سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

علی قوی تن به سینماپرس خبر داد:

مراحل فنی «آسمان آبی مادرم» به اتمام رسید/ اردیبهشت ۹۴ ؛ اکران «بازگشت» و «پرواز بادبادک‌ها» در گروه هنر و تجربه

علی قوی تن در نشست فیلم آفتاب مهتاب زمین در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینما صبح امروز از اتمام مراحل فنی فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» و اکران دو اثر سینمایی خود در سال آینده در گروه هنر و تجربه خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: طی دو روز پیش تمام مسائل فنی فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» به اتمام رسید و رفیلم برای صدور پروانه نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.

 قوی تن در مورد نحوه اکران این فیلم توضیح داد: فعلاً به اکران داخلی این فیلم سینمایی فکر نمی کنیم و باید منتظر ماند دید چه اتفاقی در آینده رخ خواهد دارد.

این کارگردان سینما در ادامه بیان داشت: چند جشنواره معتبر خارجی متقاضی اکران این فیلم هستند و اگر پروسه اکران های این اثر به طول انجامد فیلم را در جشنواره کودک و نوجوان سال آینده کودک رونمایی خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، در خلاصه داستان «آسمان آبی مادرم» آمده است: سارا و پسرش امیر در میان کوههای خشک و خشن زندگی می کنند و برای حفظ معدن زغال سنگ خود با موانع و سختی هایی مواجه می شوند.

قوی تن در بخش دیگری از این گفتگو در مورد آثار در نوبت اکران خود توضیح داد: هم اکنون فیلم سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین» در گروه هنر و تجربه در حال اکران است و قرار است دو فیلم سینمایی «بازگشت» و «پرواز بادبادک ها» نیز اردیبهشت ماه سال آینده در این گروه به نمایش درآیند.

کارگردان «سرود تولید» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد آخرین اخبار از ساخت فیلم سینمایی «سهراب سپهری» توضیح داد: ساخت این فیلم سینمایی در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد.

وی توضیح داد: در صورت قطعی شدن ساخت این اثر سینمایی، برای تکمیل مرحله تحقیق و نگارش آن اوایل سال آینده به چند کشور خارجی سفرهایی را انجام خواهم داد.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: چند وقت است که جلال فاطمی برای ساخت فیلمی با موضوع زندگی سهراب سپهری پروانه ساخت دریافت کرده است به همین جهت من هم سرعت کارم را کم کرده ام تا ایشان فیلم خود را بسازد و ما این اثر را مشاهده کنیم و اگر حق مطلب در مورد این شاعر ادا نشده باشد شروع به ساخت فیلم خودم خواهیم کرد که البته تا به امروز چنین اتفاقی هنوز رخ نداده است.

کارگردان فیلم سینمایی «آدمک ها» در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی اولیه قرار است مراحل نگارش و پیش تولید  فیلم سینمایی «سهراب سپهری» تا اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۴ به طول می انجامد و پس از آن به دنبال  تامین منابع مالی خواهیم رفت و اگر اتفاقی رخ ندهد نیمه دوم سال آینده این فیلم سینمایی را جلوی دوربین خواهیم برد.

بنابراین گزارش، علی قوی تن متولد ۱۳۴۳ درگز است. وی فعاليت سينمايی را سال ۱۳۶۱ با ساخت فيلمهای كوتاه ۸ م. م و ۱۶ م. م و مستند آغار كرد و سال ۱۳۶۸ با ساخت فيلم نيمه بلند «غبار» و دريافت مجوز حرفه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد سينمای حرفه ای شد. فيلم «عشق من، شهر من» نخستين فيلم سينمايی اوست.

۱۲ فیلم در کارنامه علی قوی تن به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «بازگشت»، «سرود تولد»، «آدمکها» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.