سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

در مصاحبه با خبرنگار مطرح شد

جدیدترین مستند «لیدا معینی» در مرحله تدوین نهایی/ روایت زندگی پزشکی متفاوت بر روی پرده

پزشک

سینماپرس: لیدا معینی کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مستندی پرتره از یک پزشک با عنوان «توانا بود هر که دانا بود» را در دست ساخت دارم که مراحل پایانی تدوین نهایی اش را سپری می کند.

معینی خاطرنشان کرد: این مستند درباره پزشکی است که با دیدی متفاوت نسبت به بیماران فعالیت خود را انجام می دهد. منظور از دید متفاوت انرژی درمانی و فرآیندهای نوظهور نیست. پزشکی که این مستند به آن می پردازد دارای مدرک فوق تخصص روماتولوژی است و با توجه به اینکه بیماران نیازمند به روماتولوژی با داروی کورتون درمان می شوند وی روند متفاوتی را برای درمان در نظر گرفته است که در این مستند به آن نیز می پردازیم.

این کارگردان افزود: در این مستند همانند سایر مستندهای پرتره به مسائلی از قبیل زندگی این پزشک، بیمارانی که به او مراجعه می کنند، روشهای درمانی ایشان و مسائلی از این دست پرداخته ایم. این پزشک ۳۰ سال درباره روماتولوژی تحقیق کرده و به نتایج بسیار جالبی دست یافته که در این مستند به تصویر کشیده شده اند و این موضوعات می توانند برای مخاطبان نیز دارای جذابیت باشد.

وی عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: روزبه رایکا در مقام تصویربردار، حمید نجفی راد به عنوان تدوینگرف پرویز آبنار در مقام صدابردار، لیدا هویدا به عنوان طراح صحنه و عکاس در ساخت این فیلم با من همکاری کرده اند. ضمن اینکه نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی این اثر را خودم بر عهده داشتم.

معینی در پایان خاطرنشان کرد: زمان این مستند بین ۴۰ تا ۵۰ دقیقه است و امیدوارم بتواند در جشنواره های مختلف دیده شود. «توانا بود هر که دانا بود» در صورت تأیید هیأت انتخاب در جشنواره سینما حقیقت سال جاری حضور خواهد داشت.  

گفتنی است این کارگردان پیش از این ساخت فیلم «چشم در راه» را در کارنامه هنری خود به عنوان کارگردان داشته است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.