چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

تذکر یک نماینده مجلس به مسئولان سینمایی:

وزارت ارشاد از رسوخ عناصر ضد اسلامی در «مدرسه عالی سینما» ممانعت کند

عباس مقتدایی

سینماپرس: نایب رییس اول فراکسیون رسانه و هنر از وزارت ارشاد خواست بر شیوه مدیریتی و اندیشه حاکم بر «مدرسه عالی سینما» دقت داشته باشد و از رسوخ برخی عناصر ضد اسلامی در این مجموعه ممانعت نماید.

به گزارش سینماپرس به نقل از «خانه ملت» عباس مقتدایی خوراسگانی با اشاره به راه‌اندازی «مدرسه عالی سینما» از اردیبهشت ماه توسط سازمان سینمایی وزارت ارشاد  افزود: همان طور که بالیوودی‌ها و هالیوودی‌ها الگوهای خاص را آموزش می‌دهند، بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید نهایت تلاش خود را برای حفظ و حراست از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گیرد.

نایب رییس اول فراکسیون رسانه و هنر با تاکید براینکه هر اقدام وزارت ارشاد که در این راستا باشد قابل ستودن است و بخش‌های مختلف کشور باید از آن حمایت کنند گفت: البته باید دقت شود رسوخ عناصر خارج از رویکردهای اسلامی، در چنین فضاهایی مسدود شود، چراکه دشمن در بخشی از برنامه‌ریزی‌های جنگ نرم خود به دنبال تاثیرگذاری بر فعالان و مدیران عرصه هنر است.  

 گفت: یکی از آرمان‌های نظامهای جمهوری اسلامی، ارائه الگو به جهانیان از طریق ابزار هنر و اخلاق است؛ به‌عنوان مثال امروزه فیلم‌های اخلاق‌گرای سینمای ایران که مبتنی بر اندیشه‌های دینی هستند، طرفداران بسیاری در سطح بین‌المللی پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاعدتا ابزارهایی که در این مسیر به کار گرفته می‌شوند با رویکردهای اسلامی منطبق هستند افزود: نظام جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته موفق شد در عرصه سیاست و حکومت داری، الگوی مطلوبی به جهانیان ارائه کند که یکی از آن الگوها، بحث «مردم سالاری دینی» است.

وی با اشاره به ارائه الگو در زمینه دفاع، ایثار، مقاومت و شهادت ادامه داد: امروزه بخشی از الگوهای ایران اسلامی توسط سایر ملت‌های مسلمان استفاده می‌شوند؛ آنچه که در قالب بیداری اسلامی و یا بیسج و نظایر آن در سایر کشورها دیده می‌شود از این دست الگوها نشات می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نظام جمهوری اسلامی همچنان در جهت تحقق الگوی ایرانی-اسلامی کارهای بر زمین مانده بسیاری دارد اضافه کرد: به‌عنوان مثال هنوز به الگوی مطلوب اقتصاد اسلامی در برخی از ابعاد فرهنگی دست نیافته‌ایم و با آن فاصله داریم اما درخصوص ابزارهای هنری همچون سینما موفق شده‌ایم، الگوهایی متفاوت از آنچه  مورد نظر نظام سلطه و غرب ایدئولو‍‍ژیک است ارائه دهیم.    

مدرسه عالی سینما با ریاست رئیس سازمان سینمایی کشور از اردیبهشت‌ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند و منصور براهیمی، یونس شکرخواه، سیدرضا میرکریمی، سعید پوراسماعیلی، مجتبی راعی، سیدروح الله حسینی و مجید شیخ انصاری به‌عنوان اعضای شورای علمی آن منصوب شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.