چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

همزمان با اکران فیلم در جشنواره سماء

سعدی: «قندون جهیزیه» همه عناصر جذب مخاطب را در اختیار دارد/ پیگیر اکران فیلم در عید فطر هستیم

سعید سعدی*

سینماپرس: سعید سعدی تهیه کننده فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» همزمان با رونمایی این اثر در جشنواره فیلم کوتاه سماء گفت: علیرغم آنکه این فیلم تلخی های موجود در جامعه را بیان می کند، در ساختار وفضاسازی به گونه ای پیش رفته ایم که فضایی شیرین و دلنشین برای مخاطبان به وجود بیاید و همه عناصر جذب مخاطب را برای دستیابی به این مهم در اختیار گرفتیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پنجاه قدم آخر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «قندون جهیزیه» فیلمی است که برای عموم مردم ساخته شده و من مطمئن هستم که همه افراد جامعه در هر رده و سطح اجتماعی و فرهنگی از این اثر استقبال به عمل خواهند آورد و این فیلم با مشکل جذب مخاطب روبرو نخواهد بود. چرا که حال و هوا و داستان این فیلم برگرفته از وضعیت بخش بزررگی از افراد جامعه است و شناخت و درک آن برای مخاطب سخت نیست.

وی با تأکید بر اینکه «قندون جهیزیه» فیلمی در راستای قضاوت زودهنگام برخی افراد است اظهار داشت: ما در این اثر سینمایی خواستیم هشداری جدی به مخاطبان مان بدهیم که بهتر است از قضاوت های زودهنگام که مشکلات زیادی را برای آن ها و اطرافیان شان به وجود می آورد دست بردارند و از آسیب های اجتماعی و خانوادگی آن بپرهیزند چرا که قضاوت زودهنگام می تواند مشکلات بسیار عدیده و جدی را برای افراد به وجود آورد.

سعدی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد چگونگی تولید این اثر سینمایی گفت: من با توجه به شناختی که از علی ملاقلی پور داشتم و فعالیت های خستگی ناپذیر او را در زمینه دستیار کارگردانی مشاهده کرده بودم و همچنین علاقه وافری که به زنده یاد رسول ملاقلی پور داشتم و می خواستم به نحوی دینم را نسبت به وی ادا کنم با طیب خاطر طرح پیشنهادی علی را پذیرفتم و تولید این اثر را در دست گرفتم.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: حدود یک سال و نیم پیش علی ملاقلی پور طرح اولیه «قندون جهیزیه» را به دفتر من آورد و من بعد از مطالعه طرح مزبور بسیار آن را پسندیدم اما از جایی که مشکلات مالی زیادی در آن زمان برایم به وجود آمده بود به علی گفتم تا زمان تأمین منابع مالی نمی توانم این کار را شروع بکنم. این در حالی بود که طرح را به دلیل نگاه انسانی و جذابیت های فراوانش بسیار دوست داشتم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اینجا بدون من» ادامه داد: من برای اینکه «قندون جهیزیه» به سرانجام برسد تلاش های بسیاری را انجام دادم از جمله آنکه طرح را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بردم و آنجا هم از طرح این فیلم استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و به ما قول داده شد که سرمایه گذاری مناسبی روی این فیلم انجام شود اما متأسفانه دوستان در مرکز گسترش دیگر حتی جواب تلفن های ما را هم ندادند و ما مجبور شدیم با شریک گرفتن شخصی دیگر «قندون جهیزیه» را به سرانجام برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه ماحصل کار مورد پسند تمامی عوامل تولید و افرادی است که تاکنون آن را تماشا کرده اند اظهار داشت: «قندون جهیزیه» اثری خوب و شرافتمندانه در سینمای ایران است که حداقل مخاطب را از سالن های سینما گریزان نخواهد کرد.

سعدی سپس در مورد چرایی عدم حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: ما فیلم را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال کردیم اما متأسفانه هیأت انتخاب سلیقه و نظرشان این بود که «قندون جهیزیه» به هیچ یک از بخش های جشنواره راه پیدا نکند. عدم حضور فیلم در جشنواره هرچند که باعث ناراحتی ما شد اما به سلیقه هیأت داوران احترام گذاشتیم و هیچ اعتراضی برای این برخورد سلیقه ای آن ها انجام ندادیم. جالب این است که هیچ دلیلی هم از سوی دبیرخانه جشنواره فجر برای عدم حضور این فیلم در جشنواره به ما ابلاغ نشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گیلانه» در خاتمه این گفتگو از اکران «قندون جهیزیه» در عید سعید فطر خبر داد و گفت: بعد از عدم حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر ما شدیداً پیگیر اکران آن در یک فرصت مناسب شدیم و پروانه نمایش آن را دریافت کردیم و به امید خدا این فیلم را در عید سعید فطر روی پرده سینماها خواهیم برد. فقط امیدوارم که آشفته بازار وضعیت اکران فیلم ها مانع نمایش فیلم در این ایام نشود و «قندون جهیزیه» بتواند در یک زمان مناسب روی پرده سینماهای سراسر کشور برود.

گفتنی است؛ در این فیلم صابر ابر، نگار جواهریان، مصطفی ساسانی، حسن عباسی، وحید نفر، حیدر زرقومی و با حضور اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد و کریم اکبری مبارکه به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان «قندون جهیزیه» آمده است: عطا و معصومه در خانه ای مستأجرند، موعد اجاره آنها پایان یافته اما می خواهند در خانه بمانند.

عوامل فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی ملاقلی پور، مشاور کارگردان: بهرام توکلی، مشاور پروژه: دکتر محمد رضا شجاعی، سرمایه گذاران: شرکت سینمایی فدک فیلم-سهند ترابی، تهیه کننده : سعید سعدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهدی قپانی، دستیاران: فرید یزدانی-محمد جواد سعدی، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، دستیار اول فیلمبردار: امید رخ افروز، گروه تصویر: هادی منوچهر پناه-کیوان ارجمند-مهرداد کاظمی-احمد صادقیان-آرمین عجزی، عکاس: سمیه میری، تصویربردار پشت صحنه: مجتبی تهوّری، صدابردار: حسین بشاش، دستیاران صدا: حسین معتمدی-جابر سلیمی، طراح صحنه و لباس: غزاله معتمد، دستیار اول صحنه:علیرضا سلیمی، مدیر صحنه: محمد ملکان، دستیار صحنه: مهدی سلیمی، دستیار لباس: ندا تمیمی، خیاط: راشین اکرمی، سرپرست دکور: پیمان کاوندی، اجرای دکور: موسی موسوی، ماشا ا ... قربانی، ذبیح وزیری، طراح گریم: سهند ترابی، اجرای گریم: لیلا ثانی مسعود باقری-پرهام کاکوئی-، جانشین تولید: جواد سلیمانی، مدیر تدارکات: یاسر سلیمانی، دستیار تدارکات: مهدی بهری-امیر کشاورز، پذیرایی: میلاد دین دوست-ایمان مرادی-رزاق علی بخشی، امور اداری: فاطمه فرج الهی، امور مالی: محسن شاکری، آشپز: عبالرضا بهرامی، حمل و نقل: کامبیز محمدی-سید محسن حسینی-علیرضا محمدپور-بهمن بهمنی-محسن رجب پور-مجید سمساری-احمد همایی ومشاوررسانه ای: سمیه میری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.