شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

گپی با کارگردان جوان سینما؛

سامان سالور؛ از صدور پروانه نمایش «آمین خواهیم گفت» با ۹ دقیقه ممیزی تا اکران تابستانی در «هنر و تجربه»

سامان سالور*

سینماپرس: سامان سالور کارگردان سینما در مورد فعالیت های جدیدش در سال جاری گفت: پروانه نمایش فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» با اعمال ۹ دقیقه ممیزی به فیلم صادر شده و از این رو درصدد هستیم تا هرچه سریعتر این فیلم را اکران کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «آمین خواهیم گفت» در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده خواهد رفت و احتمالاً در فصل تابستان ما شاهد اکران این اثر سینمایی خواهیم بود.

داستان این فیلم در مورد حسن گرگر است که مسئول عبور ساکنان روستایی مرزی، از این سوی رودخانه به آن سو است. صاحب‌خانه او، قادر قمی، از قدیمی های روستاست و قصه درباره مراوده آدم ها با حسن در گذر از این رودخانه است.

سالور سپس با تأکید بر اینکه وضعیت این روزهای سینما به دلیل ضعف مدیریتی بسیار آشفته شده است اظهار داشت: متأسفانه در راه تولید و اکران فیلم های سینمایی این روزها سنگ اندازی های بی شماری می شود و همه کارها بر اساس روابط انجام شده و هیچ ضابطه و قانونی برای انجام امور وجود ندارد. این روزها در سینمای ایران شرایطی به وجود آمده که اگر کسی می خواهد در این عرصه کار کند باید روابط پشت پرده بسیاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مدیران سینمای کشور حتی دقت نظر کافی در زمینه اکران آثار سینمایی ندارند و این باعث شده تا حتی آمار فروش فیلم ها به صورت واقعی اعلام نشود. رقابت میان سازندگان آثار سینمایی در کشور این روزها تبدیل به رقابتی ناسالم شده است و بسیاری از فیلم ها به دلیل همین وضعیت مغشوش با شکست های جبران ناپذیر و جدی مواجه شده اند.

این کارگردان ادامه داد:  این روزها ۲ طرح سینمایی به نام «انزوا» و «سال کبیسه» را در دست نگارش دارم و امیدوارم که شرایط ساخت این آثار در سال جاری برایم مهیا شود.

کارگردان فیلم سینمایی «سیزده ۵۹» افزود: به همین منظور صحبت هایی را با برخی از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران فعال سینما انجام داده ام که بعد از ساخت سریال تلویزیونی «خواب گردها» که این روزها مشغول نگارش نهایی آن هستم ساخت این ۲ اثر سینمایی را آغاز کنم.

سالور در مورد سریال تلویزیونی «خواب گردها» گفت: سال گذشته قرارداد ساخت این سریال را به عنوان نویسنده و تهیه کننده با سازمان صدا و سیما امضا کردم و به شدت مایلم که هرچه زودتر پروسه تولید این سریال تلویزیونی به جریان بیفتد.

وی در مورد داستان سریال «خواب گردها» اظهار داشت: داستان این سریال ویژگی های خاص زیادی دارد و در فیلمنامه سعی شده که خیلی به روز وقابع به رشته تحریر درآیند. داستان «خواب گردها» در مورد جوانان در تهران امروز است که در معرض خطرات بی شماری قرار دارند و به نوعی ما قصد داریم دست به آسیب شناسی معضلات عدیده اجتماعی در این اثر بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.