دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

محمد ثریا در گفتگو با سینماپرس:

«امضا» با بازی مریم بوبانی در مرحله صداگذاری است/ سینمای جوان با وجود قرارداد هنوز کمکی نکرده است!

مریم بوبانی

سینماپرس: محمد ثریا کارگردان فیلم کوتاه اظهار داشت: تصویربرداری فیلم کوتاه «امضا» انجام شده است و به تازگی تدوین آن به پایان رسیده و برای صداگذاری و اتانولاژ اقدام کرده ایم. این فیلم به طور مشترک با هزینه شخصی و کمک انجمن سینمای جوان ساخته می شود.

ثریا در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: «امضا» یک داستان اجتماعی دارد که زندگی مادری را در شرایطی سخت روایت می کند. این مادر همراه با دختر معلولش بر سر یک دوراهی قرار می گیرند و برای گرفتن بهترین تصمیم تلاش می کنند و با وجود مشکلات مالی فراوانی که دارند به زندگی شیرین خود ادامه می دهند.

وی افزود: تصمیم داشتیم این فیلم کوتاه را برای حضور در جشنواره کن آماده کنیم که متأسفانه به دلیل آماده نشدن فیلم آن را در سال جاری برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده خواهیم کرد. 

این کارگردان در ادامه پیرامون ساختار این فیلم توضیح داد و گفت: این فیلم ۱۸ دقیقه ای دارای محتوای خاصی نیست ولی از لحاظ کارگردانی شیوه ای نو برای آن انتخاب کرده ایم، به گونه ای که داستان فیلم بدون آغاز، میان و پایان است و از دیالوگ های کمی استفاده کرده ایم و مخاطب اکثر صداها را خارج از قاب خواهد شنید. با وجود این مسائل «امضا» به طور کلی فیلمی ساده است.

ثریا با اشاره با همکاری انجمن سینمای جوان در ساخت این فیلم کوتاه اظهار داشت: برای ساخت این فیلم انجمن سینمای جوان به ما قول همکاری داد و قراردادی بین من و انجمن سینمای جوان برای همکاری مالی در ساخت این فیلم هم نوشته شد اما تا امروز که مراحل پایانی تولید این اثر را سپری می کنیم انجمن هیچ همکاری به ما در ساخت این فیلم علی رغم قرارداد مکتوب نداشته است.

وی در ادامه این بحث تصریح کرد: اگر از ابتدا می دانستم که انجمن سینمای جوان علی رغم قرارداد نوشته شده همکاری با ما را عملی نخواهد کرد هیچوقت دست به ساخت این اثر نمی زدم چرا که تا امروز حدود ۸ میلیون تومان هزینه کرده ام و برای آماده نمایش شدن این فیلم ۳ میلیون تومان دیگر نیز لازم است. این فیلم به دلیل تعدد لوکیشن هایی که دارد هزینه بالایی برای ساخت نیاز داشت. اکثر پلان های فیلم طولانی و دوربین در همه صحنه ها ثابت است.

این کارگردان در پایان عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: در این فیلم مریم بوبانی و مهربانو باطبی ایفای نقش کرده اند و مهدی ایل بیگی در مقام تصویربردار، علی مترصد به عنوان تدوینگر، آرش پورسعادت در مقام آهنگساز، فاطمه شریفی گریمور، آرش پورسعادت در مقام مدیرتولید، محمد بیگی به عنوان صدابردار و آرش آریاپور در سمت صاگذار در ساخت این فیلم با ما همکاری کرده اند. ضمن اینکه علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این اثر را نیز با همکاری مجید راستی بر عهده داشتم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.