یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

گپی با حسن آقا کریمی

«موقت» درنیمه دوم فروردین و «فرار از قلعه رودخان» عید فطر اکران می شوند/ تولید «بازداشت» در سال۹۴

حسن آقاكريمی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: حسن آقا کریمی تهیه کننده سینما از اکران «فرار از قلعه رودخان» در عید فطر در گروه آزاد خبر داد و در خصوص سایر فعالیتهای خود گفت: سال آینده فیلم سینمایی «بازداشت» را خواهیم ساخت.

وی  در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی به خبرنگار سینماپرس گفت: در ابتدا قرار بود این فیلم در گروه اکران فیلمهای کودک که به سرپرستی فرزاد اژدری تشکیل شد اکران شود ولی در حال حاضر نمایش فیلم در این گروه هنوز مشخص نیست.

وی گفت: برای این فیلم که در آراء مردمی چهارمین فیلم انتخاب شد در حال مذاکره با چند پخش کننده از جمله آقای حبیب اسماعیلی،  حوزه هنری و ...هستیم تا بتوانیم این فیلم را در گروه آزاد عید فطر به روی پرده سینماها ببریم.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : گروهی از دانش آموزان شهرستان میبد برای اردویی دو روزه به شمال کشور می روند، که در آستانه رفتن به سمت دریا برنامه آنها توسط مسؤلین مدرسه تغییر می کند، که این تغییر برنامه مسایل و مشکلاتی را در پی دارد...

وی درباره برنامه‌های کاری آینده خود در سال ۹۴ گفت: قرار است تابستان سال آینده فیلم سینمایی «بازداشت» به کارگردانی غلامرضا رمضانی را بسازیم.

حسن آقاکریمی یادآور شد: فیلم سینمایی «بازداشت» دارای فیلمنامه خاصی است که بخش اعظم بار روایی فیلم بر عهده چهار نابازیگر است و من برای انتخاب تک تک آن ها وسواس به خرج خواهم داد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو گفت: همچنین فیلم سینمایی «موقت» به کارگردانی امیر عزیزی قرار است در نیمه دوم اکران فروردین گروه هنر و تجربه به اکران عمومی درآید.  

این تهیه کننده سینما در ادامه در مورد تغییرات این فیلم نسبت به نسخه به نمایش درآمده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: با توجه به بازخوردهای جشنواره حدود چهار، پنج دقیقه از فیلم برای اکران کوتاه تر شده است تا فیلم از ریتم بهتری برخوردار شود.

آقاکریمی توضیح داد: عمده تغییرات در سکانس هایی پایانی این فیلم رخ داده است و احساس کردیم که سکانس های خروج دختر از خانه و کشیدن اسلحه کمی سکته دارد و برای مخاطب جذاب نیست.

بنابراین گزارش، در خلاصه داستان فیلم «موقت» آمده است که خانواده ای همزمان با اسباب کشی و جابجایی خانه شان ناخواسته درگیر ماجرا و مشکلاتی می شوند. از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، طاهره زندیان، ساناز عزیزی، نگارش جواهریان و بابک کریمی اشاره کرد.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: امیر عزیزی، تهیه کننده: حسن آقاکریمی، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، مشاور کارگردان: پرویز شهبازی و ...

بنابراین گزارش، حسن آقا کریمی متولد ۱۳۳۶ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته سینما وتلویزیون از مجتمع دانشگاهی هنر در سال ۱۳۶۱ است و فعالیت خود را در سینما از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه «آرتیست» به عنوان مدیر تولید آغاز کرد. فیلم سینمایی «کویر مرگ» اولین ساخته بلند این کارگردان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.