سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / ۲

پورهاجریان: مسئولان سینمایی در سال جدید به وضعیت نامناسب معیشتی اهالی سینما رسیدگی کنند

اصغر پورهاجریان*

سینماپرس: اصغر پورهاجریان تهیه کننده و طراح جلوه های ویژه سینما گفت: بسیاری از دست اندرکاران سینمای ایران این روزها در شرایط بسیار بد معیشتی به سر می برند و از همین رو من امیدوارم مدیران سینمایی در سال جاری به وضعیت بد معیشتی آن ها رسیدگی کنند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «گناهکاران» در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس مبنی بر انتظارش از مدیران سینمایی در سال جدید اظهار داشت: شاید در ظاهر امر، ارقام تولید در سینمای ایران زیاد به نظر برسد اما در قیاس با تعداد دست اندرکاران سینمای ایران تولیدمان بسیار پایین است و این امر باعث می شود که بسیاری از هنرمندان سینما در طول سال مرتباً بیکار باشند و حتی هرچند سال یک بار هم فرصت حضور در یک اثر سینمایی را پیدا نکنند.

وی با تأکید بر اینکه این روزها شاهد آن هستیم که وضعیت معیشتی تعداد زیادی از اهالی سینما بسیار مختل شده و برخی از افراد در تأمین مایحتاج روزانه خود نیز دچار مشکل شده اند اظهار داشت: نیاز است مدیران سینمایی در سال جدید تدبیری بیاندیشند تا دیگر هنرمندان سینما که سال های عمر خود را متعهدانه در راستای رشد و اعتلای سینما و هنر کشور صرف کرده اند دغدغه نان نداشته باشند.

پورهاجریان ضمن اشاره به وضعیت بلاتکلیف بیمه هنرمندان گفت: در ۲-۳ سال اخیر ما شاهد آن بوده ایم که بیمه هنرمندان سینما بسیار پراکنده شده است. برخی از سینماگران توسط جامعه صنفی تهیه کنندگان بیمه شده اند و برخی دیگر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر نیز توسط خانه سینما بیمه شده اند که نیاز است تمامی بیمه ها به صورت یکپارچه در بیاید تا سردرگمی اهالی سینما کمتر از گذشته شود. از سوی دیگر نیاز است که مدیران سازمان سینمایی هرچه زودتر به وعده های خود جامه عمل بپوشانند و هرچه سریعتر صندوق بازنشستگی و بیکاری و عمر را برای اهالی سینما راه اندازی کنند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» سپس رسیدگی به وضعیت مسکن هنرمندان سینما و همچنین حمایت های رفاهی از آن ها را جزو کارهای لازم الاجرای سازمان سینمایی دانست و گفت: بهتر است مدیران سازمان سینمایی به جای هر کار دیگری رسیدگی به این موضوعات مهم را در اولویت و دستور کاری خود قرار دهند چرا که برای سینمای کشور ما بسیار تأسف بار است که شاهد آن باشند هنرمندان ما در بدترین شرایط ممکن روزگار می گذرانند.

این طراح جلوه های ویژه با سابقه سینما در خاتمه این گفتگو از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درخواست کرد تا شرایط فیلمسازی برای اهالی سینما را سهل تر کند تا همه اهالی سینما بتوانند با فراغ بال بر سر پروژه های سینمایی ظاهر شوند و از سوی دیگر اگر فیلمی از مسیر قانونی پروانه ساخت و نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است برای اکران عمومی حمایت شود تا حقوق سازندگان هیچ یک از آثار سینمایی پایمال نگردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.