شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

صبح امروز در یک نشست خبری عنوان شد

مجموعه عکس‌های فیلم «محمد رسول الله (ص)» در جشن عکاسان سینما رونمایی می‌شود

نشست خبری نخستین جشن عکاسان سینمای ایران

سینماپرس: علی نیک رفتار دبیر عکس نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران صبح امروز در نشست خبری این جشن که در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد گفت: در بخش ویژه این جشن از مجموعه عکس های فیلم «محمد (ص)» به کارگردانی آقای مجید مجیدی که تاکنون رسانه ای نشده رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در ابتدای این نشست خبری حافظ احمدی که سمت دبیر جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران را بر عهده دارد اظهار داشت: ما برای برگزاری این جشن بزرگ از تمامی عکاسان فعال سینمای کشور و حتی افرادی که در انجمن عکاسان سینمای ایران عضو نیستند برای حضور دعوت کردیم. چرا که این جشن مستقل است و ما قصد داریم همه عکاسان فعال سینمای کشور را به صورت حداکثری برای حضور در این جشن داشته باشیم و این جشن از ۲۵اردیبهشت تا ۱ خرداد در باغ موزه قصر برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه این جشن تبلیغات بسیار خوبی برای تمامی فیلم های اکران نشده خواهد بود، گفت: نمایش عکس بسیاری از فیلم هایی که در سال ۹۳ تولید شده و تاکنون امکان اکران را پیدا نکرده اند و یا در آستانه اکران عمومی هستند در نمایشگاه جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران، می تواند تبلیغ بسیار خوبی برای آن ها باشد چرا که تجربه ثابت کرده مخاطبان عام سینما با دیدن عکس های یک فیلم به شدت تشویق می شوند تا آن فیلم را تماشا کنند و از این رو ما از دفاتر پخش تقاضا داریم ما را در راستای این امر یاری کنند و عکس های فیلم هایشان را در اختیار ما بگذارند.

عکاس فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» سپس در مورد سایر برنامه های این جشن گفت: ما در نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران در صدد هستیم تا از ۲ کارگردان، ۲ تهیه کننده و ۲ بازیگر که تاکنون حمایت های ویژه ای از عکاسان سینما داشته اند تقدیر کنیم. همچنین در این جشن از حامی مالی نیز تقدیر خواهیم کرد و از سوی دیگر از میان ۵ کاندیدای جشن ۱ نفر به عنوان برترین عکاس انتخاب خواهد شد و همچنین ۱ نفر را به انتخاب تمامی عکاسان سینمای ایران به عنوان برترین عکاس سینمای کشور معرفی خواهیم کرد.

دبیر جشن عکاسان سینمای ایران سپس خاطرنشان کرد: ما از ۶ انجمن مرتبط با عکاسی از جمله عکاسان دفاع مقدس و عکاسان تئاتر دعوت کرده ایم تا در این جشن در کنارمان حضور داشته باشند و ۱ گالری هم به آن ها اختصاص داده ایم تا عکس هایشان را در آن به نمایش بگذارند. از سوی دیگر به دلیل آنکه مدتی قبل آقای رضا کیانیان و خانم ها فاطمه معتمدآریا و رخشان بنی اعتماد کمپین «سین هشتم» را برای کمک به افراد بی بضاعت راه اندازی کرده اند ما تصمیم گرفتیم برخی از عکس های حاضر در این نمایشگاه را به فروش گذاشته و عایدی آن را برای کمک به افراد بی بضاعت در اختیار این کمپین بگذاریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل من از تمامی کلکسیونرها دعوت می کنم تا ضمن دیدار از این نمایشگاه، اقدام به خرید عکس های آن کنند تا افراد بی بضاعت نیز بتوانند از این جشن و نمایشگاه منفعتی ببرند و در صورتی که این اتفاق حاصل شود در برگزاری هر ساله این نمایشگاه ما اقدام به فروش این آثار برای کمک به افراد بی بضاعت خواهیم کرد.

علی نیک رفتار دبیر عکس نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران نیز در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: ما از روز اول فروردین ماه سال جاری طی فراخوانی از تمامی عکاسان سینمای ایران درخواست کردیم تا در مسابقه بزرگ جشن عکاسان سینمای ایران حضور داشته باشند و مهلت ۱۶ روزه ای را نیز برای ارسال عکس های آن ها تعیین کردیم که از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ماه خاتمه میابد و پیش بینی می کنیم که از ۵۰ عکاس سینمای ایران برای ۹۰ عنوان فیلم تولیدی در سال ۹۳ عکس به این جشن ارسال شود.

وی افزود: ما بعد از اتمام مهلت مقرر جهت جمع آوری عکس ها، آثار را توسط کمیته انتخاب بررسی می کنیم تا از نظر ابعاد و رتوش احتمالی با قواعد جشن تطابق داشته باشند و استانداردهای مورد نظر ما در آن لحاظ شده باشد. همچنین ما روی کیفیت عکس های ارسالی نیز تأکید زیادی داریم که هیأت داوران ۳ نفره جشنواره که اسامی آن ها ۶ اردیبهشت ماه معرفی می شود توجه ویژه ای به آن خواهند داشت.

نیک رفتار سپس در مورد سایر بخش های این جشن اظهار داشت: ما برای آن دسته از عکاسانی که مایل به حضور در بخش مسابقه نبودند یک بخش جنبی نیز در نظر گرفته ایم و این افراد می توانند عکس هایشان را در فضای پیش بینی شده در باغ موزه قصر به نمایش بگذارند. همچنین سایر انجمن های عکسی که از آن ها برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده ایم نیز در بخش های مختلف این جشنواره عکس هایشان را معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد.

بنابراین گزارش، علی نیک رفتار در بخش پایانی این نشست خبری با تأکید بر اینکه مبحث امنیت شغلی مدت ها است که توسط شورای مرکزی انجمن عکاسان سینمای ایران پیگیری می شود اظهار داشت: هدف اول ما برای تشکیل کمیته امنیت شغلی در انجمن عکاسان سینمای ایران ارتقای سطح کیفی آثار عکاسان سینمای ایران است و از سوی دیگر مایل هستیم شرایطی را مهیا کنیم تا از این پس تمامی عکاسانی که در سینما فعالیت می کنند تحت نظر انجمن عکاسان سینمای ایران کار خود را انجام دهند.

حافظ احمدی نیز افزود: خوشبختانه علیرغم آنچه برخی از مدیران مایل بودند تا انجمن عکاسان سینمای ایران را از رسمیت خارج کنند ما در جشنواره فیلم فجر توانستیم سیمرغ بلورین بهترین عکس را دریافت کنیم و هم اکنون در حال رایزنی با مدیران سینمای کشور هستیم تا به یک راهکار جامعی برای حضور دائمی بخش عکس در داوری های جشنواره فیلم فجر برسیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.