جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

هدف؛ ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی

گپی با بازیگر «شهر من شیراز»/ امینی خواه: این سریال تأثیرات گسترده فرهنگی بر مخاطبان می‌گذارد

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر جوان سینما و تلویزیون که این شب ها سریال «شهر من شیراز» را از شبکه دوم سیما در حال پخش دارد گفت: این سریال پیام های اجتماعی را با خود به همراه دارد و با توجه به دیدگاه کارگردان اثر می تواند تأثیرات گسترده فرهنگی بر مخاطبانش بگذارد.

بازیگر فیلم سینمایی «احضار شدگان» در گفتگو با خبرنگار سینمتاپرس افزود: داستان سریال «شهر من شیراز» در مورد معلمی به نام محسن است که در اوقات فراغت خود مسافرکشی می کند اما درست روزی که بیمه شخص ثالث اتومبیل اش به اتمام می رسد با شخصی تصادف کرده و راهی زندان می شود و تمامی اطرافیان او درگیر بیرون آوردن او از زندان می شوند، از سوی دیگر محسن که یک انسان فرهنگی است در زندان اقدام به تعلیم و تربیت زندانیان می کند و با برگزاری کلاس نهضت سوادآموزی قصد دارد تا تحمل زندان را برای خود آسان سازد.

وی ادامه داد: داستان زندگی محسن در زندان و همسرش که در پی گرفتن رضایت برای اوست به صورت موازی در «شهر من شیراز» روایت می شود و از جایی که وقایعی که در این سریال اتفاق می افتد برای عامه مخاطبان ملموس و باورپذیر است من مطمئن هستم که این سریال در شب های آتی به یکی از پر بیننده ترین سریال های تلویزیونی بدل شده و جای خود را در تمامی خانواده ها باز خواهد کرد.

امینی خواه با تأکید بر اینکه «شهر من شیراز» سریالی است که نکات ریز اجتماعی زیادی را در خود نهفته دارد، اظهار داشت: متأسفانه ما در سینما و تلویزیون کشور کمتر توجهی به فرهنگ سازی و پرداختن به مسائل اجتماعی بدور از هرگونه نگاه بدبینانه و یا سیاه هستیم و به ویژه طی سال های اخیر کمتر سریالی را در تلویزیون مشاهده کرده ایم که با یک نگاه بی طرفانه صرفاً به آسیب شناسی مسائل گوناگون اجتماعی که این روزها گریبانگیر خانواده ها شده است بپردازد. اما خوشبختانه «شهر من شیراز» یکی از نمونه های کمیاب و نادری است که صرفاً برای پرداختن به این مقوله اجتماعی ساخته شده است.

بازیگر فیلم سینمایی «نسل سوخته» در ادامه این گفتگو از زیبا بروفه، محمود پاک نیت، پرستو صالحی، حسن جوهرچی، رامتین خداپناهی، روشنک عجمیان، فلامک جنیدی و... به عنوان بازیگران این سریال نام برد و گفت: من خیلی خوشحالم که در این سریال با بازیگران بسیار خوبی همکاری داشتم. به ویژه خانم زیبا بروفه که نقش «نرگس» همسر مرا بازی می کردند همکاری بسیار خوبی با من داشتند.

وی سپس با ابراز اینکه این سریال به نوعی زنانه است و نگاه ویژه ای به بانوان ایرانی دارد، گفت: در این سریال ما شاهد زندگی ۴ بانوی ایرانی هستند که هر کدام به نوعی درگیر مسائل خانوادگی و اجتماعی هستند و می‌کوشند از زیر بار مشکلات سربلند بیرون بیایند و هیچ گاه از توکل و توسل به خدا غافل نمی شوند. این سریال به نوعی سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در میان مخاطبان رواج می دهد و من امیدوارم که شخصیت های این سریال بتوانند الگوی بسیار خوبی برای جامعه باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «زن زیادی» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اینکه چرا مدت ها است از سینما دوری می کند، اظهار داشت: متأسفانه طی یکی دو سال گذشته سینمای ما به دلیل مسائل اقتصادی، تولید چندانی ندارد و روند تولید در سینمای کشور به شدت نزولی شده است و کارهای چندان شاخصی هم در آن تولید نمی شوند. از سوی دیگر فیلمنامه های سینمایی اغلب کلیشه ای شده اند و حرف جدیدی برای گفتن ندارند از این رو من ترجیح داده ام که در سینما کمی گزیده کارتر شوم و به جای آن ترجیح می دهم در آثار تلویزیونی و همچنین شبکه نمایش خانگی که مخاطبان گسترده ای را به سوی خود می کشاند فعال باشم.

امینی خواه در خاتمه این گفتگو افزود: البته من این روزها فیلم سینمایی «دزد با وجدان» به کارگردانی سیامک خواجه وند و تهیه کنندگی داریوش بابائیان را آماده اکران دارم و همچنین چندین اثر مختلف دیگر در شبکه نمایش خانگی با بازی من به زودی روانه بازار خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.