دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما مشخص شد

ایسنا: قسمت جدید از فیلم اکشن و هیجانی «سریع و خشن» با فروش ۱.۱۵ میلیارد دلاری در مکان هفتم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «سریع و خشن ۷» با ثبت فروش هفتگی فوق‌العاده ۱۶۸ میلیون دلاری در سینماهای ۶۷ کشور جهان و رساندن مجموع فروش جهانی خود به ۱.۱۵ میلیارد دلار نه تنها عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ کمپانی یونیورسال را از آن خود کرد، بلکه با پشت سر گذاشتن «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» در مکان هفتم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما نیز قرار گرفت.

1428910236282_7.jpg

جدیدترین قسمت از این فیلم اکشن توانست در سینماهای چین ۹۳ میلیون دلاری دست پیدا کند تا در طول هشت روز فروش باورنکردنی ۲۵۰ میلیون دلار را در سینماهای این کشور آسیایی رقم بزند.

پیش از این تنها فیلم «ترانسفورنرها: عصر انقراض» توانسته بود به فروشی بیشتر از «سریع و خشن» و برابر با ۳۲۰ میلیون دلار در سینماهای چین دست یابد که البته بخش اعظمی از این استقبال بدلیل ساخت بخش‌هایی از این فیلم در کشور چین بود.

در حال حاضر به ترتیب فیلم‌های «آواتار» با فروش ۲.۷۸۷ میلیارد دلار، «تایتانیک» با ۲.۱۸۶ میلیارد دلار، «انتقام جویان» با ۱.۵۱۸ میلیارد دلار، قسمت دوم «هری پاتر و هدیه‌های مرگ بار» با ۱.۳۴۱ میلیارد دلار، انیمیشن «منجمد» با ثبت فروش ۱.۲۷۹ میلیارد دلار و «مرد آهنی ۳» با ۱.۲۱۵ میلیارد دلار در مکان‌های اول تا ششم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما و جلوتر از فیلم «سریع و خشن ۷» با ۱.۱۵ میلیارد دلار قرار دارند.

مجموعه ۷ قسمتی از سری فیلم‌های «سریع و خشن» تا کنون با بودجه ۵۶۰ میلیون دلاری توانسته‌ به مجموع فروش جهانی بالغ بر ۳.۳۹۲ میلیارد دلار دست یابند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.