دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

در گفتگو با خبرنگار ما مطرح شد

صدابرداری که مستند خرمشهر را ساخت/ معاونیان نام فیلمش را به «تن در برابر تانک» تغییر داد

بهروز معاونیان

سینماپرس: بهروز معاونیان صدابردار و صداگذار سینما صبح امروز از تغییر نام مستند خود از «حماسه خرمشهر» به «تن در برابر تانک» خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: علاوه بر حرفه صدابرداری سر صحنه و صداگذاری، فیلمنامه نویس و مستند ساز هستم که به تازگی به سفارش شهرداری خرمشهر و به تهیه کنندگی میثم راشدی مستندی با نام «حماسه خرمشهر» را ساخته ام که در نهایت  به «تن در برابر تانک» تغییر نام داد.

صدابردار فیلم سینمایی «روز سوم» توضیح داد: این مستند اوایل سال در خرمشهر ساخته شد که از یکسری مستندهای قدیمی و آرشیوی نیز در آن استفاده کردیم و مدت زمان آن به ۸۵ دقیقه رسیده است.

وی در ادامه بیان داشت: در ساخت این مستند به هیچ وجه از بازیگر استفاده نکردم و سعی کردیم که حوادث و ماجراها اوایل جنگ تحمیلی در خرمشهر رخ داده است را دوباره به تصویر بکشیم تا برای نسل جوان جذاب و باور پذیر باشد.

معاونیان در ادامه توضیح داد: این روزها به همراه رضا مطهری مشغول مونتاژ این مستند هستم  که پس از اتمام مراحل فنی، قرار است در روز سوم خرداد در خرمشهر نمایش داده شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به فعالیت های صداگذاری خود اشاره کرد و  در ادامه افزود: به زودی صداگذاری فیلم های «پرونده ای برای سارا» به کارگردانی نادر مقدس و «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی را انجام خواهم داد.

بهروز معاونیان در پایان این گفتگو در مورد آثار آماده نمایش خود نیز گفت: فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی و تهیه کنندگی امیر حسین شریفی آماده نمایش است و فیلم سینمایی «شاباش» ساخته حامد کلاهداری را در مرحله صداگذاری است.

برپایه این گزارش، بهروز معاونيان در سال ۱۳۳۶ در مشهد متولد شد و تحصيلات خود را تا مقطع ديپلم ادامه داد. از سال ۱۳۵۵ با قبول شدن در كنكور به تهران آمد و در رشته صدابرداری در دانشكده تلويزيون و سينما مشغول به تحصيل شد و در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ به استخدام تلويزيون درآمد و تا سال ۱۳۶۴ سريال های زيادی را از قبيل «سلطان و شبان»، ‌ «اميركبير»، «تئاتر فاستوس» را صدابرداری كرد. در همان سال با شروع فيلم «باشو غريبه كوچك» به همراه جهانگير ميرشكاری و اصغر شاهوردی، بدعت صدابرداری سرصحنه را به سينما آورند. او تجربيات زيادی را در اين زمينه با فیلمهای خانه دوست کجاست و اجاره نشین ها ...و ملک سلیمان ...كسب كرد. در سال ۱۳۷۶ شركت بهرايان فيلم را به همراه بهروز خوش رزم (تهيه كننده و مجری طرح و مدير توليد) تأسيس كرد و به مدت سه سال مشغول به كارشد و فعاليت خود را در زمينه تولید فیلم و سریال وساخت استوديوهای صدابرداری ادامه داد.

حدود ۶۰ فیلم در کارنامه صدابدرداری بهروز معاونیان به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «لیلی با من است»، «پایان نامه»، «آدمکش»، «کیمیا»، «روز سوم» و «نارونی... »...اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.