چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / ۳

سجادی حسینی: امیدوارم در سال ۹۴ بودجه های حمایتی دولت در عرصه تولید به‌درستی در میان سینماگران توزیع شود

کاوه سجادی حسینی در نشست خبری فیلم سینمایی«بوفالو»

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بودجه تولید آثار باید به درستی در میان اهالی سینما توزیع شود گفت: من معتقدم در سال جدید باید در کنار تولید فیلم های فاخر که عموماً از بودجه های بسیار کلانی برای ساخت شان بهره می برند، بودجه های اندکی نیز برای تولیدات اول به فیلمسازان جوان اختصاص داده شود.

کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی باید شرایطی را فراهم آورند تا تمامی امکانات به صورت کاملاً عادلانه و برابر در اختیار تمامی زحمتکشان و فعالان عرصه هنر هفتم قرار داده شود تا این احساس در سینماگران به وجود نیاید که مدیران سینمایی تنها از برخی افراد خاص حمایت می کنند و با اکثریت دست اندکاران سینما توجهی ندارند.

وی با تأکید براینکه برنامه ریزی صحیح و عادلانه برای اکران تمامی آثار تولید شده در سینمای ایران و حمایت ویژه مدیران سازمان سینمایی از ورود جوانان مستعد و علاقمند به فیلمسازی به سینمای ایران باید در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد اظهار داشت: مسئولان باید فضا را برای ورود علاقمندان به سینما بازتر کنند و بدانند که اگر از جوانان ساعی و کوشا برای ورود به عرصه فیلمسازی حمایت کنند از کلیت سینما حمایت کرده اند چرا که جوانان آینده سازان سینمای کشور هستند و حمایت از آن ها حمایت از کلیت سینمای ایران است.

سجادی حسینی سپس خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر گذشته این مطلب را به خوبی نشان داد که اعتماد به جوانان می تواند برای سینمای ایران اتفاقات خوبی را رقم بزند چرا که بسیاری از فیلم های فیلمسازان جوان نسبت فیلمسازان پیشکسوت در رده های نسبتاً بالاتری قرار داشت و خلاقیت و استعداد در درونمایه و ساختار آثار ایشان دیده می شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون ایران گفت: مدیران سینمایی باید بدانند که رسیدن به نقطه ایده آل در سینمای کشور تنها با حرف درست نمی شود و باید برای برون رفت از تمامی مشکلات و معضلاتی که امروزه گریبان فرهنگ و هنر کشور را گرفته است اقدامات اصولی انجام شود.

وی افزود: به عنوان نمونه زیر ساخت های سینما و شوراهای مدیریتی آن این روزها به شدت با معضلات و آسیب های جدی روبرو شده است که مدیران می بایست بیش از پرداختن به حواشی که در سینما همیشه وجود دارد در صدد آن باشند تا این مشکلات و موانع را به درستی مرتفع و برطرف سازند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب، بیرون» در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مشکلات معیشتی تمامی اهالی سینما باید در سال ۹۴ برطرف شود اظهار داشت: خانه سینما، سازمان سینمایی، سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خلاصه تمامی بخش های مدیریتی فرهنگی کشور باید در صدد باشند که در سال جدید ما شاهد بر طرف شدن کامل مشکلات عدیده معیشتی اهالی سینما باشیم.

سجادی حسینی ادامه داد: مدت ها است که مدیران و مسئولان سینمای کشور داعیه آن را دارند که از بیکاران و از کار افتادگان که سال ها قبل در عرصه های گوناگون سینما فعالیت می کردند با تأسیس صندوق بیمه بیکاری و... حمایت خواهند کرد اما متأسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است. در صورتی که رسیدگی به پیشکسوتان و افرادی که دغدغه معیشت دارند کاری انسانی است و باید بیش از پیش فرهنگ آن در کشور ما گسترش پیدا کند.

این کارگردان سینما در خاتمه گفتگو افزود: رسیدگی به وضعیت بیمه ای، رفاهی و معیشتی هنرمندان نباید تنها به دوش یک ارگان گذاشته شود و من معتقدم که تمامی دست اندرکاران سینما، تلویزیون و تئاتر کشور موظف هستند به هر نحو ممکن از هنرمندان حمایت های مادی و معنوی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.