دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

اکران «بدون مرز» در تابستان قطعی است/ پیش تولید «۵۷» دانش اقباشاوی تا دو هفته دیگر بطور جدی آغاز می‌شود

مجتبی امینی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مجتبی امینی قائم مقام موسسه شهید آوینی گفت: دعوت مکرر جشنواره های معتبر جهانی از «بدون مرز» اکران آن را به تأخیر انداخته است اما طی برنامه ریزی های گسترده ای که انجام داده ایم این فیلم قطعاً در فصل تابستان به نمایش عمومی درخواهد آمد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تاکنون جشنواره های جهانی استقبال چشمگیری، را از فیلم «بدون مرز» به عمل آورده اند و طی حضور مکرر در جشنواره های جهانی حدود ۲ هفته گذشته این فیلم توانست جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره صوفيای بلغارستان را از آن خود کند. این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره های سینمایی شرق اروپا و مهمترین جشنواره در منطقه بالکان است و به نوعی «بدون مرز» سومین جایزه معتبر خود را از این جشنواره دریافت کرد.

این تهیه کننده سینما با تأکید بر اینکه این فیلم با محوریت جنگ و نوجوانان ساخته شده است اظهار داشت: «بدون مرز» فیلمنامه خاص و ویژه ای دارد که حاصل زحمت گروهی است که با تفکر اقدام به نگارش آن کرده اند و شاید از همین رو است که طیف گسترده ای از مخاطبان از ملیت ها، فرهنگ ها و دیدگاه های سیاسی و عقیدتی مختلف توانسته اند با این فیلم سینمایی ارتباط خوبی را برقرار نمایند.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که پیش بینی اش از اکران «بدون مرز» در ایران چه خواهد بود گفت: من مطمئن هستم که این فیلم می تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در تمامی سنین از نوجوانان تا کهنسالان قرار بگیرد. چرا که سوژه و موضوع ما به شدت جهان شمول است و همگان به راحتی می توانند با این فیلم ارتباط برقرار نمایند.

«بدون مرز» داستان پسری است که هر روز برای ماهیگیری به کشتی به گل نشسته‌‎ای در نقطه صفر مرزی پا می‌گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده، اما حضور غریبه‌ای این آرامش به هم می‌زند. این فیلم محصول موسسه شهید آوینی است و در راستای تولیدات سینمای استراتژیک ساخته شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آفریقا» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد زمان کلید خوردن فیلم سینمایی «۵۷» به کارگردانی دانش اقباشاوی که زمستان سال گذشته پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده بود اظهار داشت: این روزها ما درگیر تحقیقات بسیار برای این اثر سینمایی هستیم و احتمالاً تا ۲ هفته آینده پیش تولید جدی این اثر سینمایی آغاز شده و سپس بلافاصله آن را کلید خواهیم زد.

امینی سپس از «آبادان» به عنوان لوکیشن اصلی این فیلم سینمایی نام برد و گفت: فیلم جدید دانش اقباشاوی در فضایی متفاوت از آنچه تا به حال تهیه کردم تولید خواهد شد. این فیلم اجتماعی در فضای جریانات انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و ۵ کاراکتر اصلی قصه چندسال قبل تا بعد از انقلاب را روایت می‌کند.

این تهیه کننده در خاتمه گفتگو تأکید کرد: این روزها من به عنوان دبیر جشنواره فیلم سماء مشغول به کار هستم و بلافاصله بعد از اتمام این جشنواره وارد پیش تولید یک اثر سینمایی دیگر از میان پیشنهاداتی که این روزها با آن روبرو هستم خواهم شد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.