جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

در بخش های مسابقه، نوعی نگاه و ویژه

9 فیلم دیگر به جشنواره کن راه یافتند

پوستر فیلم کن ۶۸

سینماپرس: جشنواره کن اسامی 9 فیلم دیگر را در بخش های مختلف این جشنواره اعلام کرد که از میان آنها دو فیلم در بخش مسابقه هستند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، بخش مسابقه جشنواره کن فیلم‌های جدیدی را پذیرفته که فیلم میشل فرانکو با عنوان «مزمن» و فیلم گیوم نیک‌لوکس با عنوان «دهکده عشق» و «خمیر لوبیای قرمز شیرین» نائومی کاواسه که برای فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه نیز انتخاب شده است از ان جمله اند.

روز گدشته تیری فرمو؛ مدیر این جشنواره با اعلام اسامی ۹ فیلم دیگر، اسامی شرکت کنندگان در کن را کامل کرد. از این میان ۲ فیلم در بخش مسابقه، ۵ فیلم در بخش نوعی نگاه و یک فیلم در بخش نیمه شب و یکی نیز در بخش نمایش ویژه معرفی شدند.

با این حساب بخش رسمی در مجموع ۵۳ فیلم بلند را به نمایش می‌گذارد که شامل بخش مسابقه و بخش نوعی نگاه است. در پایان فرمو  و کمیته انتخابش اعلام کردند این فیلم‌ها خونی تازه در خود دارند.

«مزمن» یک درام انگلیسی زبان از فرانکو کارگردان مکزیکی تنها نماینده آمریکای لاتین در رقابت امسال است. تیم راث در این فیلم بازی می‌کند که در سال ۲۰۱۲ به عنوان داور بخش نوعی نگاه در جشنواره حضور داشت و جایزه این بخش را به فیلم «پس از لوچیا» به فرانکو داد.

کاواسه که سال پیش با فیلم «هنوز آب» در بخش رقابتی حضور داشت، آغازگر بخش نوعی نگاه با فیلم «خمیر لوبیای قرمز شیرین» است که با اقتباس از رمان «یک» نوشته تسویا آکیکاوا نویسنده ژاپنی نوشته ساخته شده است. او به دو هنرمند آسیایی دیگر ملحق می‌شود یعنی ویراستاکول از تایلند با اودیسه دراماتیکش «قبرستان شکوه و جلال» که پیش از این با نام «عشق در خن‌کائن» نامیده شده بود و مندوزا کارگردان فیلیپینی که با فیلم «تکلوب» درباره بعدازظهری که فاجعه توفان یولاندا در سال ۲۰۱۳ به وقوع پیوست، ساخته شده است.

در بخش نوعی نگاه «بره» نیز اضافه شده که ساخته یارد زیلیکی است و به عنوان نماینده‌ای از اتیوپی برای اولین بار در بخش رسمی شرکت می‌کند. «نام مستعار ماریا» ساخته خوزه لوییس روگلس درباره نیروهای مسلح کلمبیا از زاویه دید یک دختر جوان سرباز، فیلم دیگر این بخش است. این فیلم جشن کارتاژنای کلمبیا را در ماه مارس افتتاح کرد.

بخش نمایش ویژه نیز میزبان نوزدهمین فیلم خواهد بود که فیلمی از رابرت گودیگویان کارگردان فرانسوی با «ماجرای یک دیوانه» است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.