یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

رقابت ۶۲ فیلم بلند و مستند از ۱۱ کشور آسیایی

جشنواره فیلم «شرق دور» با حضور جکی چان در ایتالیا افتتاح شد

جکی چان*

سینماپرس: جشنواره فیلم «شرق دور» که در آن ۶۲ فیلم بلند و مستند از ۱۱ کشور آسیایی با هم رقابت می‌کنند با حضور جکی چان افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس جکی چان که فیلم جدید «شمشیر اژدها» را در جشنواره ایتالیایی«شرق دور» که در شهر «اودینه» برگزار می شود دارد در این جشنواره حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

 

«شمشیر اژدها» به کارگردانی دانیل لی پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای چین است که از قضا ارتباط زیادی به ایتالیای قدیم دارد و داستان سربازان رومی را بیان می‌کند که در چین باستان گم شده اند.

 

تاثیر حضور چان موجب توجه مقامات و کارشناسان محلی شهر کوچک اودینه با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری‌اش به این جشنواره نیز شد. در سال‌های پیش جشنواره شرق دور تنها به معنی هدر دادن بودجه از سوی سیاستمداران محلی محسوب می‌شد و آنها سعی در تعطیل کردن آن داشتند. اما این بار دو عضو شواری شهر برای خوشآمدگویی به این جشنواره به صحنه رفتند و آن را از مزایای اقتصادی برای بهبود وضع منطقه خواندند.

جشنواره شرق دور حامی نوعی فیلم‌های تجاری آسیایی است تا بتواند مخاطبان این دسته از آثار را جلب کند و در عین حال برای ارایه فناوری اطلاعات نیز آمادگی دارد و قصد کشف ژانرهای پرفروش آسیایی را نیز دارد.

در این جشنواره در مجموع ۶۲ فیلم بلند و مستند از ۱۱ کشور آسیایی، از جمله فیلم‌های «قاره» و «دوستان فروپاشیده» از سینمای چین و درام «آخرین اعدام» از تایلند و نیز دو قسمت فیلم ترسناک علمی تخیلی «پارازیت» از سینمای ژاپن و فیلم‌های «کارت»، «اعتراف» و «زندگی درخشان من» از سینمای کره جنوبی به نمایش درمی‌آیند. «گنگم بلوز» و «قصیده‌ای برای پدرم» دیگر فیلم‌های سینمای کره در این جشنواره هستند.  

این جشنواره که هفدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد تا دوم ماه می به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.