جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

طی مراسمی با حضور مقامات لشگری و کشوری

تقدیر از ۸ جهادگر سینمایی در تالار وحدت/ حاتمی کیا، بحرانی، میرباقری و درویش تجلیل شدند

مراسم تجلیل از جهادگر عرصه فرهنگ و هنر

سینماپرس: عصر امروز جمعه در همایش تجلیل از جهادگران عرصه فرهنگ و هنر در تالار وحدت از ۸ سینماگر تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در این همایش که جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و ادب و هنر و مسئولان لشگری و کشوری حضور داشتند همراه با تقدیر از سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و زنده یاد رسول ملاقلی پور از سینماگرانی چون ابراهیم حاتمی کیا، داود میرباقری، شهریار بحرانی، احمد رضا درویش، مجید انتظامی، احمد مرادپور، روح الله برادری، تقی علیقلی زاده و سید علی قائم مقامی با اهدای نشان افتخار و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

جهادگران فرهنگی ما پیام رهبری به جوانان اروپایی را به تصویر و هنر تبدیل کنند

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران با اشاره به هدف برگزاری این برنامه گفت: در این مراسم از تعدادی از افرادی که با قلم و هنر خودشان تمدن اسلامی شیعه را یاری کردند به نمایندگی از هزاران هنرمند و اهالی فرهنگ تجلیل می‌شود.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری پیامی را به جوانان اروپایی می‌دهند، جهادگران فرهنگی ما باید این پیام را به تصویر و هنر تبدیل کنند و به گوش جهانیان برسانند. دنیا باید بداند که اسلام ما سرشار از محبت و پر از آرمان‌های بشری است که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کردند. امیدورام پرجم این اسلام روزی در همه جای عالم برافراشته شود.

فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران در ادامه گفت: در ابتدای سال از جهادگران اقتصادی که خدمات ارزنده‌ای را در این عرصه انجام داده بودند در سالن همایش‌های صدا و سیما تجلیل شد. ما می‌خواستیم در پایان سال نیز از جهادگران فرهنگی که توانستند انقلاب اسلامی تشیع را برای همگان به نمایش در بیاورند تجلیل کنیم.

سردار کاظمینی تاکید کرد: بهترین الگوی فرهنگی برای مردم جهان فرهنگ ناب محمدی است. فرهنگی که ما را با ایثار، جهاد و سبک زندگی‌ای که عاری از هیچ یک از آسیب‌هایی که به سبک زندگی غربی وارد است، آشنا می‌کند.  ما هم اکنون در حال رسیدن به تمدنی هستیم که برای همه تاریخ بشریت الگو می‌شود. در این روزهای بیاد ماندنی نیاز به فرهنگ شیعی بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

در ادامه برنامه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر سرتیپ‌ عبدالعلی پورشاسب‌، رئیس ستاد مشترک ارتش، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار کاظمینی، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، برای اهدای نشان افتخار و لوح تقدیر به جهادگران فرهنگی به بالای سن آمدند.

در این بخش از برنامه از محمود فرشچیان، حمید سبزواری، سیدعلی موسوی گرمارودی، زنده یاد حسن حبیبی، کمال خرازی و و مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد نیز تجلیل شد.

تاکید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر نقش هنرمندان در پیشبرد علوم اسلامی

در ادامه حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم به سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه اگر از فرصت‌ها بهتر استفاده نکنیم، تبدیل به تهدید می‌شوند، بر نقش هنرمندان در پیشبرد علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: علم بهترین فرصت برای تعالی انسان است، اما اگر این علم از تعهد به مقام انسانی فاصله گرفت، بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه بشری خواهد بود.

وی با اشاره به نقش علما و هنرمندان در ساخت انسانی در طراز قرآن، اظهار داشت: رسیدن به حیات طیبه باید یک اصل باشد و در این زمینه باید بر دستان هنرمندان و شخصیت‌های علمی که در این جهت برای رسیدن به قله تلاش می‌کنند، بوسه زد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: ستیز دنیای استکبار به خاطر وجود نظام سیاسی است که برای آفرینش حیات طیبه تلاش می‌کند و نقش علما در شکوفایی این حیات طیبه بی‌بدیل است.

پس از سخنرانی ابوترابی‌فرد، سردار امیر حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار کاظمینی، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش، سردار شیرازی و امیرسرتیپ دوم ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برای اهدای نشان افتخار و لوح تقدیر به جهادگران فرهنگی به بالای سن آمدند.

حجت‌الاسلام دعائی، حسین شریعتمداری، عزت‌الله ضرغامی، شهید عباس شیرازی و شهید غلامرضا رهبر چهره‌ای هایی بودند که در این بخش از آنها تجلیل شد.

دشمنان نمی‌توانند نظام فکری و فرهنگی شهدا را دچار فراموشی کنند

سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: بعد از تشکیل سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و بسیج، چنین بنیادی در سال ۵۸ که هنوز دفاع مقدس آغاز نشده بود به دستور امام(ره) تشکیل شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمایند تا کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. این مبارزه نیاز به تفکری انگیزشی داشت که امام برای پیش برد این تفکر بنیاد و سازمان های ذکر شده را تاسیس کرد. ما راهبرد امام را در این مسیر محقق شده می‌بینیم زیرا شهدا توانستند فرهنگ عاشورا را باز تولید کنند.شهدا ما در همه عرصه ها توانستند فرهنگ ایثار را بازتولید کنند. این فرهنگ باعث شد ما بتوانیم از گردنه‌های مختلف عبور کنیم. به تعبیر مقام معظم رهبری تمام موفقیت‌های علمی امروز ما مدیون خون شهدا است. شهدا باعث شدند که امروز ما شاهد شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه هستیم. 

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: چندی پیش رئیس اطلاعات رژیم اشغالگر قدس اعتراف کرد که ایران نه تنها قدرتی هسته‌ای است بلکه توانسته در تمام کشورهای همسایه سرزمین‌های اشغالی فلسطین نفوذ کند. این نیز نتیجه خون شهدا است.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه برای تخریب این فرهنگ در حال توطئه و ساخت گروه‌های سلفی و داعش و ترویج اسلام آمریکایی است. اگر آنها امروز زنده زنده انسانی را با نام خدا می‌سوزانند برای اسلام هراسی و پای مال کردن خون شهدا و از بین بردن اثر آن است. البته باید بدانند که آنها نمی‌توانند نظام فکری و فرهنگی شهدا را تخریب، تحریف یا دچار فراموشی کنند. ما باید با استفاده از شهدا پیوندی ایدئولوژیک در جهان ایجاد کنیم.

وی افزود: «امام را تنها نگذارید»جمله‌ای است که در وصیت‌نامه اکثر شهدا مشترک است. پیام شهدا به جوانان این است که ولی فقیه را تنها نگذاریدو آنها از ما می‌خواهند که متحد و منسجم پشت رهبری بایستیم. ان‌شاءالله بزودی همانگونه که مقم معظم رهبری گفتند جوانان ما شاهد تحقق آرمان‌های جوانان فلسطینی خواهند بود.

در این مراسم که از سوی سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار شد حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،  سردار شیرازی مشاور نظامی دفتر مقام معظم رهبری،  سردار سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص)، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سردار پاکرو فرمانده نیروی زمینی سپاه و...حضور داشتند.  مرحوم حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی، غلامعلی حداد عادل به عنوان رئیس فرهنگستان هنر و ادب فارسی،  محمود فرشچیان، حمید سبزواری، سید علی موسوی گرمارودی، مرحوم دکتر حسن حبیبی، دکتر سید کمال‌الدین خرازی،  سید محمود دعایی، حسین شریعتمداری، سید عزت‌الله ضرغامی، شهید عباس شیرازی، شهید غلامرضا رهبر از خبرنگاران صدا و سیما در دوران دفاع مقدس، امیر سرنیپ شهید عباس واعظی از شهدای حادثه هواپیمای سی ۱۳۰، بیژن نوباوه وطن، احسان رجبی، مرتضی سرهنگی، گلعلی بابایی، حمیدرضا مقدم‌فرد، سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا، محبوبه معراجی‌پور، حسن شکری نیز تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.