شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

عضو شورای صدور مجوز اکران:

سینماداری حوزه هنری اشتباه است؛ وظیفه اصلی سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت است

محمدرضا دستغیب

سینماپرس: عضو شورای صدور مجوز اکران، سینماداری توسط حوزه هنری را تصدی‌گری در حوزه دولتی دانست و تصریح کرد: حتی تولید فیلم ها هم نباید به طور صفر تا صد در اختیار نهادهایی باشد که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، احمدرضا دستغیب با تاکید بر اینکه باید از هر نوع اقدام اجرایی از سوی دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی در سینما جلوگیری شود گفت: سینماداری توسط حوزه هنری تصدی‌گری در حوزه دولتی است و معتقدم چنین موضوعاتی باید به صورت بنیادی حل شود.  

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: دلیلی ندارد برخی از مراکز به صورت شبه‌دولتی اداره شود؛ اینها باید در اختیار حوزه غیردولتی قرار بگیرد و دولت هم صرفا زمینه‌ها و حمایت‌های لازم را در این عرصه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مساله مهم، فراتر از اجازه اکران چند فیلم است تصریح کرد: موضوع فوق‌العاده مهم این است که نباید دولت یا شبه دولت، یعنی ارکان دولتی، تصدی‌گری را در حوزه سینما بر عهده گیرند؛ حتی تولید فیلمها هم نباید به طور صفر تا صد در اختیار نهادهایی باشد که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت و ارکان موجود باید سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت داشته باشند بیان کرد: در حال حاضر این مساله به اجرای پروژه در اختیار یک سازمان تبدیل شده در صورتی که من با هر نوع اجرا مخالفم و حتی وزارت ارشاد هم که متولی اصلی حوزه فرهنگ است، نباید مجری باشد.

دستغیب درباره عملکرد حوزه هنری در عرصه سینما توضیح داد: مسیر حوزه هنری غلط و سینماداری او اشتباه است؛ فیلمسازی او هم به شکلی که اکنون انجام می‌شود، اشتباه است.

عضو شورای صدور مجوز اکران گفت: باید تصدی‌گری حوزه هنری کاهش پیدا کند زیرا وظیفه اصلی او سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.