شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

«مریم بوبانی» و اتمام بازی در یک محصول مشترک آلمان و کردستان عراق/ «باد سیاه» رفتار داعشی ها را با زنان به تصویر کشیده است

مریم بوبانی

سینماپرس: مریم بوبانی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «باد سیاه» به کارگردانی حسین حسن را در کردستان عراق به پایان رسانده ام.

بازیگر سریال تلویزیونی «مختارنامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «باد سیاه» محصول مشترک کشور آلمان و کردستان عراق است که در مورد جنایت های وحشیانه داعش و گروه های تکفیری که در منطقه از مدت ها قبل به جنایت های گسترده ای دست زده اند به تولید رسیده است و تمامی تلاش تیم سازنده این گروه بر آن است تا بتوانند این فیلم را در سطح جامعه بین الملل به نمایش درآورده و جنایت های ظالمانه این گروهک علیه بشریت را به دنیا نشان دهند.

وی ادامه داد: داستان فیلم «باد سیاه» در مورد دخترانی است که داعش بعد از کشتار خانواده هایشان آن ها را همراه با خود می برد و آن ها را به عنوان برده در بازارهای مکاره به فروش رسانده و یا مورد آزار و اذیت جنسی قرار می دهد و سپس آن ها را رها می کند. سرنوشت برخی از دخترانی که از بند اسارت داعشی ها به اشکال مختلف رها شده اند دستمایه اصلی ساخت این فیلم سینمایی است.

بوبانی سپس اظهار داشت: ایران در تولید این فیلم هیچ گونه دخالتی نداشته است و از آنجا که متولد سنندج و اصالتاً کرد تبار هستم و پیش از این هم در کردستان عراق در یک فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته بودم پیشنهاد بازی در این اثر سینمایی را با طیب خاطر پذیرفتم و امیدوارم از آنجا که نظام و مردم کشور ما نیز با گروهک ضد بشری داعش و تکفیری ها به شدت مخالف هستند امکان اکران عمومی خوبی برای این فیلم در سطح کشور فراهم شود.

بازیگر فیلم سینمایی «یک تکه نان» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه بازی در سینما برای وی ارجیحت دارد یا خیر گفت: حضور در مدیوم سینما یا تلویزیون برایم تفاوتی ندارد. آنچه برای من مهم است ماحصل کاری است که قرار است به عنوان خوراک فرهنگی و هنری برای مخاطبان فراهم شود. من همیشه دوست دارم در اثری حضور پیدا کنم که تمامی عوامل آن سلامت بوده و تنها به فکر ارائه یک اثر خوب باشند؛ خوشبختانه تا این لحظه از اکثر انتخاب هایم راضی هستم و آن ها را به شدت قابل دفاع می دانم.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو از آماده نمایش بودن فیلم سینمایی «ارغوان» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، خبر داد و خاطرنشان کرد: در «ارغوان» فضای کار مانند کارهای قبلی کارگردانانش متکی بر تصویرسازی فرمی خاصی بود و من هم در این فیلم در نقش یک معلم موسیقی ارمنی به ایفای نقش پرداختم که برایم تجربه ای متفاوت بود و مایل هستم که این فیلم هرچه زودتر به اکران عمومی برسد تا بتوانم نظرات مخاطبان را در مورد بازی ام بدانم.

گفتنی است؛ مریم بوبانی در سال ۱۳۳۲ در سنندج به دنیا آمد. دو سال در کلاس‌های آزاد بازیگری امین تارخ بازیگری آموخت و در سپس بازی خود را با حضور در فیلم سینمایی «مهر مادری» به کارگردانی کمال تبریزی آغاز نمود. این بازیگر تاکنون حضور در ده ها فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. از جمله فیلم های سینمایی وی می توان به «اینجا چراغی روشن است»، «نیمه پنهان»، «زندان زنان»، «خاک آشنا»، «بودن یا نبودن»، «زیر پوست شهر»، «سگ کشی» و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.