جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

برنامه های نمایشی رسانه ملی در روزهای عید

مخاطبان نوروزی تلویزیون چه فیلم‌هایی را در شبکه های سیما خواهند دید؟ از «چ» و «سربه‌مهر» تا «هابیت ۲» و «جنون سرعت»

آرم شبکه های تلویزیونی*

سینماپرس: شبکه های پنج گانه سیما فیلم های مختلف و متنوعی از سینمای ایران و دنیا برای پخش در نوروز برای مخاطبان در نظر گرفته اند.

برپایه این گزارش، شبکه یک سیما نیز به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده که یکی از این برنامه‌ها «سینما یک» است. این برنامه هر روز ساعت ۱۶:۲۰ به روی آنتن می‌رود و همراه با نمایش فیلم به مدت ۲۰ دقیقه به تحلیل و نقد و بررسی فیلم می‌پردازد.  

برپایه این گزارش، اسامی فیلم‌های نوروزی شبکه یک سیما به شرح زیر است:

«معراجی‌ها» / ۱ فروردین

این فیلم به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و محصول سال ۱۳۹۲ است.

در خلاصه داستان آن آمده است: محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود...

محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، محمود عزیزی، رضا رویگری، سیدمهرداد ضیایی، سیدجواد هاشمی، مهران رجبی، حمید لولایی، مجید مشیری، برزو ارجمند، علی صادقی، امیر نوری، ‌ سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، بهاره افشاری، مریم کاویانی، پوراندخت مهیمن، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، پندار اکبری، ‌ مهدی کیانی (بازیگر)، ‌حسین مهری، کاوه خداشناس.

«۴۷ رونین» / ۲ فروردین

این فیلم یک اکشن فانتزی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۳ است که به صورت یک افسانه، داستان چهل‌وهفت رونین، زندگی واقعی گروهی رونین (سامورایی بدون ارباب) در قرن هجدهم ژاپن، که برای گرفتن انتقام مرگ ارباب خود دست به شورش زدند را به تصویر می‌کشد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی کارل لینچ است و بازیگرانی همچون کیانو ریوز، هیرویوکی سانادا، تادانوبو آسانو و رینکو کیکوچی در آن ایفای نقش می‌کنند. اگرچه فروش جهانی فیلم تقریباً به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است، اما با بودجه ساخت ۱۷۵ میلیون این فیلم ضرر قابل توجهی برای کمپانی سازنده‌اش یونیورسال استودیوز در سال ۲۰۱۳ بر جای گذاشت. این فیلم برای اولین بار ۶ دسامبر ۲۰۱۳ در ژاپن اکران شد و با شروعی ناامیدکننده تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد.

«ظهر روز سوم» / ۳ فروردین

فیلم تلویزیونی «ظهر روز سوم» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی زهرا اسحاقیان ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی از جمله پدرام شریفی، لیندا کیانی، فریبا جدی‌کار، بهاره ریاحی، بهزاد داوری، فرج گل سفیدی، علی مردانه، شهاب زارع و فرشاد مجیدی ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آسیه؛ مادر آمنه، امید و آرزوست که به بیماری کلیوی مبتلاست و تحت دیالیز است. بیماری مادر حاد و نیاز فوری به پیوند کلیه دارد اما بودجه خانواده نمی تواند خرید کلیه را تامین کند. آمنه بارداراست، آزمایش آرزو منفی است و امید تنها گزینه پیوند، سالهاست که تمام تلاش خود را صرف مسابقات دوچرخه سواری نموده و اکنون نزدیک مسابقات تیم ملی، امید در یک قدمی قهرمانی است. قهرمانی امید که همه زندگی است یا نجات جان مادر... ر.؟

«روشنایی حقیقی» / ۴ فروردین

«روشنای حقیقی» داستان کمال و رحیم، دو برادری است که سال‌هاست با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرآنی، دوستی صمیمی با هم برقرار می‌کنند که همین دوستی باعث ماجراهای بین این دو برادر می‌شود.

مهرداد ضیایی(کمال)، شیوا ابراهیمی(همسر رحیم)، حسین شمس(رحیم)، حسن رستمانی(نعمت، معلم قرآن) و جمعی از بازیگران محلی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

«مسیر سنگی» / ۵ فروردین

این فیلم سینمایی محصول کشور امریکا در سال ۲۰۱۴ است.

«نابخشوده» / ۶ فروردین

این نسخه جدید را سانگ ایل لی براساس قصه فیلم اسکاری کلینت ایستوود کارگردانی کرده است.

کن واتانابه بازیگر سرشناس سینمای ژاپن در نقش اصلی «نابخشوده» ژاپنی زبان بازی کرده است. در نسخه اصلی فیلم، این نقش را خود ایستوود بازی کرد.

قصه نسخه ژاپنی «نابخشوده» در قرن هجدهم میلادی در روستای هوکایدو اتفاق می‌افتد. در این محل است که یک سامورایی بازنشسته دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

«ته چین» / ۷ فروردین

داستان این فیلم درباره زن و شوهری به نام فروغ (بهناز جعفری) و مرتضی (رضا بهبودی) است که بعد از سال‌ها زندگی مشترک به علت مشغله کاری مرد، ارتباط عاطفی‌اش با همسرش بسیار کمرنگ شده است اما بروز اتفاقی برای فروغ موجب می‌شود مرتضی به زندگی علاقمند شود.

رضا بهبودی، بهناز جعفری، هستی مهدوی فر، دانیال محمودی نیا از بازیگران فیلم تلویزیونی «ته چین» هستند.

«پلیس بازی» / ۸ فروردین

فیلم سینمایی پلیس بازی که در ژانر حادثه‌ای و طنز ساخته شده ۸۶ دقیقه زمان دارد و در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است.

فیلم سینمایی پلیس بازی محصول امریکاست و تیم استوری «Tim Story» کارگردان آن است.

این فیلم با مدیریت دوبلاژ علیرضا باشکندی ساخته شده است.

در خلاصه داستان آمده است: بن، نگهبان است و علاقه بسیاری به پلیس شدن دارد. او همزمان با پذیرفته شدنش در مدرسه پلیس باید برای ازدواج با آنجلا رضایت برادرش جیمز را که پلیسی حرفه ای است جلب کند. پس جیمز به بن فرصت می دهد که در طول ۲۴ ساعت کنار او بماند و برای دستگیری خلافکارها به او کمک کند و به این ترتیب توان و شایستگی خود را برای ازدواج با خواهرش اثبات کند. گرچه بن بسیار نا وارد و بی تجربه است ولی تمام تلاش خود را در مورد پرونده های مختلف انجام می دهد و در نهایت جیمز با کمک بن موفق می شود خلافکار سابقه دار آلن را دستگیر کند و بن را به عنوان همکار خوبی بپذیرد.

«سرقت خاموش» /۹ فروردین

این فیلم سینمایی محصول کشور فرانسه در سال ۲۰۱۳ است که شبکه یک سیما برای پخش در نوروز در نظر گرفته است.

«سر به مهر» / ۱۰ فروردین

«سر به مُهر» نام فیلمی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی هادی مقدم دوست، محصول سال ۱۳۹۱ است. در این فیلم بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که زندگی اش را در وبلاگ اش می نویسد و توسط برادر دوستش از او خواستگاری میشود و صحبت های اولیه ازدواج را انجام میدهند. او که نماز نمیخوانده بنا به شرایط زندگی شروع به خواندن نماز کرده الان شهامت اینکه به خواستگارش نماز خواندن خود را بگوید خجالت میکشد. که در آخر فیلم بازگو میکند انتخاب نام سر به مهر برای این فیلم دارای ایهام است که هم اشاره به نماز خواندن دارد و هم اشاره به این رازی است که تا آخر فیلم سر به مهر باقی می‌ماند.

 

«سامورایی آشپز» / ۱۱ فروردین

این فیلم سینمایی به کارگردانی یوزو آساهارا ساخته شده و محصول ژاپن در سال ۲۰۱۳ است.

 

«چ» / ۱۲ فروردین

«چ» نام فیلمی ایرانی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم داستان ۲ روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می‌کشد.

فیلم سینمایی «چ» دارای ۵۲۰ پلان است و در مقایسه با فیلم‌های دیگر ژانر سینمای جنگی ایرانی، دارای جلوه‌های ویژه و صحنه آرایی‌های نظامی کم‌نظیری است. فیلمبرداری این فیلم ۵ ماه، صداگذاری ۶ ماه و مونتاژ ۴ ماه و همگی به صورت بی‌وقفه انجام شد. همچنین عملیات خلاقه ویژوال افکت ۱۶ ماه به صورت همزمان با دیگر کارهای فیلمسازی به طول انجامید.

«کوهنورد» /۱۳ فروردین

فیلم سینمایی کوه‌نورد یک فیلم روسیه‌ای است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

«کیش و پات» / ۱۴ فروردین

بازیگرانی چون فرهاد آئیش، نیما فلاح، متین گودرزوند، جمشید فروزانی، نادر شهسواری و قاسم بی طرف در «کیش و پات» ایفای نقش کرده اند. طبق برنامه ریزی ها این تله فیلم طی یک ماه آینده آماده پخش خواهد شد.

«کیش و پات» داستان زندگی زوجی جوان را روایت می کند که قرار گذاشته اند ۵۰ سال زندگی مشترکشان را با خوشبختی پشت سر بگذارند، اما به محض اینکه ازدواج می کنند بعد از شش روز کارشان به جدایی می کشد. با این حال به توصیه یک دکتر آنها ابتدا تصمیم می گیرند برای سفر ماه عسل به شیراز بروند تا اینکه در سفر اتفاقی برایشان رخ می دهد که ...

 

شبکه دوم سیما

به گزارش سینماپرس، شبکه دو با پخش ۱۵ فیلم سینمایی و تلویزیونی جشنواره ای از بهترین فیلم های ایران و جهان را در تعطیلات نوروز ۹۴ به خانه مخاطبان خود می برد.

در نوروز ۹۴ فیلم های «زیر یک سقف»، «بچه نشو»، «نبوغ شگفت انگیز»، «۵۰ قدم آخر»، «ستاره شرق»، «فرمول درمان»، «جزیره دایناسور»، «خسته نباشید»، نود دقیقه زندگی»، «جهیزیه پر ماجرا»، «قلب فرا می خواند»، «تام سایر»، «لبخند ماهی ها»، «علفزار» و «شور نوجوانی» از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین ۹۴ از ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه دو می روند.

فیلم تلویزیونی «زیر یک سقف» به تهیهکنندگی انوش جعفریان برای پخش در ایام نوروز از شبکه دو آماده شده، این تله که ۲۹ اسفند روی آنتن می رود، نگاه متفاوتی را به روابط انسانی دارد و سعی می کند اهمیت گذشت و تفاهم را در خانواده های ایرانی به تصویر بکشد.

فیلم تلویزیونی «بچه نشو» به کارگردانی احمد درویشعلی پور و محصول سیما فیلم نیز ۱ فروردین ۹۴ از شبکه دو روی آنتن می رود.

فیلمنامه «بچه نشو» به قلم محمد درویشعلی پور درباره یک خانواده متوسط است که دارای یک فرزند زیاده خواه هستند اما یک روز صبح ...

در این فیلم به سبک زندگی ایرانی و همچنین نقد تک فرزندی به دنبال توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تعدد فرزندان پرداخته می شود.

فیلم سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» هم که به طور مشترک توسط کشورهای فرانسه، استرالیا و کانادا در ژانر کودک تولید شده، درباره نوجوانی به نام توماس است که علاقه بسیار به مباحث علمی دارد و تمام وقتش را به اکتشافات علمی می گذراند؛ او تصمیم به ساخت ماشینی با حرکت دائم و بی وقفه می گیرد؛ این فیلم ۲ اسفند از شبکه دو پخش می شود.

«۵۰ قدم آخر» فیلم سینمایی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است که ۳ فروردین پخش می شود.

این اثر سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات لشکر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر ۴ را نمایش می‌دهد شخصی که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و ...

فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به تهیه کنندگی علی لدنی ۴ فروردین از روی آنتن شبکه دو می رود، این تله داستان زندگی فضل ابن شاذان از یاران امام رضا (ع) است و به کارگردانی علی غفاری تولید شده است.

فیلم سینمایی «فرمول درمان» سال ۲۰۱۴ تولید شده و درباره زن جوانی است که در کودکی پدرش را به دلیل سرطان روده از دست داده و  تمام تلاش خود را به کار می بندد تا به آزمایشگاه دولتی یک داروسازی راه یابد ...این فیلم ۵ فروردین از ساعت ۱۸ روی آنتن می رود.

 فیلم سینمایی «جزیره دایناسور» نیز ۶ فروردین برای نوجوانان روی آنتن می رود، این فیلم به زندگی لوکاس پسر نوجوانی پرداخته که روزی از میان لوازم اضافی پدرش که مدتهاست به آن توجهی ندارد یک تکه کریستال پیدا کرده و به زمان دیگری سفر می کند ...

فیلم «خسته نباشید!» به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی هم نوروز ۹۴ از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

سیدرضا میرکریمی فیلم سینمایی «خسته نباشید!» را تولید کرده و این فیلم که تندیس بهترین فیلم اول و بهترین کارگردان اول را از جشن خانه سینما دریافت کرده، ۷ فروردین پخش می شود، این اثر روایت زندگی زوجی است که به ایران می‌آیند اما اختلافاتی دارند و…

فیلم «نود دقیقه زندگی» نیز محصول سال ۲۰۱۴ است که ۸ فروردین از شبکه دو روی آنتن می رود،   این اثر درباره مردی عصبی و بداخلاق است که در پی مشکلی به دکتر خود مراجعه می­کند و آنجا در میابد که ۹۰ دقیقه بیشتر به پایان عمرش باقی نیست ...

فیلم تلویزیونی «جهیزیه پرماجرا» به تهیه کنندگی مشترک مسعود عسگری و محمد شیخعلی  ۹ فروردین  از شبکه دو روی آنتن می رود، این فیلم  مضمون اجتماعی دارد و  تلاش می کند به خوبی همدلی و صداقت نوجوانان را به تصویر بکشد.

«جهیزیه پرماجرا» در گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو تولید شده درباره چند نوجوان است که برای تهیه جهیزیه خواهر یکی از بچه ها که دچار مشکل مالی است، دست به کار می شوند و می خواهند با تصورات نوجوانانه شان به آن ها کمک کنند.

فیلم سینمایی «قلب فرا می خواند» هم ۱۰ فروردین پخش خواهد شد، این اثر درباره دختر جوانی است که دفترچه خاطراتی را در کتابخانه قدیمی خانه شان پیدا می کند، او با شوق بسیار به مطالعه این کتاب می پردازد و خاطرات زنی را می خواند که در دوران جوانی به روستایی دور افتاده رفته در آنجا به معلمی می پردازد ...

«تام سایر و هاکل بریفین»   که سال ۲۰۱۴ تولید شده نیز از دیگر آثاری است که ۱۱ فروردین از شبکه دو پخش خواهد شد.

«تام سایر و هاکل بریفین» ماجرای دو نوجوان است که شبی را به طور اتفاقی در قبرستان سپری می کنند،   آنها شاهد صحنه ای می شوند که طی آن عده ای پیرمردی را به قتل رسانده و فردای آن روز با صحنه سازی، قاتل را فرد دیگری جلوه می دهند ...

از دیگر آثار تولید شده برای نوروز شبکه دو می توان به «لبخند ماهی ها» اشاره کرد، این فیلم تلویزیونی به کارگردانی سعید بصیری و تهیه‌کنندگی محسن دانشور ۱۲ فروردین پخش می شود و زندگی جوانی را به تصویر می‌کشد که به دلیل متارکه پدر و مادرش تنها شده و زندگی‌اش دستخوش تغییرات شدید اجتماعی می‌شود ...

محمد علی طالبی، کارگردان فیلم خاطره انگیز «گل پامچال» نیز  ۱۳ فروردین فیلم تلویزیونی «علفزار» را روی آنتن شبکه دو می برد، طالبی با ساخت این فیلم تلویزیونی برنده فیل طلای بهترین فیلم از فستیوال کودکان هند شده، این اثر در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است.

«علفزار» درباره زمان کوچ ایل بختیاری است و در آن پدر نوجوانی به نام علی به علت دعوا با دایی خود و کمر دردی که دارد، نمی‌تواند گله‌شان را به ییلاق برساند. در نتیجه علی تصمیم می‌گیرد که به جای پدر با گله همراه شود. او به اتفاق کبعلی پیر ایل و چوپان جوانی به نام صادق گله‌هایشان را به سمت ییلاق حرکت می‌دهد. از سوی دیگر، خانواده علی که با وانت عازم ییلاق شده‌اند در مسیر جاده با مشکلاتی روبه رو می‌شوند و...

فیلم «شور نوجوانی» محصول ۲۰۱۳ کاناداست، این فیلم که ۱۴ فروردین روی آنتن می رود،   درونمایه ای طنز دارد درباره تیم هاکی نوجوانان دو گروه فقیر و غنی است. این دو گروه قرار است در مسابقه ای حساس روبروی یکدیگر قرار گیرند. تیم بازیکنان ثروتمند؛ فرزندانِ روسای شرکتی هستند که فرزندِ کارمندانِ ضعیفِ آن، تیم مقابل را تشکیل داده اند ...

بازپخش این فیلم ها ساعت ۲۴ همان روز خواهد بود.

شبکه سه

برپایه این گزارش، شبکه سه سیما به روال سالهای گذشته فیلم هایی را برای پخش در نوروز ۹۴ در نظر گرفته است.

بنا بر این گزارش اسامی این فیلم ها به شرح زیر است:

«کریش ۳»

این فیلم محصول کشور هند در سال ۲۰۱۳ است و به کارگردانی راکش روشن ساخته شده است.

هرتیک روشن، پریانکا چوپرا، وویک اوبرای و کانگانارانوف بازیگران این فیلم ۱۲۴ دقیقه ای هستند.

کریش (هرتیک روشن) قهرمان شهر بمبئی، حامی مردم است. کال (وویک اوبرای) دیوانه ای ثروتمند قصد دارد ویروسی مرگبار را در شهر پخش کند، او که فلج است دارای قدرت ذهنی فوق العاده است و…

«تبدیل شوندگان ۴»

فیلم سینمایی «تبدیل شوندگان ۴» یا ترانسفورمرز ۴ از ژانر اکشن و تخیلی برخوردار است.

داستان فیلم چهار سال پس از «ترانسفورمرها: تاریکی ماه»، سومین فیلم مجموعه روی می‌دهد که سال ۲۰۱۱ در دنیا ۱٫۱۲ میلیارد دلار فروخت. در فیلم جدید شخصیت‌های مارک والبرگ و جک رینور بازیگران جدید مجموعه به اتوبات‌ها کمک می‌کنند در برابر یک حمله از چین دفاع کنند. این فیلم‌ها تولید شرکت پارامونت و درباره نبرد بین انسان‌ها و موجودات بیگانه‌ای است که قابلیت تغییر شکل دارند. شایا لابوف بازیگر اصلی سه فیلم اول «ترانسفورمرها» در فیلم جدید حضور ندارد. مایکل بی کارگردان این فیلم است. او سه فیلم اول مجموعه شامل «ترانسفورمرها» (۲۰۰۷)، «ترانسفورمرها: انتقام کشته‌شدگان» (۲۰۰۹) و «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» را هم کارگردانی کرد.

«پسر آدم؛ دختر حوا»

پسر آدم، دختر حوا فیلم سینمایی به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی سعید حاجی میری و محصول سال ۱۳۸۷ است. بازیگران: حامد کمیلی، مهناز افشار، رامبد جوان، شیلا خداداد، فرامرز صدیقی، لیلا اوتادی، علیرضا ریاحی و کیومرث ملک‌مطیعی خلاصه فیلم: فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت می‌پردازند. در این بین ناصر و محبوبه می‌خواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را می‌پذیرند و رقابتشان وارد دور تازه‌ای می‌شود.

«افسانه ناشناخته»

این فیلم سینمایی از جمعه فیلمهای نوروزی شبکه سه سیما است.

«هابیت ۲»

هابیت (به انگلیسی: The Hobbit) فیلمی سه قسمتی در سبک حماسه‌ای فانتزی-ماجرایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته ج. ر. ر. تالکین می‌باشد و پیتر جکسون را در مقام کارگردان، تهیه کننده و همکار فیلم نامه نویس در اختیار دارد.

مارتین فریمن، ایان مک‌کلن، ریچارد آرمیتژتورین و کن استات بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سیزده دورف به همراه گندالف جادوگر بزرگ به خانهٔ بیلبو بگینز که یک هابیت و ساکن روستای شایر است می‌روند و در آنجا تصمیم می‌گیرند تا سفری دور و دراز را برای یافتن گنجینه‌های افسانه‌ای آغاز کنند. در میانه‌های راه بیلبو از گروه جدا افتاده و گم می‌شود و در آنجا با گالوم روبرو می‌شود که که حلقهٔ قدرت را در اختیار دارد. بیلبو با دوز و کلک حلقه را از گالوم(اسمیگل) می‌رباید و در نهایت به دوستانش می‌پیوندد در ادامه نگهبان گنج افسانه‌ای که اژدهایی به نام اسماگ است کشته می‌شود و دورفها و بیلبو بگینز به ثروت می‌رسند.

«اژدهای دریا»

فیلم سینمایی «اژدهای دریا» با مدت زمان ۱۳۴ دقیقه ساخته شده است و محصول کشور چین است.

این فیلم به کارگردانی هارک تسوی ساخته شده و فیلم، داستان اوایل خدمت کاراگاه دی را در نیروی پلیس سلطنتی بازگو می کند. او در اولین ماموریتش، به بررسی یک هیولا، که گفته شده در دریا وجود دارد و باعث ترس و وحشت در شهر شده است، می پردازد…

«بازی مرگبار»

این فیلم سینمایی محصول کشور امریکا در سال ۲۰۱۳ است.

کتنیس و هم بازی برنده اش پیتا ملارک (جان هاچرسون) آماده ی این هستند که سفر پیروزی خود را آغاز کنند، کتنیس از امتحان سختی که پشت سر گذاشته است، بدون زخم های عمیق احساسی رهایی نیافته است. او که از علائم اختلال اضطراب پس از واقعه رنج می برد، بعضی اوقات در انجام کارهای خود دچار مشکل می شود. چیزی درون کتنیس شکسته است….

«گهواره ای برای مادر»

گهواره‌ای برای مادر فیلمی به کارگردانی پناه بر خدا رضایی و نویسندگی حسین مهکام ساختهٔ سال ۱۳۹۱ است.

الهام حمیدی، چکامه چمن ماه، غزل صارمی، فرحناز منافی ظاهر، افسر اسدی، هایده حائری و مهران رجبی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«جنون سرعت»

این فیلم اکشن و جنایی محصول سال ۲۰۱۴ است و ۱۳۰ دقیقه زمان دارد.

داستان در مورد یک راننده خیابانی است که با یکی از دوستانش ثروتمند اش همکاری می کند. اما در این راه به زندان می افتد. پس از بیرون آمدن از زندان، دوستان سابق او، برای سر وی جایزه نهادند و باعث ایجاد یک درگیری (ایجاد مسابقات) از نیویورک به لس آنجلس می شوند…

 

«طوفان آتش»

فیلم طوفان آتش محصول کشور چین در سال ۲۰۱۳ است و از مضمونی اکشن، جنایی و هیجان انگیز برخوردار است.

گروهی از تبهکاران خبره و تا دندان مسلح که توسط فردی به اسم نام رهبری میشوند، وارد شهری شده و دست به سرقتی بزرگ میزنند. نیروی پلیس از متوقف ساختن آنها عاجز است و ...

«مدار بسته»

فیلم سینمایی مدار بسته یکی از فیلم های سینمایی شبکه سه سیما در نوروز ۹۴ است.

 

«آقای ۷۸۶»

این فیلم سینمایی محصول کشور هند با هنرمندی اکشی کومار است.

«فرار از جهنم»

فیلم سینمایی «فرار از جهنم» در نوروز ۹۴ از شبکه سه سیما پخش می شود.

«پمپی»

یک فیلم تاریخی در سبک اکشن به کارگردانی پل دبلیو. اس. اندرسون است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کیت هارینگتون، امیلی براونینگ، کیفر ساترلند، جرید هاریس، و جسیکا لوکاس اشاره کرد.

 

شبکه چهار:

 شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۴ چهارده فیلم از آثار برتر سینمای ایران و جهان را در ژانر های درام، اکشن، بیوگرافی، کمدی، خانوادگی و ... هر روز ساعت ۱۵ به مخاطبان عرضه می کند.

«پرونده پر خطر، جیمی پی، دور افتاده، آقای ترنر، استالینگراد، پایان ناخوشایند، ناشناس، آسمان محبوب، زندگی پادشاه، فریب بزرگ، چمدان، یک سطر واقعیت، بازگشت به خانه و باند پیکاسو مجموعه آثاری است که به ترتیب از اول تا ۱۴فروردین روی آنتن می روند.

 

«پرونده پر خطر»

«پرونده پر خطر» در ژانری درام و هیجانی، به کارگردانی Joe Johnston  محصول ۲۰۱۴ هالیوود است. این سینمایی سرگذشت جوانی را روایت می کند که در شرف اخراج از محل کارش است. او در همین حین متوجه می شود اتفاقات خطرناکی در حال رخ دادن است و به طور پنهانی در شرکت می ماند و با قاتلی حرفه ای روبرو می شود.

 

«جیمی پی»

«جیمی پی» محصول مشترک سینمای امریکا و فرانسه است که در سال ۲۰۱۳  Arnaud Desplechinآنرا در ژانر درام کارگردانی کرد.   جیمی پی، بعد از جنگ جهانی دچار مشکلات عدیده روحی و روانی شده است. او یک سرخپوست است و برای درمانش نیاز به یک روانپزشک دارد.

 

«دور افتاده»

«دور افتاده» در ژانری اکشن به کارگردانی J.C. Chandor محصول سال ۲۰۱۳ سینمای هالیوود است. این سینمایی روایتگر داستان تنهایی مردی است که در دریا تمام امید خود را از دست داده است.

«آقای ترنر»

این فیلم موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبردار را از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ به خود اختصاص داد.

«آقای ترنر» را سینمای سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه با مشارکت یکدیگر ساخته اند. Mike Leigh  کارگردان، این اثر را در سال ۲۰۱۴ با ژانر بیوگرافی ساخت. درخلاصه داستان آقای ترنر آمده است: این فیلم داستان ۲۵ سال آخر زندگی نقاش معروف بریتانیایی، جوزف مالارد ویلیام ترنر را به تصویر می کشد. داستان فیلم در سال ۱۸۲۶ آغاز می شود که ترنر ۵۱ ساله می شود و قدم در سربالایی زندگی می گذارد. او در یک کارگاه در خانه ی امروزی خود در لندن کار می کند، جایی که مستخدمش هانا و پدر پیرش ویلیام بزرگ اوضاع را مرتب می کنند. او مردی آرام است که به نقاشی از آفتاب و دریا و کشتی شهرت دارد.

«استالینگراد»

فیلم «استالینگراد» یکی از حساس ترین و مهمترین نبرد های جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد. این جنگ از تابستان ۱۹۴۲ شروع و تا زمستان ۱۹۴۳ ادامه پیدا کرد.

«استالینگراد» در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی Fedor Bondarchuk در ژانر جنگی برای سینمای روسیه ساخته شده است.

«پایان ناخوشایند»

داستان فیلم «پایان ناخوشایند» درباره چاپ اولین کتاب یک نویسنده زن جوان توسط یک ناشر مرد جوان است. ناشر بدون  اطلاع نویسنده عنوان کتاب را تغییر می دهد. همین امر باعث می شود نویسنده دیگر علاقه ای به ادامه کار با این ناشر را نداشته باشد. اما ناشر تمام تلاش خود را می کند تا او بازگردد.

«پایان ناخوشایند» درسال ۲۰۱۳ با ژانری درام و کمدی به کارگردانی John McKay  برای سینمای انگلستان ساخته شد.

 

«ناشناس»

 آیا شکسپیر یک متقلب و سارق ادبی بود؟ داستانی قدیمی وجود دارد که می گوید شکسپیر نویسنده ی واقعی آثار فاخری همچون اتلو، مکبث و هملت نیست، بلکه جوانی به نام ادوارد نویسنده ی واقعی آن چیزی است که به شکسپیر نسبت داده شده. داستان فیلم «ناشناس» در مورد جوانی است که ادعا می شود نویسنده ی داستانهایی است که اکنون میراث ادبی شکسپیر لقب دارد. این سینمایی در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی Roland Emmerich  با مشارکت سینمای امریکا، انگلستان و آلمان تولید شده است.

 

فیلم ایرانی «آسمان محبوب»

دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی وکسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از افتخارات «آسمان محبوب» است.

این فیلم داستان زندگی دکتر جوانی به نام شایان است که در اوج موفقیت کاری و اجتماعی‌اش درمی‌یابد مبتلا به تومور مغزی ‌است. او تصمیم به خودکشی می‌گیرد اما در آخرین لحظه اتفاقی رخ می‌دهد که باعث می‌شود سر از روستایی دورافتاده درآورد و وقایع غیرمترقبه‌ای برایش رقم بخورد. داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۸ این اثر را برای سینمای ایران خلق کرده است.

«زندگی پادشاه»

یک سیاهپوست در زندان با  شطرنج بازی حرفه ای آشنا می شود. بعد از رهایی از زندان در یک مدرسه شروع به کار می کند و به دانش آموزان شطرنج آموزش می دهد. در نهایت خانه شطرنج را راه اندازی  می کند. «زندگی پادشاه» در سال ۲۰۱۳ با ژانری درام برای سینمای هالیوود تولید شده است. Jake Goldberger کارگردان این اثر سینمایی است.

«فریب بزرگ»

در یک بندر کوچک اکثر مردم بیکار هستند و افراد بسیاری به شهر مهاجرت کرده اند. یکی از اهالی که به این بندر به عنوان زادگاهش علاقه دارد، تلاش می کند تا دوباره رونق گذشته را زنده کند. برای این منظور هیچ راهی ندارد جز اینکه مسئولین را برای احداث یک کارخانه ترغیب کند. اما بندر آنها پزشک ندارد و اجازه احداث کارخانه نیز منوط به اقامت تمام وقت در بندر است. قرار است یک پزشک جوان فقط برای یک ماه به آنجا بیاید. Don McKellar  کارگردان، «فریب بزرگ» را در سال ۲۰۱۳ با ژانری درام برای سینمای کانادا خلق می کند.

 

«چمدان»

سینمایی ایرانی «چمدان» داستان پدر و پسری است که سال‌ها یکدیگر را ندیده‌اند. پسر در نوجوانی به اصرار پدر عازم آلمان شده و هم‌اکنون آنجا صاحب خانواده است. طی سفر پدر به آلمان، سوءتفاهم‌هایی به وجود می‌آید و حضور او باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در زندگی پسر می‌شود. «چمدان» نخستین بار در بخش خارج از مسابقه‌ جشنواره بیست و نهم به نمایش درآمد. این فیلم در قالب ویدئو ساخته شد و با تبدیل به نسخه ۳۵ در جشنواره به نمایش درآمد. مانی حقیقی خالق «چمدان» کارگردانی این اثر درام را در سال ۱۳۸۹بر عهده داشت.

 

«یک سطر واقعیت»

این فیلم با بازی حسین یاری و مهراوه شریفی‌نیا در نقش‌های اصلی روایتی از زندگی زوجی مطبوعاتی است که به واسطه مواجهه با پیشنهادی و مشکلاتی که در مسیر کاری خود دارند به فکر مهاجرت می‌افتند. علی وزیریان در سال ۱۳۹۰ ژانر درام و اجتماعی «یک سطر واقعیت» را کارگردانی کرده است.

این اثر سومین فیلم بلند سینمایی علی وزیریان است که در سی امین جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقۀ سودای سیمرغ حضور داشت.

  «بازگشت به خانه»

مردی پس از سالها به شهر کوچک خود بازمی گردد. او در زمان جوانی به دلیل برخی از مشکلات با پدرش مشکل پیدا می کند و از شهر می رود. حالا او بعد از مرگ پدر به شهر بر می گردد تا بتواند برای همشهریان خود کاری کند. او تلاش می کند کارخانه تعطیل شده شهر را دوباره راه اندازی کند و اهالی شهر به کار در کارخانه مشغول شوند. Jo Baier  کارگردان، این اثر را در سال ۲۰۱۲ برای سینمای آلمان با ژانری درام ساخت.

 

«باند پیکاسو»

پابلوپیکاسو نقاش معروف در دوران جوانی ناخواسته درگیر پرونده سرقت از موزه لوور پاریس می شود. او چند مجسمه کوچک سرقت شده را از سارق که یکی دوستانش است خریداری کرده و ممکن است خود او به جرم همکاری با سارق دستگیر شود.

«باند پیکاسو» در سال ۲۰۱۲ تولید شد. Fernando Colomo  این اثر را در ژانری کمدی جنایی برای سینمای اسپانیا ساخت.

 

شبکه پنج:

برپایه این گزارش، شبکه پنج سیما به روال سال‌های گذشته گلچینی از فیلم‌های سینمایی روز را برای پخش در نوروز ۹۴ در نظر گرفته است.

این فیلم‌های سینمایی در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌شوند و اسامی و شرح این فیلم‌ها به شرح زیر است:

جدال در تاریکی «As the Light Goes Out / Jiu huo ying xiong» این فیلم سینمایی محصول کشور هنگ‌کنک در سال ۲۰۱۴ است و ۱۱۵ دقیقه زمان دارد. فیلم حادثه‌ای «جدال در تاریکی» به کارگردانی چی کین‌کوک «Chi-kin Kwok» ساخته شده و بینگ بای، جکی چان و جان هو در آن ایفای نقش کرده‌اند. مدیر دوبلاژ این فیلم هوشنگ قطعه‌ای است و در خلاصه داستان آن آمده است: عده ای از ماموران آتش نشانی همزمان با شب سال نو، درگیر حادثه آتش سوزی در یک خانه نوشابه سازی و انفجار لوله های گاز در یک نیروگاه برق می شوند. آنها تمام تلاش خود را برای نجات مصدومین و مهارکردن آتش می کنند و در نهایت با به خطر انداختن جان خود موفق می شوند و مسئولیت خود را به پایان می رسانند.

«تشنه سرعت ۲»

این فیلم سینمایی محصول کشور امریکا با مدت زمان ۸۶ دقیقه است.

فیلم «تشنه سرعت» محصول سال ۲۰۱۴ است و به کارگردانی الکس راناریولو «Alex Ranarivelo» ساخته شده است.    

بریت داورن، بیو میرچوف و بیل ساگ بازیگران این اکشن حادثه‌ای هستند.

دنی کروگد، که از کودکی رویای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی جهانی و برنده شدن در آنها را دارد برای گذراندن یک دوره تکمیلی به مدرسه اتومبیلرانی می رود تا مهارتهای جدیدی را تجربه کند اما در این دوره به علت هماهنگ نبودن او با جیک که هم گروهی اش است نمی تواند مدرک قهرمانی را کسب کند. جیک که از مسابقه های دوره های قبل دنی را می شناسد تصمیم می گیرد این بار با کمک هم شانس خود را امتحان کنند. آنها با حمایت پدر جیک و پدر دنی در مسابقات نهایی انتخاب شدن برای جام جهانی شرکت   می کنند و موفق می شوند جام قهرمانی را برنده شوند.

 

«پرورو کوچولو در مسابقه سورتمه‌رانی»

این فیلم سینمایی محصول مشترک دو کشور کره جنوبی و چین در سال ۲۰۱۳ است و ۶۷ دقیقه زمان دارد.

این انیمیشن به کارگردانی یونگ کوین پارک «Young Kyun Park» ساخته شده است.

پرورو پنگوئن کوچولوی کنجکاو و دوستانش در دهکده، اشتباها باعث فرود اجباری هواپیمای حامل سورتمه برای مسابقات سورتمه سواری روی یخ می شوند. دو لاکپشت خلبان هواپیما ادعا می کنند که قهرمانان مسابقه سورتمه رانی هستند. با تشویق خلبانان، پرورو و دوستانش برای شرکت در مسابقه قهرمانی راهی شهر نورٍ پیا (سرزمین شمالی) می شوند. فوفو خرس قهوه ای که دو سال قبل بخاطر تقلب از مسابقه بیرون انداخته شده سعی می کند با تقلب دوباره به مقام اول برسد که با شجاعت پرورو و کمک دوستانش شکست می خورد و به هدف خود نمی رسد.

 پلیس بازی

فیلم سینمایی پلیس بازی که در ژانر حادثه‌ای و طنز ساخته شده ۸۶ دقیقه زمان دارد و در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است.

فیلم سینمایی پلیس بازی محصول امریکاست و تیم استوری «Tim Story» کارگردان آن است.

این فیلم با مدیریت دوبلاژ علیرضا باشکندی ساخته شده است.

بن، نگهبان است و علاقه بسیاری به پلیس شدن دارد. او همزمان با پذیرفته شدنش در مدرسه پلیس باید برای ازدواج با آنجلا رضایت برادرش جیمز را که پلیسی حرفه ای است جلب کند. پس جیمز به بن فرصت می دهد که در طول ۲۴ ساعت کنار او بماند و برای دستگیری خلافکارها به او کمک کند و به این ترتیب توان و شایستگی خود را برای ازدواج با خواهرش اثبات کند.

گرچه بن بسیار نا وارد و بی تجربه است ولی تمام تلاش خود را در مورد پرونده های مختلف انجام می دهد و در نهایت جیمز با کمک بن موفق می شود خلافکار سابقه دار آلن را دستگیر کند و بن را به عنوان همکار خوبی بپذیرد.

پدینگتون

فیلم سینمایی «پدینگتون» با مدت زمان ۷۸ دقیقه محصول انگلیس و فرانسه است و در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است.

این فیلم که از مضمونی خانوادگی و طنز برخوردار است، به کارگردانی پل کینگ «Paul King» ساخته شده است.

یک خرس اهل جنگل‌های پرو، برای یافتن خانه ای جدید به لندن سفر می کند. او که از نژاد خرسهای کمیاب است طبق گفته های کاوشگری که به جنگل محل زندگی او و خانواده اش سفر کرده، تصور می کند که شهر مکانی است با حضور آدمهای مهربان و مهمان نواز که از او استقبال گرمی خواهند کرد. اما بر خلاف انتظارش وقتی به شهر می رسید، خود را تنها و بی خانمان در می یابد تا اینکه خانواده مهربان بروان با او آشنا می شوند و او را با خود به خانه شان می برند تا به او برای پیدا کردن کاوشگر قدیمی کمک کنند. آنها اسم او را پدینگتون می گذارند در حالی که پدینگتون در حال آشنا شدن با زندگی آدمهاست؛ میلیسنت دختر مرد کاوشگر که کار او تاکسیدرمی برای نگهداری بدن حیوانات در موزه است قصد دارد پدینگتون را به دست آورد و او را بکشد. اما خانواده براون متوجه     می شوند و جان پدینگتون را نجات می دهند. در حالی که پدینگتون در کنار  آنها زندگی راحتی را شروع می کند اما صمیم دارد به خانه اصلی خود در جنگل باز گردد.

فراری

فیلم سینمایی فراری محصول کشور کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ است و ۷۸ دقیقه زمان دارد.

این فیلم حادثه‌ای و طنز به کارگردانی دونگ اوه جو «Dong-oh Jo» ساخته شده است.

جانگ وو یک راننده تاکسی است. وقتی یک شب به طور اتفاقی مسافری را سوار کرده و به مقصد می رساند متوجه می شود، او که در صندلی عقب نشسته بوده به قتل رسیده است. پلیس از طریق دورببن های مداربسته رد او را گرفته و او را می یابد ولی چانگ وو هر چقدر به پلیس توضیح می دهد که بی گناه است و نمی داند قاتل کیست فایده ای نداشته و به همین خاطر فرار می کند. در تعقیب و گریز با پلیس جانگ وو متوجه می شود افراد مشکوک دیگری نیز در تعقیب او هستند. طی ماجراهایی جانگ وو در می یابد مقتول یک جاسوس آمریکایی بوده و تلفن همراه او که نزد جانگ وو است حاوی اطلاعات محرمانه یک پروژه دولتی است که به سرقت رفته است و اکنون ماموران فاسد سازمان اطلاعات کره جنوبی به دنبال بدست آوردن این اطلاعات هستند تا با فروش آن به آمریکا بیست میلیون دلار دریافت کرده و متواری شوند. سرانجام پلیس با کمک جانگ وو و پسرش و یک خبرنگار موفق می شوند جاسوسان آمریکایی و ماموران فاسد سازمان اطلاعات را دستگیر می‌کند.

«هشدار برای کبرا ۱۱- عملیات مخوف»

این فیلم سینمایی پلیسی با مدت زمان ۸۶ دقیقه محصول کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است و کارگردانی آن را پیر بورتون «Pierre Boutron» برعهده داشته است.

این فیلم سینمایی با مدیریت دوبلاژ افشین ذی‌نوری دوبله شده است.

الکس همکار جدید سمیر قبل از این مدتی به ناحق متهم به همکاری با باندهای مواد مخدر بوده و به زندان افتاده است، اما اکنون به عنوان پلیس بزرگراه کار می کند. وی با پسری به نام فلیکس نویبار آشنا شده که پدرش را از دست داده است. یک گروه نامعلوم قصد گروگان گرفتن فلیکس را دارند که درگیری ایجاد می شود و مادر فلیکس طی آن به قتل می رسد. الکس و سمیر موضوع را پیگیری می کند و به دو تبهکار به نام اسملکین و گربر می رسند و تحویل قانون شان می دهند اما این دو با چیره دستی وکیل خود تبرئه می شوند. الکس و سمیر دریگر این فکر می شوند که قوانین در کشور المان نقص هایی دارند که موجب رهایی قاتلان و تبهکاران از مجازات می شوند. این در حالی است که آنها مجبورند از جان اسملکین و گربر نیز در برابر خطرات گروه های گمنامی که قصد کشن آنها را دارند حفاظت کنند. البته اسمکلین و گربر سرانجام توسط این گروه کشته می شوند. پیگیری های بیشتر سمیر و الکس انها را به تعداد بیشمار کشته شدگانی می رساند که محکومانی بوده اند که یا در دادگاه تبرئه شده اند یا بعد از گذراندن  دوره محکومیت خود تبرئه شده اند. این گروه سران شان را عالی رتبگان اداره پلیس و دولت آلمان تشکیل می دهند که معتقد ند گاهی لازم است راه حل های فرا قانونی برای رساندن مجرمان با هر میزان جرم به اشد مجازات پس گرفت شود. سرانجام سمیر و الکس خاطیان را تحویل قانون می دهند و جرم انها را ثابت می‌کنند.

 شک معقول

این فیلم سینمایی محصول مشترک آلمان، کانادا و امریکاست و ۷۸ دقیقه زمان دارد.

فیلم شک معقول که با مدیریت بهرام زند دوبله شده، محصول سال ۲۰۱۴ است به کارگردانی  پیتر هاویت «Peter Howitt» از مضمونی حادثه‌ای و طنز برخوردار است.

میچ بروکدن وکیلی که در کارش موفق است ناخواسته درگیر ماجرای یک سانحه تصادف با ماشین خود می شود و به علت ترس فراوان  از محل حادثه  می گریزد. اما با وقوع اتفاقات گوناگون  و دستگیری شخص به نام دیویس ماجرا طور دیگری پیش می رود و میچ متوجه می شود که ویویس قاتل یکسری قتل های زنجیره ای می باشد که انها را به دنبال انتقام پس از کشته شدن خانواده اش انجام داده است و تصادف صحنه سازی شده با ماشین میچ نیز توسط دیویس طراحی شده بوده است. او با  تلاش زیاد در حالی که  دیویس همه نقشه های او را خراب می کند موفق می شود این پرونده را ببندد و جان خانواده خود را نجات دهد.

«شب در موزه ۳ / راز لوح»

این فیلم محصول مشترک امریکا و انگلیس است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و از ژانر حادثه‌ای و طنز برخوردار است.

این فیلم با مدت زمان ۸۵ دقیقه به کارگردانی شاون لوی «Shawn Levy» ساخته شده است.

لری، نگهبان موزه، یک شب به همراه دوستانش در حال اجرای یک نمایش ویژه برای مهمانان موزه است که ناگهان همه چیز به هم می ریزد و دوستان لری که همه از اشیا و مجموعه های موزه هستند دچار اختلال در رفتارشان می شوند. لری متوجه ی شود که ریشه مشکل در لوحی اسرارآمیز است که به تدریج رنگش عوض می شود و زنگ زده میشود. با زنگ زده شدن کامل لوح دوستان او در موزه هم خاصیت ویژه ی خود را از دست می دهند و نابود می شوند. لری برای حل این مشکل مجبور می شود به لندن سفر کند و با سلطانی در موزه لندن دیدار کند ک راز لوح را می داند و می تواند از خطر نابود شدن آن جلوگیری کند. او طی ماجراهایی که شامل رویارویی اش با عناصر غیرمادی دیگری در موزه ی لندن است. سرانجام موفق می شود از خطر نابودی لوح جلوگیری کند و دوستانش را نیز از مرگ نجات دهد. طی این سفر، پسر لر نیز با وی همراه است. پسر لری قبل از سفر به وی گفته بود نمی خواهد به دانشگاه برود و هیچ بهانه ای هم برا آینده ی خود ندارد در حالی که پس از سفر و با تجاربی که طی ان کسب کرده پشیمان می شود و تصمیم می گرفت برنامه ی درست تری برای زندگی خود بچیند. لری هم می تواند به آرزوی دیرینه خود که رفتن به دانشگاه است جامه عمل بپوشاند.

دزدان دریایی

فیلم سینمایی دزدان دریایی محصول کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ است که از مضمونی حادثه‌ای برخوردار است و ۱۲۴ دقیقه زمان دارد.

این فیلم چهارمین فیلم پرفروش کره جنوبی در سال گذشته بوده که به کارگردانی سئوک هون لی ساخته شده و با مدیریت علیرضا باشکندی دوبله شده است.

کشتی حامل پرچم و مهر حاکم جدید گوگوریو در دریا غرق می شود و جعبه حاوی مهر سلطنتی توسط یک نهنگ بلعیده می شود. حاکم گوگوریو به وزیر خود دستور میدهد هر طور شده نهنگ را شکار کرده و جعبه حاوی مهر را از شکم ان بیرون بیاورند وزیر تعدادی از دزدان دریایی را مامور این کار  میکند و آنها را تهدید میکند چنانچه این ماموریت را انجام ندهند آنها را دستگیر و زندانی خواهد کرد. دزدان دریایی برای شکار نهنگ اقدام می کنند اما موفق نمی شوند. نهنگ به کشتی آنها حمله کرده و کشتی را غرق میکند. حاکم گوگوریو نیز که حکومت خود را با زور گویی و قتل مردم بی گناه بنیان گذاشته بود از سلطنت کناره گیری می‌کند.

یک روز سخت

این فیلم سینمایی با مدت زمان ۱۰۷ دقیقه محصول کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ است و از مضمونی حادثه‌ای برخوردار است.

سئون هون کیم کارگردانی این اثر را برعهده داشته و حمید منوچهری مدیریت دوبلاژ آن را برعهده داشته است.

جئون سو که یک کارآگاه پلیس است در یک شب بارانی با عابری تصادف کرده و به تصور اینکه تصادف منجر به مرگ عابر شده جنازه او را مخفی می کند. روز بعد تماس های مشکوکی به او شده و شخصی مدعی می شود که شاهد تصادف بوده و در صورتی که جنازه را به او تحویل ندهد به روًسای پلیس اطلاع خواهد داد. جئون سو طی اتفاقات متوجه می شود شخصی که با او تماس گرفته نیز یک پلیس فاسد است که با توقیف غیر قانونی مواد مخدر، دوبار موارد را در بازار توزیع می کند و کسی که جئون سو در شب بارانی با او تصادف کرده در واقع یکی از رقبای او در توزیع مواد مخدربوده و قبل از تصادف نیز با گلوله کشته شده است.

اکنون آن پلیس فاسد به دنبال کلید گاوصندوقی است که در لباس مقتول است و در گاوصندوق نیز پول های حاصل از فروش مواد مخدر است. جئون سو طی ماجراهایی کلید گاوصندوق را یافته و وسوسه می شود که پول‌ها را از آن خود کند و این کار را هم می‌کند.

هیجان زندگی

فیلم سینمایی هیجان زندگی با مدت زمان ۱۱۱ دقیقه محصول کشور هندوستان است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است.

سلمان خان بازیگر اصلی این فیلم حادثه‌ای و اکشن است.

دوی لال سینگ، که همیشه به دنبال داشتن هیجان در زندگی اش بوده است، پس از دیدن صحنه مرگ عمدی والدین یک بچه سرطانی به دست خودشان (خودکشی) به علت نداشتن پول برای نجات فرزندانشان تصمیم می گیرد این بار با سرقت از افرادی که مال اندوزی غیرقانونی می کنند و به اقشار محروم جامعه فکر نمی کنند، زندگی جدیدی را دنبال کند. در حالیکه پلیس سعی دارد وی را دستگیر کند. او همیشه موفق به فرار می شود گرچه هدف او کمک به بچه های بیمار و تامین هزینه معالجه آنها با این اموال سرقتی است اما او باور دارد که این کارش اشتباه است و باید تاوان آن را پس دهد و مجازات شود زیرا بزرگترین و بهترین سرمایه هرکس انسانیت اوست. دوی لال سینگ، که همیشه به دنبال داشتن هیجان در زندگی اش بوده است، پس از دیدن صحنه مرگ عمدی والدین یک بچه سرطانی به دست خودشان (خودکشی) به علت نداشتن پول برای نجات فرزندانشان تصمیم می گیرد این بار با سرقت از افرادی که مال اندوزی غیرقانونی می کنند و به اقشار محروم جامعه فکر نمی کنند، زندگی جدیدی را دنبال کند. در حالیکه پلیس سعی دارد وی را دستگیر کند. او همیشه موفق به فرار می شود گرچه هدف او کمک به بچه های بیمار و تامین هزینه معالجه آنها با این اموال سرقتی است اما او باور دارد که این کارش اشتباه است و باید تاوان آن را پس دهد و مجازات شود زیرا بزرگترین و بهترین سرمایه هرکس انسانیت اوست.

من هنوز آلیس هستم

فیلم سینمایی من آلیس هستم ۸۶ دقیقه زمان دارد و محصول امریکا در سال ۲۰۱۴ است. این فیلم به کارگردانی ریچارد گلاتازر و واش وستمورلند «Richard Glatzer, Wash Westmoreland» ساخته شده است.   آلیس هالند، استاد دانشگاه در رشته زبان شناسی که بسیار در کار خود موفق و تقدیر شده و صاحب کتاب های مهمی در این رشته است. یک روز حین یک بازی حافظه با فرزندش و وقتی تنها چند روز از جشن تولد ۵۰ سالگی اش گذشته متوجه اختلالاتی در حافظه ی خود می شود. به پزشک مراجعه می کند و پزشک متخصص اعصاب وی پس از انجام آزمایشات مربوطه متوجه می شود که آلیس در حال مبتلا شدن به بیماری آلزایمر است. آلیس ابتدا این موضوع را از همسر و خانواده اش مخفی می کن اما وقتی متوجه می شود بیماری اش در حال پیشروی است چاره ای نمی بیند جز اینکه موضوع را به آنها بگوید. در قدم بعدی خانواده آلیس نیز باید مورد آزمایش قرار گیرند تا متوجه شوند کدام یک در آینده به شکل موروثی دچار این بیماری خواهند شد تا از الان برای آن آماده باشند. اما مسئله مهم در حال حاضر کنار آمدن آلیس با بیماری اش و تلاش وی برای آن است که بیماری هر چه یرتر پیشرفت کند. همسر و فرزندان آلیس تمام تلاش خد را می کنند تا در این مدت در کنارش باشند. به خصوص بیماری آلیس موجب می شود که او و دختر کوچک ترش لیدیا یکدیگر را بهتر درک کنند. لیدیا که قصد دارد بازیگر تئاتر شود نوشته های خود را که قرار است روزی به دیالوگ های تئاتر تبدیل شود برای مادرش می خواند و موجب تسکین وی می شود.

لاک‌پشت‌های نینجا 

این فیلم سینمایی محصول امریکا در سال ۲۰۱۴ است و ۹۳ دقیقه زمان دارد.

لاک‌پشت‌های نینجا به کارگردانی جاناتان لیبسمن «Jonathan Liebesman» ساخته شده و مگان فاکس و ویل آرنت از بازیگران آن هستند.

آپریل انیل، خبرنگار زن جوانی است که به دنبال تهیه خبر از موضوعاتی جنجالی می باشد. در حالی که شهر در خطر کشتار و غارت مردم توسط گروهی جنایتکار به نام گروه چکمه می باشد. انیل سعی دارد متفاوت ترین اخبار را از حوادث مربوط به آنها تهیه کند و در این حین با قهرمانان عجیبی که لاک پشت های نینجا هستند آشنا می شود. پس از ارتباط با آنها متوجه می شود این لاک پشت ها همان هایی هستند که در آزمایشگاه ژنتیکی پدرش تحت آزمایش بوده‌اند.

انیل با کمک لاک پشت ها و استاد آنها که یک موش است موفق می شود گروه چکمه را شکست داده و شهر را نجات دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.