چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / 9

درخواست ۸ گانه یک فیلمساز از «ایوبی»/ توحیدپرست: منابع عمومی سینما عادلانه واگذار شود

توحید پرست

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما گفت: درخواست و انتظار از مسئولان سینمایی کشور بسیار زیاد است اما معتقدم که ایجاد شرایط عادلانه کار برای تمامی اهالی سینما مهمترین مسئله ای است که مسئولان سازمان سینمایی باید به آن توجه نشان دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «نامزد آمریکایی من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از مسئولان سازمان سینمایی و در رأس آنها جناب ایوبی ۸ درخواست دارم که امیدوارم در سال ۹۴ به این درخواست ها به صورت عاجل رسیدگی شود.  

این کارگردان سینما درخواست های خود از مسئولان سازمان سینمایی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- ایجاد شرایط عادلانه کار برای تمامی اهالی بیکار سینما و یا تخصیص بیمه بیکاری به آن ها

۲- واگذاری زمین یا مسکن رایگان به تمامی اهالی بی مسکن سینما و یا اعطای یکصد میلیون تومان پول نقد برای اجاره و یا رهن مسکن به سینماگران بی مسکن

۳- طراحی و اجرای نوعی از بیمه که همه اهالی سینما و افراد تحت تکفل آن ها، به محض آنکه دچار هر نوع بیماری شدند بتوانند به نزدیک ترین بیمارستان و یا مرکز درمانی محل خود مراجعه کرده و به صورت کاملاً رایگان مداوا شوند.

۴- توزیع عادلانه ثروت و منابع عمومی بنیاد سینمایی فارابی و همه نهادهای مربوطه به کلیه سینماگران برای ایجاد رونق در تولید و نظارت بر اینکه همه اهالی سینما به صورت یکپارچه مشغول به کار باشند و رابطه ها و باند بازی ها برای انتخاب افراد غیر سینمایی به کلی از میان برداشته شود.

۵- مسئولان سازمان سینمایی و نهادهای تابعه این سازمان درب های اتاق خود را به روی تمامی اهالی سینما باز بگذارند و هیچ گونه تبعیضی میان سینماگران قائل نشوند. به نحوی که به تعبیر حضرت رسول اکرم (ص) همه اهالی سینما مانند دندانه های شانه، مساوی و برابر باشند.

۶- مسئولان از انتقاد اهالی سینما ناراحت نشده و با آن ها تسویه حساب شخصی نکنند و منتقدین را به تعبیر حضرت امام جعفر صادق (ع) دوستداران واقعی خود بدانند که عیب هایشان را به آن ها هدیه می دهند.

۷- مسئولان سینمای کشور اقدام به برگزاری مستمر نمایش فیلم در یک مرکز فرهنگی مشخص و با حضور همه مدیران و اهالی سینما برای رسیدن به همدلی و همزبانی و ریشه کن کردن همه مشکلات سینما و سینماگران نمایند.

۸- ایجاد نهضت سینماسازی در بخش خصوصی و در بخش دولتی

کارگردان فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» در خاتمه این گفتگو یادآور شد: موارد ۸ گانه ای که بیان شد جزو انتظارات اولیه اینجانب و تمامی اهالی دردمند سینمای ایران است که طی سالیان همواره از مشکلات متعددی در این زمینه ها رنج برده اند و قطعاً در صورت حل این مشکلات است که می توان برنامه های مدونی را برای رشد، اعتلا و ارتقای سینمای کشور فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.