یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

قانونی شدن تبلیغ فیلم‌ها از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای!

مهرداد فرید

ایلنا: اعضای شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما با حجت‌الله ایوبی(رییس سازمان سینمایی) در چند روز گذشته دیدار و گفتگو کردند.

مهرداد فرید(نایب‌رئیس انجمن صنفی تهیه‌کننده – کارگردانان سینمای ایران) که در این جلسه حضور داشت؛ به خبرنگار ایلنا گفت: در این جلسه که با حضور اعضائ شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما و اعضای انجمن تهیه‌کننده کارگردانان و با حضور افرادی همچون علیرضا داود‌نژاد، علی ژکان و سیروس الوند برگزار شد؛ موضوعات ذیل به بحث گذاشته شد: قاچاق فیلم‌های سینمایی و امکان تبلیغ فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای.

به گفته فرید؛ درباره قاچاق فیلم‌های سینمای ایران چند ماده مصوب شد. این تصمیمات عبارتنداز:

الف. با هماهنگی با وزیر راه جلوی نمایش غیرقانونی فیلم‌ها در شبکه‌های اتوبوسرانی و قطار‌ها و هواپیمایی گرفته شود و از ایشان خواسته شود رایت نمایش در این شبکه‌ها پرداخت شود.

ب. با هماهنگی با مخابرات و شورای‌عالی فضای مجازی شبکهٔ اینترنتی پخش و نمایش فیلم‌های ایرانی راه‌اندازی شود تا خانواده‌ها از طریق ال سی دی‌های خانگی امکان خرید و پخش فیلم‌های سینمای ایران را داشته باشند.

ج. به راهکارهایی فکر شود که قاچاق فیلم‌ها برای قاچاقچی در سطح شهر‌ها و شهرستان‌ها مقرون به صرفه نباشد ازجمله توقف یا کاهش تولید دی وی دی خام.

د. همکاری تنگاتنگ با پلیس فتا برای توقف سایت‌های دانلود غیرقانونی فیلم‌ها.

ه. پیگرد قضایی شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای که به پخش غیرقانونی فیلم‌های سینمای ایران می‌پردازند.

و. باتوجه به اینکه سازمان صداوسیما از پخش تیزر‌های سینمایی امتناع می‌کند و قیمت‌های سرسام آور مطالبه می‌کند و نیز از خرید فیلم‌های ایرانی خودداری می‌کند، تهیه‌کنندگان سینما بتوانند از شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره برای تبلیغات فیلم‌هایشان استفاده کنند.

ز. باتوجه به حضور تهیه‌کنندگان خارجی در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در هفته آتی از تهیه‌کنندگان ایرانی دعوت شد با مراوده با مهمانان؛ راه‌های تولید مشترک با طرف‌های خارجی را ارزیابی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.