چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

در گفتگوی سینماپرس با لطفی مطرح شد

اتمام نگارش دو فیلمنامه سینمایی توسط کارگردان«روایت ناپدید شدن مریم»

محمدرضا لطفی منتقد سینما*

سینماپرس: محمد رضا لطفی منتقد و کارگردان سینما صبح امروز از ادامه اکران فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» تا پایان فصل بهار امسال در گروه هنر و تجربه و اتمام نگارش دو فیلمنامه جدید سینمایی خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» به تهیه کنندگی مرتضی شایسته بعد از دو فیلم سینمایی «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری و «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر پر مخاطب ترین فیلم گروه هنر و تجربه است.

بنابراین گزارش، این فیلم جزو آثار تولید شده سینمای ایران در گونه‌ وحشت محسوب می‌شود و در خلاصه‌ داستان آن آمده است: «مرتضی حسینی مستندساز در سال ۱۳۸۷ درپی حادثه‌ای در جاده‌ای دورافتاده به کما رفت و همسرش مریم شریفی ناپدید شد. او به همراه دوستش مجید شکری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند درباره‌ نیروهای ماورایی بودند. به کما رفتن مرتضی سرآغازی است برای ...»

وی در بخشی دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود توضیح داد: به تازگی نگارش دو فیلمنامه سینمایی را به همراه حمید سلیمی به اتمام رسانده ام.

 لطفی در ادامه توضیح داد: پروژه اول  «ضرب در صفر» نام دارد که قصه یک زوج روزنامه نگار عرصه فرهنگی است که با بیکار شدن مرد از روزنامه اش در زندگی شان بحران هایی به وجود می آید و ...

به گفته این کارگردان سینما، این فیلمنامه در عین حال نگاهی به وضعیت مطبوعات و روزنامه‌نگاری کشورمان دارد.

لطفی  توضیح داد: سینمای ایران تاکنون قادر به ادای دین نسبت به روزنامه‌نگاران و خصوصاً روزنامه‌نگاران عرصه فرهنگی نبوده است و این دغدغه حاصل پانزده سال فعالیت روزنامه نگاری خودم و حمید سلیمی است که مسائل گوناگونی را دیده ایم و  احساس کردیم زمان آن است تا این دردها را به تصویر بکشیم.

وی در ادامه بیان داشت: پروژه دوم «اینورژن» نام دارد که دارای یک قصه ساده، خلوت و تماماً احساسی است که داستان آن درباره یک پیرزن و پسرش است که اتفاقاتی برایشان رخ می دهد و ...

محمد رضا لطفی  در پایان این گفتگو در مورد زمان کلید خوردن این دو اثر سینمایی توضیح داد: اوایل هفته آینده برای این دو فیلم درخواست پروانه ساخت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهیم و با چند تهیه کننده مطرح سینمای ایران برای ساخت این آثار سینمایی وارد مذاکره نهایی شده ام.

وی گفت: بلافاصله پس از  صدور پروانه ساخت این دو اثر سینمایی «اینورژن» را  زودتر از «ضرب در صفر» کلید خواهم زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.