باید در صدد ساماندهی و حمایت از این شرکت ها برآید.

به گزارش سینماپرس، جواد هروی در گفتگویی با اشاره به شرایط نامناسب بازی سازی رایانه ای در کشور گفت: با نگاهی به بازار بازی های رایانه ای متوجه می شویم بازی های گرانقیمت خارجی در کشور ما با قیمت بسیار پایینی به دلیل رعایت نکردن حق کپی رایت به فروش می رسند در حالی که شرکت های سازنده داخلی مجبورند برای بازی های خود که کیفیت مطلوبی هم ندارد قیمت بالاتری اختصاص دهند چرا که هزینه های زیادی در این زمینه متقبل شده اند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت بازی های رایانه ای تصریح کرد: بازی های رایانه ای در بین گروه های سنی مختلف از کودک تا جوانان رواج دارد و متأسفانه صرفا بازی های خارجی مطلوب این قشر است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از عدم وجود بازی های ایرانی با کیفیت در بازار گفت: مخاطبان بازی های رایانه ای رغبتی به خرید بازی های ایرانی ندارند لذا این امر نیاز به یک سیاست گذاری کلان در زمینه بودجه و کیفی سازی بازی های رایانه ای ملی دارد.

وی افزود: به نظر می رسد لازم است روی واردات بازی های رایانه ای به جهت حمایت از بازی سازان داخلی نظارت بیشتری صورت گیرد و سخت گیری هایی شود چرا که با ادامه این روند در آینده روی فرهنگ نسل جدید نیز شاهد تغییراتی به واسطه ورود بیش از حد بازی های رایانه ای خارجی و انتقال فرهنگ آنها به کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است برای حمایت از بازی سازان داخلی انجمن صنفی تشکیل شود که مسئولان آن به دنبال سیاست گذاری های کلان و حل مشکلات در این زمینه برآیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.