یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

در یک نشست خبری مطرح شد

سیما تیرانداز: نمایش«تقدیربازان»در پی تلنگری به تماشاگران است/ آغاز اجرا از ۸ اردیبهشت

سیما تیرانداز در نشست خبری نمایش«تقدیربازان»

سینماپرس: سیما تیرانداز در نشست خبری نمایش «تقدیربازان» گفت: این نمایش در پی تلنگری به تماشاگران است تا در اتفاقات روزمره خود به دنبال مقصر نباشند و تصمیات نادرست خود را به پای تقدیر ننویسند.

به گزارش سینماپرس، سیما تیرانداز روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تقدیربازان در مدت زمان حدود دو ماه آماده شد و این امر هم به سبب مسائل جشنواره تئاتر فجر و تاخیر در برگزاری این فستیوال بود.

وی گفت: هرچند که این نمایش در شتاب جشنواره تئاتر فجر شکل گرفت اما با گروه بازیگران خوب؛ متن به شکل اجرای صحنه نزدیک شد.

کارگردان نمایش تقدیربازان افزود: علاقه وافر و خاصی به نقد اجتماعی دارم و بیشتر کارهایم در زمینه تئاتر نیز از این مقوله نشات گرفته اند.

وی ادامه داد: نمایش تقدیربازان را به دلیل تنیده شدن کارگردان با اعضای گروه و همراهی بسیار مناسب و مطلوب نویسنده با عوامل اجرایی، بسیار دوست دارم.

تیرانداز یادآور شد: نمایش تقدیربازان به صورت اپیزودیک بوده و به گونه ای است که هر کدام از مخاطبان در یک برهه ای از سن خود این تجربیات را داشته اند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های کنونی عصر حاضر پیچیدگی روابط است، اظهار کرد: احساس کردم اگر تنهایی ناشی از عصر معاصر برای انسان اتفاق افتاده به این دلیل است که زندگی پیچیده شده و باید بیشتر از خودمان به شناخت برسیم.

کارگردان تقدیربازان گفت: این نمایش در پی تلنگری به تماشاگران است تا در اتفاقات روزمره خود به دنبال مقصر نباشند و تصمیات نادرست خود را به پای تقدیر ننویسند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر جملات نمایشنامه تقدیر بازان به زندگی افراد نزدیک بوده و به سبب اینکه از جنس زندگی است؛ اجرای آن بسیار دشوار خواهد بود.

تیرانداز افزود: نمایش تقدیربازان از ۸ اردیبهشت ماه در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به مدت ۷۰ به صحنه خواهد رفت و در نهایت ۲۸ اجرا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نور و موسیقی در این نمایش از عوامل اصلی به شمار می روند و براین اساس نیز می خواستم این نمایش در تالار چهارسو اجرا شود؛ چرا که امکانات این تالار نسبت به سایر تالارهای تئاتر شهر مناسب تر است.

کارگردان نمایش تقدیربازان یادآور شد: کارگردانی این نمایش بسیار سخت و دشوار بود چرا که ۷۰ دقیقه تمامی بازیگران روی صحنه هستند و حتی در سکوت خود هم بازی می کنند.

وی با بیان اینکه در کارگردانی این نمایش ادعای خاصی ندارم، تصریح کرد: نقش عجیب و غریب در این نمایش نساختم؛ بلکه معتقدم خود نمایشنامه به من اعلام کرد که چگونه کارگردانی کنم.

تیرانداز اظهار کرد: طراحی صحنه نیز بسیار درست و مناسب بوده و آزار دهنده نیست چرا که جزء بطن نمایش به شمار می رود.

وی گفت: بنده چیزی را به بازیگران نمایش القاء نکردم بلکه از خودشان گرفته و سپس پس می دهم، چرا که معتقدم همکارانم نباید به ایفای نقش بپردازند بلکه باید روی صحنه زندگی کنند.

کارگردان نمایش تقدیربازان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که زندگی بازیگران روی صحنه بسیار مهم تر از کارگردانی و میزانسن من است.

نظرات

  • مرجان آزادگی‌نائینی ۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۸:۳۹
    0 0
    با سلام لطفا مطالب بیشتری راجع به همسر خانم تیرانداز بنویسید.با تشکر‌

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.