یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

در گفتگویی با خبرنگار ما عنوان شد

قاسمی جامی مستندی درباره امام رضا(ع) را برای پخش در شبکه نمایش خانگی می سازد

حسین قاسمی جامی*

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما صبح امروز از ساخت مستندی هشت قسمتی درباره امام رضا (ع) برای پخش در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: نام این مستند «بوسه بر پای مهر» نام دارد که در دو مرحله ساخته می شود.  

این کارگردان سینما توضیح داد: در حال حاضر فاز اول فیلمبرداری این مستند که به صورت کاملاً رئال صورت گرفته و امروز به پایان رسیده است.

وی در ادامه افزود: در فاز مستند این مجموعه، مسیر که امام رضا (ع) به ایران می پیماید را به نوعی بازپیمایی کرده ایم.

قاسمی جامی توضیح داد: امام رضا (ع) در زمان ولایت عهدی خود از شهرهای شلمچه، آبادان، اهواز، بهبهان، یزد، طبس، نیشابور، مشهد و مرو گذر می کنند که به «جاده ولایت» معروف است.

کارگردان فیلم سینمایی «چشم شیشه ای» در ادامه توضیح داد: همزمان با اتمام فاز مستند این مجموعه، تحقیقات میدانی آن نیز انجام شده و با تامین بودجه مورد نظر قرار است فاز دوم این مجموعه که مربوط به قسمت های کاروان امام رضا (ع) و جاهایی که نیاز به بازسازی دارد را با استفاده از بازیگر انجام دهیم.

وی افزود: قرار است در این بخش اتفاقات تاثیرگذاری که در مسیر راه امام رضا (ع) به ایران اتفاق می افتد را به لحاظ فرهنگی مورد بررسی و ارزیابی دقیق انجام دهیم.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ساخت این اثر را با یک تیم سه نفره آغاز کردیم و قرار است تدوین آن به زودی توسط خودم آغاز شود.

برپایه این گزارش، حسین قاسمی جامی سه فیلم سینمایی «به بادبادک ها شلیک نکنید»، «۲۲ p» و «تا دور دست» را آماده اکران سینماها دارد.    

برپایه این گزارش، ۱۰ فیلم در کارنامه وی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «پیتزا مخلوط»، «چشم شیشه ای»، «زمزمه بودا»، «یک شب، یک غریبه» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.