شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

یک فیلم اولی در انتظار پروانه ساخت؛

دستیار کارگردان «یوسف پیامبر»: مشکلات مالی مانع ورود فیلمسازان به حوزه های دلخواه شان است

روح انگیز شمس

سینماپرس: روح انگیز شمس دستیار کارگردان و برنامه ریز باسابقه سینما و تلویزیون گفت: مدتی است که برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی ام با عنوان «پسر عمو، دخترعمو» از سازمان سینمایی درخواست پروانه ساخت کرده ام که در صورت صدور، این فیلم سینمایی بلافاصله کلید خواهد خورد.

برنامه ریز مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پسر عمو، دختر عمو» فیلمی تجاری و صد در صد گیشه پسند است و در صورت مهیا شدن شرایط در ژانر طنز اجتماعی که این روزها مورد اقبال عامه مردم قرار گرفته است ساخته خواهد شد.

شمس در مورد داستان اولین فیلم بلند سینمایی اش گفت: این فیلم همان گونه که از عنوانش بر می آید داستان زندگی یک پسر عمو و دختر عمو است که در زندگی خانوادگی شان اختلافات زیادی به وجود می آید و آن ها با دستور و راهنمایی های پدر بزرگ خود مجبور می شوند که تمامی اختلافات خانوادگی را حل کنند که این مسئله مابقی داستان فیلم را به پیش می راند.

این دستیار کارگردان با سابقه سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه مشکلات عدیده مالی باعث شده است تا کارگردانان فیلم اولی نتوانند به حوزه های دلخواه خود برای ساخت فیلم هایشان ورود پیدا کنند اظهار داشت: به دلیل عدم استقبال مخاطبان از فیلم های هنری و خاص تهیه کنندگان سینما راضی به تولید فیلم هایی که در ژانرهای خاص قرار دارند و یا حال و هوایی هنری در آن ها مستتر است راضی به تولید چنین فیلم هایی نمی شوند و از این رو کارگردانان فیلم اولی ناچار هستند برای ورود حرفه ای به سینما دست به تولید آثاری بزنند که چندان با نظرات شخصی شان همخوانی ندارد.

منشی صحنه فیلم سینمایی «ایوب پیامبر» ادامه داد: من تاکنون چندین تله فیلم و فیلم کوتاه و نیمه بلند را کارگردانی کرده ام اما همواره برای ورود به سینما به دلیل مشکلات مالی اغلب تهیه کنندگان به توافق نرسیده ام. به عنوان نمونه قرار بود حدود ۲-۳ سال قبل اولین فیلم سینمایی ام را در ژانر کودک بسازم که به دلیل هزینه های بسیار بالای تولید آن و کمبود بودجه تهیه کننده این اتفاق رخ نداد و از همین رو می خواهم بعد از اینکه چند فیلم تجاری ساختم با سرمایه گذاری خودم فیلمنامه های باب دلم را به منصه ظهور برسانم.

وی سپس از محمود غلامی به عنوان تهیه کننده فیلم سینمایی «پسر عمو، دخترعمو» نام برد و گفت: تاکنون حضور حسن پویا به عنوان مدیر فیلمبرداری و قربان محمدپور به عنوان فیلمنامه نویس و سرمایه گذار در این اثر سینمایی قطعی شده است و ما در حال رایزنی با بازیگران حرفه ای و گیشه پسند سینمای طنز هستیم که به محض قطعی شدن حضورشان اسامی آن ها را اعلام خواهیم کرد.

کارگردان تله فیلم «گیس های سفید مادربزرگ» در خاتمه این گفتگو افزود: فیلم «پسر عمو، دخترعمو» فصل خاصی ندارد و ما می توانیم در هر فصلی آن را بسازیم اما من امیدوارم که با همت مسئولان سازمان سینمایی بتوانیم این فیلم را اوایل سال ۹۴ در تهران جلوی دوربین ببریم.

گفتنی است؛ روح انگیز شمس متولد ۱۳۴۵ آبادان، فارغ التحصیل سینما است. وی فعالیت سینمایی را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و برنده جوایزی از جشنواره های داخلی و خارجی شد. او تاکنون در دها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به عنوان منشی صحنه، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز حضوری جدی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.