یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

ادامه اعتراضات اهالی سینما در آستانه نوروز

نامه سرگشاده یک فیلمساز به رئیس جمهور/ آقای روحانی؛ فکری به حال ما کنید!

توحید پرست

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینمای ایران با انتشار یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور در توصیفی متفاوت تصریح کرد: اعضای خانه سینما به دلیل بی کاری، بی پولی و مشکلات معیشتی مانند گرسنگان آفریقایی شده اند!

کارگردان فیلم سینمایی «معصوم» در پی اعتراضات برخی از اعضای خانه سینما از جمله: جابر قاسمعلی، آناهید آباد و ... نسبت به مشکلات معیشتی و به خصوص مسئله بیمه تکمیلی هنرمندان که این روزها در بلاتکلیفی به سر می برد با انتشار یک نامه سرگشاده خطاب به رئیس جمهور که نسخه ای از آن را در اختیار خبرنگار سینماپرس قرار داد گلایه ها و اعتراضات خود را به حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم ابراز داشت و از او طلب استمداد و یاری کرد!

متن این نامه بدین شرح است:

آروم آروم "بچه های خانه سینما" دارن مثل گرسنگان آفریقا و اتیوپی می شوند ...!
این جمله را به آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم گفتم که با افتخار به او رای دادم که اگر شنید فکری به حال بی کار ها و بی مسکن ها و بی بیمه ها و گرسنگان و آوارگان خانه سینما بکند ...!
اگر هم نشنید عیبی ندارد چرا که اکثر بچه های خانه سینما تقریبا یادشان رفته است که شهروند همین اجتماع پر درد هستند و می توانند مثل معلمان زحمتکش کشور و سایر اقشار اجتماع به وزارت ارشاد یا جلوی مجلس شورای اسلامی یا جلوی خانه سینما بروند وبه صورت جمعی و منطقی و قانونی از مطالبات ماقبل قرون وسطایی خود بگویند و از مسئولین محترم بخواهند که مدام حرف نزنند و کمی عمل کنند و مشکلات هنرمندان خوب این دیار را حل کنند...!
وقتی مدیران خانه سینما عده ای از هنرمندان را به مراسم تجلیل از کارگران زحمتکش کشور دعوت می کنند و بچه ها به خیال اینکه قرار است با وزیر محترم کار روبرو بشوند و مشکلات صنفی خود را با او درمیان بگذارند در مراسم شرکت می کنند و ناگهان یکی از دوستان، مدام مجیز وزیر کار را می گوید و در مجیزگویی اغراق می کند و نهایتا در جشنواره امسال فیلم فجر می بینیم که دوست عزیز مجیز گو تهیه کننده دو فیلم مزخرف شده و از حمایت های ویژه وزیر کار تقدیر و تشکر فراوان کرده، معلوم است که باید این همه گرسنگی و فقر و آوارگی و بی عدالتی و بی کاری و بی مسکنی و بی بیمه ای را بدنه خانه سینما تحمل کند و به قول معروف کباب به دوستان مجیز گو و مدیر برسد و بوی کباب به بدنه خانه سینما ...!
جناب آقای روحانی، ریاست جمهور معزز و بزرگوار و آزاد اندیش، صادقانه عرض می کنم که اکثر هنرمندان نجیب و با شرف خانه سینما که با افتخار و به امید گشترش عدل وداد و برابری به شما رای داده اند این روزها حالشان به شدت خراب است و فقر مطلق و غم نان کم مانده که ایمان آنها را از پنجره خانه ها یشان خارج کند... لذا پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر یا مشکل بی کاری و بی مسکنی و بی بیمه ای این هنرمندان را حل کنید یا اجازه بدهید که دوستان مستقل و محروم خانه سینما به سراغ شما بیایند و بی واسطه به بیان دردهای ما قبل قرون وسطایی خود بپردازند...!
اگر اینگونه نشود عنقریب خواهید شنید که هنرمندان خوب ایرونی دسته دسته مثل گرسنگان آفریقا و اتیوپی در حال جان کندن و جان دادن هستند... چنانکه این روزها به صورت "فردی" اتفاق می افتد ولی خبرش به شما نمی رسد ...!
داود توحید پرست فیلمسازی که با افتخار و به امید گسترش عدل و داد و برابری به شما رای داده است ...!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.