دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

معصوم دوست در دست ساخت دارد

مستندی شبیه به «مادر» علی حاتمی؛ اما کاملأ واقعی و رئال!

هادی معصوم‌دوست-مستند ساز

سینماپرس: هادی معصوم دوست کارگردان مستند اظهار داشت: ساخت مستندی سلف پرتره را در دست دارم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. تصویربرداری این اثر به تازگی پایان یافته و در مرحله تدوین قرار دارد.

معصوم دوست در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: موضوع این اثر ۷۵ دقیقه ای راجع به خانواده ای است که مادر سالخورده شان آخرین روزهای زندگی اش را سپری می کند و برادران و خواهران این خانواده دور هم جمع شده و این روزها را در کنار مادرشان می گذرانند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: تمامی صحنه هایی که در این فیلم به چشم می خورد به صورت مستند است و آن را به طور کامل می توان اثری مستند دانست که در آن دوربین تنها وقایع را ثبت و ضبط می کند، به این معنی که فیلمساز هیچ دخالتی در رخ دادن اتفاقات ندارد.

وی افزود: ساختار این مستند به گونه ای است که از کارگردان به عنوان راوی استفاده شده و نگاهی به یک نسل قبل تر از خود دارد و به نوعی فیلمساز نگاهی به زندگی خود نیز داشته است.

معصوم دوست در ادامه اظهار داشت: ایده ساخت این مستند متعلق به خودم است و با هزینه شخصی این فیلم را می سازم که مربوط به دغدغه های ذهنی خودم می شود. سعی دارم سال جاری با این فیلم در جشنواره سینما حقیقت و فجر حضور داشته باشم که امیدوارم این فیلم به بخش رقابتی این جشنواره ها راه یافته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو گردد.

این کارگردان افزود: موضوع این فیلم با فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی علی حاتمی شباهت بسیاری دارد و در سینمای ایران نیز پرداخت های متعددی به مقام مادر صورت گرفته است اما تفاوت اصلی این فیلم در مستند بودنش است و می تواند اثری متفاوت در سینمای مستند به حساب آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصویربرداری این فیلم را نیز خودم بر عهده داشتم و از آنجا که دوربین وارد زندگی خصوصی یک خانواده شده است تصمیم داشتم این فیلم را به تنهایی بسازم که از ورود افراد مختلف به جمع خانواده جلوگیری کنم تا همه اتفاقات واضح و واقعی باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.